Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آذر ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۷۰۰ فقره معامله مسکن در شهر  تهران به  امضا رسید که واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم ۲۷.۸ درصد از کل قراردادها رتبه اول تعداد معاملات را از آن خود کردند.

اخبار اقتصادی-پس از آن خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۲۶.۸ درصد در رده دوم تعداد معاملات قرار گرفتند؛ هرچند بالاترین میزان رشد قیمت در بین تمام دامنه‌های متراژی به واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع معمولا به دلیل قیمت مناسب برای متقاضیان مصرفی، سهم بالایی از تعداد معاملات را به خود اختصاص می‌دهد. قیمت این خانه‌ها در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل فشار تقاضا برای واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع، این واحدها از نظر قیمت هر متر مربع از نرخ بالاتری نسبت به دیگر گروه‌های متراژی برخوردارند. به طور مثال یک واحد ۵۰ متری نوساز در محله جنت‌آباد متری ۲۲ میلیون تومان آگهی شده، در حالی که در آگهی دیگری یک واحد ۱۱۰ متری نوساز در همین منطقه متری ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آذرماه ۱۳۹۸ واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت را به میزان ۴۷ درصد و واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع کمترین میزاین رشد قیمت به میزان ۱۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند.

توزیع تعداد معاملات مسکن بر حسب سطح زیربنای واحد مسکونی در آذرماه ۱۳۹۸ نشان می‌دهد بیشترین تعداد معاملات در واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم  ۲۷.۸ درصد ثبت شده و واحدهای با زیربنای ۴۰ تا ۶۰، ۸۰ تا ۱۰۰ و ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۲۶.۸، ۱۷.۹ و ۱۰.۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

کمترین  تعداد معاملات مربوط به واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع با سهم ۱.۱ درصد بوده است. واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع نیز با سهم سه درصد از معاملات در رتبه‌ هفتم معاملات در دامنه متراژی قرار گرفتند.

 

هم‌چنین بررسی سن بنای معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که واحدهای با سن کمتر از پنج سال به میزان ۳۷.۳ درصد بالاترین سهم از معاملات و واحدهای با عمر بیش از ۲۰ سال با سهم  ۱۱.۸ درصد کمترین سهم  از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

بیش از ۵۸ درصد از معاملات در واحدهای با عمر کمتر از ۱۰ سال صورت گرفته است. با این حال نرخ رشد تعداد معاملات برحسب سن  بنا در آذرماه  ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل در تمامی بازه‌های سنی افزایشی بوده  است.

بیشترین رشد تعداد معاملات نسبت به آذرماه سال قبل مربوط به واحدهای با سن شش تا ۱۰ سال به میزان ۵۴.۵ درصد و کمترین رشد تعداد معاملات مربوط به واحدهای با سن بیش از ۲۰ سال به میزان ۲۴.۳ درصد بوده است.

از سوی دیگر توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع در آذرماه ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که بیشترین سهم مربوط به واحدهایی با قیمت بیش از ۱۲ میلیون تومان به میزان ۵۰.۹ درصد بوده و پس از آن واحدهای در بازه قیمت بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان با سهم ۸.۳ درصد بیشترین سهم  از معاملات را برحسب قیمت یک متر مربع در این ماه به خود اختصاص داده‌اند.

در بین مناطق ۲۲ گانه  شهر تهران بالاترین میزان نرخ رشد سالانه قیمت مسکن در آذرماه ۱۳۹۸ مربوط به منطقه ۱۹ با ۷۵ درصد بوده است. بعد از آن مناطق ۱۶ و ۲۱ به ترتیب با ۶۹ و ۵۷ درصد قرار داشته‌اند. کمترین میزان رشد قیمت نیز به میزان ۳۰ درصد در منطقه ۳ اتفاق افتاده است. بعد از آن کمترین میزان رشد قیمت به میزان ۳۱ و ۳۵ درصد به ترتیب به مناطق ۶ و ۳ تعلق داشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جدول شهر تهران قیمت مسکن مسکن واحدهای مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۷ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۷۰ متری در محله زمزم ، حداقل باید۲.۵ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی می کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۳ متری در منطقه ۱۷ محله خزانه تهران با عمر ۵ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
آذری ۱۳۹۵ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۲ ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ ۴,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۸ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۵,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۳ ۴,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۴۰۱ ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۹۱ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۵ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
گلچین ۱۴۰۲ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲