Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@11:43:18 GMT

۴۶ فرآیند شهری در شهرداری مشهد الکترونیکی شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۷۱۴۰

۴۶ فرآیند شهری در شهرداری مشهد الکترونیکی شد

مجید پورحسین – مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی و همایش ملی شهر هوشمند اظهارداشت: شهرداری منطقه ۱۲ مشهد، شهرداری الکترونیک را از ۲۹ تیرماه سالجاری افتتاح کرد و به نوعی شاهد کاهش مراجعات مردمی به این منطقه بودیم.

پورحسین گفت: کاهش حجم مراجعات، تسهیل در امور، نوبت دهی عادلانه و سیستمی، نظارت دقیق تر، تطبیق در کار‌ها و در نهایت ارتقای سطح رضایتمندی ارباب رجوعان را از اهداف پیاده سازی شهرداری الکترونیک دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فراهم سازی زمینه‌های زیرساختی پیشبرد این مهم، افزود: این پروژه به همت معاونت برنامه ریزی و تیمی که در منطقه وجود داشت استارت خورد و در ادامه با تبلیغات محیطی فرآیند آن پیش رفت.

مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد با اشاره به کاهش ۶۳ درصدی حجم مراجعات مردمی به واسطه راه اندازی شهرداری الکترونیک اضافه کرد: زمان میانگین پاسخگویی به ارباب رجوع طی این فرآیند کاهش محسوسی پیدا کرد.

وی یادآور شد: پیش از این میانگین پاسخگویی در مراحل زمانی ۲۲ ساعت را شامل می‌شد که پس از پیاده سازی این پروژه این زمان به کمتر از ۱۳ ساعت کاهش یافت.

پورحسین بیان داشت: با حصول نتایج مثبت این مهم در سایر مناطق شهرداری مشهد اعم از شهرداری منطقه ۸ تسری یافت. البته این امر در هر منطقه با اهداف ویژه‌ای اعم از تسریع در پاسخگویی، مهندسی و تحلیل فرایند‌ها و بهبود آن‌ها و ... دنبال شد.
مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد با اعلام اینکه در ادامه این پروژه در مناطق ۱۰ و یازده شهرداری مشهد اجرایی می‌شود، گفت: شهرداری منطقه یک، ۹ و هفده مشهد نیز به این مسیر اجرای این پروژه قرار دارند.

وی بیان داشت: در این پروژه ۵۳ خدمت در حوزه‌های مختلف پیش بینی شده است که از این بین ۴۶ فرآیند الکترونیکی شده اند و حدود سه فرآیند شهروند سپاری شده است.

به گزارش شمانیوز، نهمین نمایشگاه تخصصی و همایش ملی شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ از ۱ الی ۴ بهمن در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد.

استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ و فعال در صنعت ICT کشور که به تعبیری موتور محرک هوشمند سازی شهر‌ها هستند هم در این نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه تجربه زندگی در شهر هوشمند، آشنایی با استارآپ‌های شهری، تعامل با زیست بوم نوآوری شهر، شرکت در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحبنظران، سیاست‌گذاران برنامه‌ریزان واساتید داخلی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین آشنایی با تجربه شرکت‌های پیشرو و صاحبان فناوری در کشور، حل مسائل شهری به کمک استارت آپ‌های هوشمند و شرکت‌های دانش‌بینان، شناخت راهکار‌های فناورانه مدیریت شهری و تسهیل امور زندگی شهروندان، انتقال تجربیات میان کلان شهر‌ها و دریافت نیاز‌های فناورانه آن‌ها وجذب سرمایه از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی از دیگر موارد لحاظ شده در این نمایشگاه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهرداری مشهد شهرداری الکترونیک مشهد شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد