Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:10:10 GMT

فروش ۱۵۰ هزار تومانی کله پاچه منع قانونی ندارد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۷۰۸

حسین رواسی رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره کاهش قیمت کله پارچه اظهار کرد: فروش با کیفیت تا ۱۵۰ هزار تومان کله پاچه پخته از نظر اتحادیه منع قانونی ندارد.

اُفت خرید ۳۰ درصدی کله پاچه در بازار

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی با اشاره به اینکه کله پاچه اُفت خرید ۳۰ درصدی را در بازار داشته است، تصریح کرد: به عبارتی می‌توان گفت که قیمت کله پاچه ۳۰ هزار تومان اُفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پخته نشده آن  ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رواسی با اشاره به اینکه استقبال از کله و پاچه در بازار افت داشته است، اظهار کرد: هم اکنون نبود مشتری در بازار؛ یکی از عوامل مؤثر در امر کاهش فروش کله پاچه است.

به گفته رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی؛ هم اکنون ۱۳۰۰ واحد صنفی مجاز و غیرمجاز، در تهران و حومه مشغول به فعالیت‌اند.

رواسی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بازار کله و پاچه بتواند همانند گذشته، رونق یابد.

او در پایان بیان کرد: اکنون در کشتارگاه‌ها نظارتی جدی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان امکان ندارد کله و پاچه پاک نشده از کشتارگاه بیرون بیاید.  بر همین اساس تمیز کردن کله و پاچه صنعتی شده است و همکاران ما تنها با قرار دادن آن در دمای خاصی از آب می‌توانند به راحتی آن را نظافت کنند، بر همین اساس هیچگونه موادی برای تمیز کردن کله پاچه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است، بازار کله پاچه و فروش آن در طباخی‌ها در ماه‌های اخیر با کسادی عجیبی روبه‌رو شده است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از طباخان با تغییر شغل خود، در عرصه‌های دیگر اقتصادی فعالیت کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: متاسفانه تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل (تاناکورا) در مشهد افزایش یافته که گزارش تعداد و فعالیت آنها از سوی این اتحادیه به اتاق اصناف و اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسات رضوی اعلام شده است.

مهدی لسان طوسی افزود: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالا‌های مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

وی دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان کرد وگفت: این موضوع به شدت در دست بررسی است، زیرا ادامه فعالیت آنها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که به چه علت واحد‌های عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند نیزگفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته، اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد