Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی سراسر جهان در تاریخ سوم بهمن ماه را با کلیک بر روی لینک خبر بخوانید.

آمریکا سردار قاآنی را تهدید به ترور کرد!

مسئول ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، فرمانده جدید سپاه قدس را تهدید کرد که به سرنوشت سردار شهید قاسم سلیمانی دچار خواهد شد!

 

نیرو‌های آمریکایی پس از حمله موشکی ایران برای درمان به آلمان منتقل شدند

رسانه‌ها از انتقال شمار بیشتری از نیرو‌های آمریکایی از عراق به آلمان برای درمان در پی حمله موشکی ایران به عین‌الاسد خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استیضاح ترامپ بیشتر شبیه یک بازی سیاسی است

المیادین گزارش داد: تلاش‌های حزب دموکرات برای اصلاح فرایند استیضاح دونالد ترامپ تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است.

 

آمریکا لغو روادید تجاری برای ایرانی‌ها را رسما اعلام کرد

اداره خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا رسما «لغو روادید تجاری برای ایرانی‌ها» را اعلام کرد.

 

سعد حریری و دونالد ترامپ چگونه ضربه فنی شدند؟

حسان دیاب با تمام کارشکنی‌ها و با کمک‌های حزب‌الله موفق به تشکیل کابینه‌ای از متخصص‌ها شد و تلاش سعد حریری برای به چالش کشیدن لبنان را ناکام گذاشت.

 

پاسخ وزیر انرژی عربستان به پرسش خبرنگار انگلیسی: تو احمقی! + فیلم

وزیر انرژی عربستان سعودی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه آی تی وی انگلیس، او را «احمق» خطاب کرد.

 

درگیری لفظی مکرون با پلیس رژیم صهیونیستی + فیلم

پس از درگیری فیزیکی میان ماموران امنیتی فرانسه و رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در دیدار از سرزمین‌های اشغالی با پلیس این رژیم دچار درگیری لفظی شد.

 

شایعه‌ شهادت علامه زکزاکی تکذیب شد

جنبش اسلامی نیجریه به شایعه درگذشت رهبر این جنبش واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای از مردم نیجریه خواست به شایعات توجه نکنند.

 

کنایه مورفی به ترامپ: کسی برای سردرد به آلمان اعزام نمی‌شود

سناتور کریس مورفی اعلام کرد ترامپ با انکار مجروح شدن نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد افکار عمومی آمریکا را گمراه کرده است.

 

پیام مقتدی صدر درباره تظاهرات ضد آمریکایی عراق

رهبر جریان صدر عراق درباره تظاهرات ضد آمریکایی که قرار است فردا برگزار شود، پیامی توئیتری منتشر کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ توافق هسته ای ایران سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بعد از اینکه ایران در عملیات تنبیهی وعده صادق پاسخ اسرا ییل را داد، آیا پیام خاصی از سوی آمریکا داشتید و در مدتی که ایران می‌خواست پاسخ اسرائیل را بدهد، چند پیام و از چه کانال‌هایی پیام‌ها میان ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی همیشگی یعنی سوئیس میان تهران – واشنگتن فعال بود یا کانال‌های کشورهای منطقه فعال بودند؟ گفت: به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی، سفارت جمهوری اسلامی ایران را در دمشق بصورت مستقیم هدف قرار داد، و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، و ما مدتها با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می‌کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند؛ از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد، که در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم روی رژیم اسرائیل داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: به آمریکایی‌ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام‌هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد، ساعت تقریباً ۲ و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیام‌ها سعی کردیم بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می‌تواند افزایش دهد، رفتارهای رژیم صهیونیستی است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: قبل از عملیات (وعده صادق) به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، الا در شرایطی که در پاسخی که به رژیم اسرائیل می‌دهیم، اقدامی را آمریکا بخواهد در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.»

امیرعبداللهیان اضافه کرد: تبادل پیام‌ها به ویژه از کانال سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف کنترل جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه، بین ما و آمریکا شکل گرفته و انجام شده است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره هدف سفر خود به نیویورک نیز گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل با بررسی تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) و تمرکز بر موضوع فلسطین روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرعبداللهیان گفت: این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شود؛ با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه واقعاً به نقطه جوش رسیده است و سر ریز این وضعیت در منطقه و تحولات منطقه، نمودار می‌شود؛ فرصتی است برای اینکه که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کنیم و در عین حال، با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزرای امور خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان‌های بین المللی برای برون رفت از این مشکل، توقف فوری جنگ، ارسال کمک‌های گسترده انسان‌دوستانه و سایر مسائل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

وزیر خارجه قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت و سخنرانی کند.

ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • ببینید | امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات «وعده صادق» به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + ویدئو
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • (ویدیو) امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قلبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی