Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:15:03 GMT

بستر حضور گردشگران افغانستانی در کیش فراهم آمد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۷۱۲

بستر حضور گردشگران افغانستانی در کیش فراهم آمد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از فراهم شدن مقدمات حضور گردشگران افغان در طرح گردشگری سلامت این جزیره  خبر داد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، شامگاه امروز در آخرین سمپوزیوم فرصت‌های گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش، مقرر شده بود جزیره کیش پایگاه فعالیت‌های تجاری، فرهنگی و ورزشی کشورهای عضو اکو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو این تفاهم، این‌ کشورها برای تاسیس دفتر و ایجاد مکانی برای فعالیت گسترده و گردهمایی‌های خود به سازمان منطقه آزاد کیش درخواست‌های خود را ارایه داده‌اند‌.

برگزاری دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی پارا دوومیدانی در کیشبرترین‌های قرن چهاردهم در کیش ماندگار می‌شوندمسابقات بین‌المللی تنیس سطح A زیر 14 سال آسیا در کیش آغاز می‌شود

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: ارزش اقتصادی بازار گردشگری سلامت افغانستان، فرصت بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک و انگیزه‌ای برای محکم‌تر شدن روابط طرفین است و با توجه به این که دریافت روادید برای سفر افغان‌ها به ایران بعضا با دشواری همراه است، جزیره کیش بدون اخذ روادید، مناسب‌ترین مکان برای حضور گردشگران سلامت افغانی در کیش است.

غلامحسین مظفری با بیان این که زیرساخت‌های کیش زمینه را برای حضورگردشگران و سرمایه‌گذاران افغانی در این جزیره زیبا فراهم کرده است، افزود: دیدگاه مردم به‌واسطه حضور مهاجران افغانی که در گذشته به عنوان کارگر وارد کشور می‌شدند؛ در حال تغییر است و در حال حاضر با توجه وجود قشر مرفه و متمول در افغانستان و نیز حضور سرمایه گذران مطرح افغانی در منطقه، فرصت خوبی مهیا شده است که شاهد حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران افغانی در زمینه‌های سلامت، سیاحت و غیره باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با دعوت از سرمایه‌گذران افغانی برای سرمایه‌گذاری درکیش و با اشاره به رفع مشکل مربوط به اقامت اتباع خارجی در کشورمان، از حضور7 هزار کارگر افغانی در کیش خبر داد و افزود: در حال حاضر تعاملات و ارتباطات بین دو طرف می‌تواند گسترش یابد.

سفیر افغانستان در کشورمان نیز در این نشست با بیان این که نگاه ما به مراوداتمان با سازمان منطقه آزاد کیش بلند مدت است، گفت: تجار و سرمایه‌گذاران افغانستان تمایل زیادی برای حضور در ایران دارند که زمینه حضور آنان با همکاری دو جانبه فراهم می‌شود.

عبدالغفور لیوال خواستار تاسیس دفاتر نمایندگی سازمان منطقه آزاد کیش در خاک کشور افغانستان و افزایش ظرفیت‌های تبلیغ و بازاریابی در این کشور شد و تاکید کرد: این دفاتر می‌توانند نقش شرکت‌های تسهیل‌گر را ایفا کنند و مرجع مراجعه مردم باشند و توانمندی‌های درمانی ایران را به اطلاع شهروندان افغانستانی رسانده و آنان را برای سفر درمانی به ایران ترغیب کنند.

سفیر افغانستان گفت: گردشگری سلامت نوعی دیپلماسی است که دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند و در این میان کیش با نقش آفرینی خود می‌تواند جایگزین مناسبی برای دیگر مقاصدگردشگری سلامت افغان‌ها که در حاضر هندوستان، پاکستان و ترکیه است باشد.

انتهای پیام/7558/ز

R7558/P/S6,1433/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام همدردی کولیوند در پی وقوع سیل در افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در قالب پیامی، با مردم سیل زده افغانستان ابراز همدردی کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«جناب آقای مولوی مطیع الحق

رئیس محترم جمعیت هلال احمر افغانی

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی و همکاران محترمتان در جمعیت هلال احمر افغانی در کشور افغانستان ابلاغ می‌نماید.

با غم و اندوه فراوان، از جاری شدن سیل در برخی استان‌های کشور شما که منجر به فوت، مجروح و مفقود شدن تعدادی از افراد گردید، مطلع شدیم.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، همکارانتان در جمعیت هلال احمر افغانی اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به عملیات بشردوستانه در افغانستان اعلام می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

پیرحسین کولیوند

کد خبر 6084353

دیگر خبرها

  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • نمایشگاه خوشنویسی سپهر سهراب + فیلم
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • پیام همدردی کولیوند در پی وقوع سیل در افغانستان
  • قیمت افغانی افغانستان، امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳