Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام‌بخش حبیبی در دهمین سمینار بین‌المللی کاهش حوادث رانندگی در شیراز، با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری از مجموع تصادفات رخ داده در این استان، ۴۰ درصد آن به دلیل توجه نکردن راننده به جلو و ۳۶ درصد نیز تخطی از سرعت مطمئنه است، گفت: انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی، رعایت نکردن حق تقدم و فاصله طولی و تغییر مسیر ناگهانی از دیگر علل تصادفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در استان فارس ۵۸ درصد از افرادی که دچار تصادفات می‌شوند در صحنه جان خود را از دست می‌دهند، بیان کرد: حدود ۵ درصد در حین انتقال و ۳۷ درصد نیز در بیمارستان فوت می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشترین ساعات بروز حوادث رانندگی در استان فارس بین ساعت ۱۶ تا ۲۴ با سهم ۴۵ درصدی رخ داده است، گفت: در عین حال ساعت ۸ صبح الی ۱۲ کمترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

سردار حبیبی با بیان اینکه روزانه در استان فارس ۴ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: همه تلاش پلیس این است که روز به روز آمار تصادفات جاده‌ای و کشته‌های ناشی از آن کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان فارس، تلاش جمعی و هماهنگ دستگاه‌های فعال در امر ترافیک، بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مدرن، کنترل رفتار رانندگان پر خطر، شناسنامه دار کردن نقاط حادثه خیز، بهره گیری از ظرفیت دیگر سازمان‌ها و حمایت همه جانبه مراجع قضائی را از عوامل موثر بر کاهش حوادث رانندگی بر شمرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش تصادفات فارس نیروی انتطامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت

ایسنا/خراسان شمالی جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل جانباختگان حوادث رانندگی با کاهش هشت درصدی همراه بوده، گفت: امیدواریم با همکاری خوب مردم، این روند کاهش را همچنان حفظ کنیم.  

سرهنگ محمد غلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال که از ۲۶ اسفند ماه آغاز شده تا به امروز ۷۳۲ مورد تصادف در سطح استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در این مدت متاسفانه ۱۲ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۳ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند. 

سرهنگ غلامی ادامه داد: تعداد مصدومان در این بازه زمانی ۲۲۵ نفر بوده که خوشبختانه این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۲۲ درصدی همراه بوده است. 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه تصادفات فوتی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بودیم، یادآور شد: در این مدت ۱۰ فقره تصادف فوتی در سطح استان به وقوع پیوسته است.  

سرهنگ غلامی از شهروندان خواست تا ضمن همکاری با پلیس و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از بروز حوادث تلخ و دلخراش پیشگیری کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان / ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد و جان باختن ۳۶ نفر
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • جان باختن بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۲۶ درصدی ترددها در محورهای فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات نوروز