Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@09:44:09 GMT

پیشرفت گلزارهای شهدا نیازمند اعتبارات ویژه است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۷۰۳۵

پیشرفت گلزارهای شهدا نیازمند اعتبارات ویژه است

فرماندار شهرستان بروجن، ضمن تشریح وضعیت گلزارهای شهدای این شهرستان، گفت: پیشرفت گلزارهای شهدا نیازمند اعتبارات ویژه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن، یادمان‌های شهدا در هر شهر یادآورِ رشادت‌های بخشی از تاریخ ایران زمین است، وقتی از سختی‌های جنگ تحمیلی و مقاومت‌ها می‌شنویم در دل با خود احساس غرور می‌کنیم و ارزش‌های مقاومت، ایثار و شهادت برایمان جانی دوباره می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادمان‌های شهدا، مکانی برای تجدید میثاق با این عزیزان است، مکانی که می‌توان در گوش نسل جوان از عزت و سربلندی زمزمه کرد تا یادمان نرود برای کشور نام که هیچ، جان هم باید داد.

با همین مقدمه، خبرنگار فارس با فرماندار شهرستان بروجن در رابطه با عدم تکمیل گلزار شهدا و شهدای گمنام این شهرستان به گفت‌وگو نشسته است.

مسعود ملکی در این خصوص گفت: امروز ما هر چه داریم از شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است، ساماندهی یادمان‌های مطهر شهدا نمونه‌ای بارز از مصادیق تکریم شهدا است.

فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدا اماکن مقدس و متبرکی هستند، اظهار کرد: ساماندهی یادمان شهدا باید در جهت حفظ شأن و جایگاه شهدا در سطح جامعه باشد و این حداقل کاری است که می‌توان در این راستا با هدف ماندگاری و معرفی فرهنگ ایثار و رشادت‌های شهدا انجام داد.

۸ گلزار شهدا شهرستان بروجن تکمیل شده است

ملکی با بیان اینکه شهرستان بروجن ۴۸۴ شهید دارد، گفت: ۳۱ گلزار شهدا در ۶ شهر  و ۴۲ روستا مستقر هستند و بنا بر ضوابط، گلزار شهدا باید سازمان‌دهی و زیرساخت‌ها از جمله برق، آب و ... آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹ گلزار شهدا دارای انشعاب برق، ۳۰ گلزار دارای انشعاب آب، ۳۱ مورد دارای جاده دسترسی که ۱۴ مورد آسفالت است و در مجموع ۸ گلزار شهدا تکمیل شده‌اند.

۱۹ گلزار شهدا در شهرستان بروجن نیاز به اقدامات تکمیلی دارند

ملکی با بیان اینکه مبلغ هزینه شده بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده، گفت: ۱۹ گلزار شهدا دیگر نیاز به اقدامات تکمیلی داشته و ۴ مورد در دست اقدام است که این ۴ مورد ۹۹۰ میلیون هزینه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام در هر ۶ شهر بروجن وجود دارد، بیان کرد: در بروجن کار عمرانی شهدا گمنام در سال ۸۵ آغاز شد، ۹۰۰ متر مربع در نظر گرفته که ۸۰۰ متر کار شده و مابقی مانده است، شهدا گمنام بروجن، تنها یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون اعتبار هزینه‌بر بود و هنوز هم نیاز به کار بسیار و اعتبار عظیم دارد.

ملکی با اشاره به عظمت پروژه شهدای گمنام بروجن، گفت: این سازه نیاز به اعتبار چند میلیاردی دارد و برابر تمام شهدای شهرستان هزینه‌بر بوده اما کاری از پیش نرفته است، اگر امروز کندی در پیشرفت وجود دارد، به دلیل نیاز به اعتبارات بالایی است.

فرماندار شهرستان بروجن بیان کرد: شهدای گمنام بلداجی، سفید دشت، نیمه کاره باقی مانده، شهدا گمنام فرادنبه و نقنه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و شهدای گمنام گندمان همچنان منتظر تخصیص اعتبار است، امسال از طریق بخش خصوصی اعتباراتی گذاشته اما کافی نبوده است.

ملکی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده، گفت: سال ۹۷، ۴۸۰ میلیون تومان و در سال ۹۸، ۵۴۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد اما کفایت نمی‌کند و این اعتبار را نمی‌توان تنها به یک یادمان شهدا اختصاص داد اما همچنان پیگیر اعتبار برای تکمیل این یادمان‌ها‌ هستیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۰/م

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدا بروجن شهادت مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)

آیین رونمایی از یادمان «نشان فداکاری اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانشگاه امام علی (علیه السلام)» فردا سه شنبه ۲۸ فروردین در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی از یادمان «نشان فداکاری اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانشگاه امام علی (علیه السلام)» به پاس رشادت‌های شهدا و نقش بی بدیل هزار و ۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران انقلاب، دفاع مقدس و صیانت از مرز‌های اعتقادی و حریم اهل بیت (ع) دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری مترو فردا سه شنبه ۲۸ فروردین با حضور مسؤولان لشکری و کشوری در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

اجرای ویژه یگان موزیک دانشگاه، پخش نماهنگ از اقدامات و مراحل اجرای یادمان، سخنرانی فرمانده این دانشگاه از جمله بخش‌های این برنامه است.

برنامه مذکور فردا سه شنبه ۲۸ فروردین از ساعت ۱۰ صبح در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه
  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)