Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@12:41:30 GMT

بازگشت هلند به آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۵۱۶

به گزارش جام نیوز، شرکت هواپیمایی«کی‌ام‌ال» هلند روز پنجشنبه اعلام کرد استفاده از حریم هوایی ایران و عراق در پروازهایش را از سر می‌گیرد.

 

اخبار سیاسی - به نوشته پایگاه «اویِیشن ۲۴»، این شرکت هلندی که امنیت پرواز را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند و از سیستم‌های تحلیل مدیریت امنیت بهره می‌گیرد، اعلام کرده است پرواز بر فراز آسمان کشورهای ایران و عراق امن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علاوه بر سیستم تحلیلی این شرکت هواپیمایی، گروهی متشکل از متخصصان خطوط هوایی مختلف هلند، سرویس‌های اطلاعاتی، واحدهای ضدتروریسم، وزارت دفاع و وزارت کشور و روابط خارجی و وزارت زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آبی نیز این تصمیم را مورد تأیید قرار دادند.

 

علاوه بر هلند، انگلیس و آلمان نیز اعلام کرده‌اند پروازهای تجاری بر فراز آسمان ایران و عراق می‌توانند از سر گرفته شوند.

 

همچنین هفته گذشته، آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا نیز پرواز در ارتفاع ۷۶۲۰ متری هنگام عبور از آسمان ایران و عراق را امن اعلام کرده بود.

 

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که ‌با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ هجدهم دی ماه ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

 

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود‌ و  همه سرنشینان آن جان باختند. طبق اعلام رسانه‌ها، ۱۴۷ سرنشین این هواپیما ایرانی بودند و در آن اتباع کشورهای افغانستان، سوئد، اوکراین و کانادا هم حضور داشتند.

 

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: «بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد».

 

شرکت‌های هواپیمایی خارجی به بهانه نا امن بودن آسمان ایران و عراق، به خاطر افزایش تنش‌ میان تهران و واشنگتن مسیر پرواز‌های خود را تغییر داده بودند.

 

منبع: فارس

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آسمان ایران هلند هواپیما ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز آمریکا در مطلبی به ادامه مشکلات در هواپیما‌های مسافربری ساخت شرکت بوئینگ پرداخت. در سالروز ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی مالزی، خبر دیگری درباره نقص در یکی دیگر از هواپیما‌های این شرکت منتشر شد که روز یکشنبه رخ داد و تصویر آن امروز منتشر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یک فروند جت بوئینگ ۷۳۷ به هنگام برخاستن از زمین، یک چرخ خود را از دست داد و مجبور به فرود اضطراری شد. تصاویر این رویداد از ابتدا تا انتها با دوربین‌ها ثبت شده است. 
این اتفاق وحشتناک بود. این اتفاق چند روز قبل اتفاق افتاد، اما تصاویر ویدئویی آن ساعتی پیش منتشر شده است. حال همه مسافران و خدمه این هواپیما خوب است. اما همانطور که می‌بینید، هواپیما به شکل وحشتناکی فرود اضطراری انجام داد. این تصاویر ویدئویی به یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای سافیر (FlySafair) در آفریقای جنوبی مربوط می‌شود که حدود ۲۰۰ مسافر و خدمه داشت. این هواپیما پس از افتادن یکی از لاستیکهایش در هنگام از زمین برخاستن، مجبور به فرود اضطراری شد. کارکنان فرودگاه در روی زمین که این اتفاقات را شاهد بودند، به خلبان اطلاع دادند که یکی از چرخ‌های عقب هواپیما افتاده است. خلبان پس از شنیدن این خبر، هواپیما را بازگرداند و در ارتفاع پایینی حرکت کرد تا گروه بازرسی فنی بتواند هواپیما را قبل از فرود ببیند. درنهایت، هواپیما در حالی که روی باند می‌لغزید و دود از زیر آن بلندشده بود، به زمین نشست.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: افتادن چرخ هواپیما‌ها یک اتفاق بسیار غیرعادی است. اما هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که اگر چرخ‌های دیگر هم از دست برود، بتوانند حتی روی قلاب فرود بیایند. در این قضیه نیز دقیقا همین اتفاق رخ افتاد.
شرکت هواپیمایی مذکور با انتشار بیانیه‌ای از مسافران به علت صبر و درک آنها در این فرآیند تشکر کرد. این شرکت از کارکنان شرکت در داخل هواپیما و در روی زمین برای مدیریت عالی و توجه عالی، تشکر کرد و آن را نشانه تعهد شرکت به ایمنی به عنوان اولین اولویت شرکت، توصیف کرد.
این اتفاق، جدیدترین مورد از زنجیره رویداد‌های هوایی درزمینه تعمیر و نگهداری است که نگران کننده شده است. لاستیک این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی شرکت یونایتد در ماه مارس به زمین سقوط کرد. در اوایل ماه جاری نیز، بخش پوشش موتور یکی از هواپیما‌های شرکت ساوث وست، در وسط پرواز، از جای خودش کنده شد. در ماه ژانویه نیز، اهرم درب این هواپیما در ارتفاع شانزده پا در هوا ازجای خودش کنده شد. این اتفاق در یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی آلاسکا رخ داد که از نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس MAX بود.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: وقتی این اتفاق می‌افتاد یا اتفاقی شبیه این رخ می‌دهد، توجه همه به آن جلب می‌شوند. نباید با بی خیالی از کنار این رویداد‌ها بگذریم. باید بپرسم چه چیزی باعث وقوع این اتفاق شد.
ما این سوال را از مسئولان شرکت هواپیمایی پرسیدیم. آنها به ما گفتند که علت بروز مشکل در لاستیک این هواپیما در حال بررسی است و آنها هم هواپیما و هم باند فرودگاه را بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟