Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جلسه شورای اداری اردکان با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حفظ اشتغال گفت: بر اساس قانون، وظیفه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی بر عهده قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدباقر الفت در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با اشاره به تدابیر و سیاست‌های قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید این قوه، گفت: نقش پررنگ قوه قضاییه در توسعه کشور و حل مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از طرح ایجاد مرکز صیانت خانواده به‌عنوان یک کار بسیار بزرگ و دارای اهمیت در شهرستان اردکان یادکرد و افزود: مباحث مربوط به طلاق و انحلال خانواده‌ها یکی از آسیب‌های عمده اجتماعی است که متأسفانه کشور ما را رنجیده و متضرر کرده است که به‌عنوان آسیب اولویتی در دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار دارد و کاری که در مرکز صیانت از خانواده انجام می‌شود این است که زوجین را آماده می‌کنند تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند و مباحث مربوط به اقتصاد خانواده در مرکز صیانت استان یزد به‌خوبی موردتوجه قرارگرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بابیان اینکه معمولاً موضوع طلاق به‌گونه‌ای مطرح می‌شود که جلوگیری از اختلافات خانوادگی در محاسبات لحاظ نمی‌شود، گفت: آموزش‌های قبل از انتخاب، همسرگزینی، رساندن زوجین به بلوغ حضور و اداره خانواده، ایثار زوجین در خانواده و تربیت فرزند براثر آسیب‌های بنیادین ازجمله مهاجرت در کشور ما کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مهاجرپذیری استان یزد اظهار داشت: اصولاً مهاجرت، جوامع قدیمی و مهاجرپذیر را از اختلافات فرهنگی تأثیرپذیر می‌کند و ناگزیر بین فرزندان جامعه مهاجرپذیر با فرزندان شهروندان مهاجر علاقه‌ای ایجاد می‌شود و احتمالاً در آینده نزدیک رابطه زوجیت در بین آن‌ها ایجاد می‌شود که مبنای بسیاری از این اختلافات همین اختلافات فرهنگی است.

الفت تصریح کرد: ما در قوه قضاییه بر اساس قانونی که مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است وظیفه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی را بر عهده‌داریم که افزون بر دو سال است که این کار به‌صورت منسجم در مرکز و استان‌ها با تشکیل ستادهای حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی گفت: میزان همراهی همکاران ما، قضات، مدیران قضایی و سازمان‌های تابعه در امر حفظ تولید، حفظ اشتغال، پایداری اشتغال، توسعه در صنایع و توسعه در فعالیت‌های اقتصادی اعم از تجاری، صنعتی، کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن قابل‌توجه است که البته اگر بخواهیم در مسیر توسعه قدم برداریم باید یک رویکرد جدید در قانون‌گذاری، قضاوت و اجرا ایجاد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان با اشاره به اینکه هرچه منطقه‌ای معدنی‌تر باشد تصرف در منابع بیشتر است، بر رعایت حقوق محیط‌زیست توسط فعالان اقتصادی در شهرستان اردکان تأکید کرد و افزود: پس از برداشت از معادن باید پوشش‌های گیاهی که از بین رفته است و ناهمواری‌های زشتی که در منطقه ایجادشده است را باید اصلاح کرد و در مسیر بازسازی محیط‌زیست حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای اداری اردکان معاون قوه قضاییه صیانت از خانواده فعالان اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: هدف مهم از این طرح این بود که گامی در جهت تقویت نشاط اجتماعی و خانوادگی برداشته شود، نگاه این بود که با این تعطیلی افراد شاغل بتوانند زمان بیشتری در کنار خانواده سپری کنند و پدران و مادران شاغل سهم و نقش بیشتری در تربیت فرزندان داشته باشند.

وی در گفتگو با ایلنا افزود: این اقدام می‌تواند نقش مهم و بسزایی در تقویت نهاد خانواده و حضور پررنگ پدر و مادر در تربیت فرزندان داشته باشد و این امر قادر است از آسیب‌های اجتماعی فراوانی جلوگیری کند.

ذاکر تصریح کرد: نکته دیگر این است که ما باید در زمان تصمیم گیری مسائل مختلف و جنبه های متعدد موضوع را در نظر بگیریم یکی از موارد همین موضوع ارتباطات اقتصادی و تجاری با جهان است که ما باید به فکر تقویت و گسترش آن باشیم در حالیکه الان با این شرایط اگر پنجشنبه‌ها هم مانند جمعه تعطیل شود، ۴ روز ارتباط ما با دنیا قطع خواهد شد و این اصلا به نفع اقتصاد ما نیست.

وی افزود: با صحبت‌هایی که روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی داشتیم نتیجه این شد که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نظرشان این است که شنبه تعطیل باشد نه پنجشنبه؛ من فکر می‌کنم از بعد اقتصادی تعطیلی شنبه و جمعه می‌تواند گره‌گشا باشد که هم اقتصاد و هم نشاط مردم را تامین کند و هم تجار و بازرگانان بتوانند به راحتی فعالیت خود را با دنیا داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است. البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است، اتاق بازرگانی هم از زبان آن‌ها استعلام هایی از دفتر رهبری دارند که ان شاءالله بتوانیم به جمع‌بندی برسیم و بتوانیم بهره‌وری را ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: البته این قانون و تعطیلی ها استثنائاتی هم دارند و دستگاه های خدماتی از شمولیت این قانون مستثنی می‌شوند و ممکن است بانک‌ها هم یکی از این استثنائات باشند که البته باید ببینیم در صحن علنی یا در زمان تنظیم آیین نامه اجرایی توسط دولت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ذاکر در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلات آخر هفته مشمول کارگران هم می‌شود، گفت: طبیعی است که کارگران باید در تصمیم‌گیری های اینگونه در اولویت باشند، کارگر در تصمیمات اصل است، اول کارگر بعد کارمند.

وی افزود: این کارگر است که بیشترین آسیب را می بیند، خانواده اش متضرر می شوند، اضافات و کارانه و امتیازات دیگری که لازم است را هم ندارد؛ درنتیجه طبیعتا باید تعطیلی آن ها را درنظر بگیریم.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898615

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست