Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@19:20:10 GMT

حرکت یک بازیگر روی صحنه تئاتر چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۸۲۰

حرکت یک بازیگر روی صحنه تئاتر چگونه است؟

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 22:00 - 03 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۷۱۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

حرکت از نظر متقدمان

بیشترین توضیح درباره حرکت را ارسطو در سال‌های (۳۸۴-۳۲۲ پیش از میلاد) ارائه کرده است. ارسطو هم همچون دیگر فیلسوفان حرکت را به معنای هر گونه تغییری در جسم می‌دانست. ارسطو معتقد بود هر جسم حتی برای ادامه‌ی حرکت یکنواخت نیاز به نیرو دارد. این تصور از برداشت غیر موشکافانه حرکت اجسام در زندگی روزمره ناشی می‌شود، زیرا به تجربه ثابت شده بود که اگر از هل دادن صندوقی که روی سطح افقی و با سرعت ثابت حرکت می‌کند دست بردارند، یعنی به آن نیرو وارد نکنند صندوق از حرکت باز می‌ایستد!.

هرکلیت فیلسوف یونانی (حدود ۵۳۰ تا ۴۷۰ پیش از میلاد) معتقد بود که در طبیعت همه چیز در جریان است. هر چیزی دائما در معرض تغییر و دگرگونی است همه‌ی چیز‌ها در یک روند دائمی زایش و مرگ قرار گرفته‌اند فیلسوفان یونانی این روند تغییر جسم‌های موجود در طبیعت را حرکت می‌نامیدند.

مطابق تعریف هرکلیت می‌توان به اهمیت بصری حرکت پی برده و حرکت درونی را حداقل غیر عینی و فاقد عنصر نمایشی دانست. تصور زایش و مرگ که دو قطب حرکت هستند حتما زایش تراژدی نیچه را در نظر شما مجسم می‌سازد. نیچه نیز آنگاه که تمام معیار‌های مابعدالطبیعه را مردود دانست با تعبیر اراده معطوف به قدرت خود درواقع باز به حرکت اندیشمندانه بشر در عرصه‌ی رویداد‌ها تکیه زد.

حتی گالیله هم نمی‌توانست به طور ذهنی به این نتیجه‌گیری برسد. تنها تجربه بود که می‌توانست روشن کند که جسم سبک و جسم سنگین با یک سرعت سقوط می‌کنند. گالیله نخستین کسی بود که علت شتاب سقوط آزاد جسم را در ارتباط با نیروی جاذبه کشف کرد.

او متوجه شد که نیروی ثقل در هر لحظه به جسم حرکت می‌دهد و این حرکت بنا بر اینرسی حفظ می‌شود. یعنی سرعت سقوط آزاد باید تحت تاثیر نیروی ثقل مرتبا افزایش یابد. گالیله با این فرض توانست قانون نظری سقوط آزاد جسم را کشف کند.

از ثابت بودن شتاب، نتیجه می‌شود که سرعت جسم در حال سقوط تحت تاثیر نیروی ثقل، متناسب با زمان زیاد می‌شود. با محاسبه سرعت متوسط به سادگی می‌توان فاصله طی شده را به دست آورد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا نقد تئاتر اخبار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر