Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@04:13:20 GMT

نخستین فضانورد زن ایران +عکس

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۱۰۰

نخستین فضانورد زن ایران +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین، بی بی سی نوشت: یاسمین مقبلی می‌گوید که می‌داند که خیلی از بچه‌ها آرزو و رویایشان فضانورد شدن است و او از کلاس ششم آرزوی فضانورد شدن داشته است.

یاسمین می‌گوید که سال‌های اول دبیرستان بود که در یک اردوی تابستانی در "آکادمی فضایی پیشرفته" تصمیم گرفت که خلبان نظامی شود تا بتواند بعدا وارد دنیای فضانوردی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسمین مقبلی پس از پایان مدرسه، در رشته مهندسی هوافضا و تکنولوژی اطلاعات از انستیتو تکنولوژی کمبریج ماساچوست (دانشگاه ام آی تی) لیسانس گرفت.

او تحصیلاتش را در رشته مهندسی هوا فضا در دانشکده عالی نیروی دریایی آمریکا در در شهر مونته ری ایالت کالیفرنیا ادامه داد و فوق لیسانس خود را دریافت کرد.

یاسمین مقبلی همچنین از مدرسه خلبانی نیروی دریایی آمریکا در مریلند، فارغ التحصیل شده است.

او در سال ۲۰۱۷ یکی از دوازده نفری بود که برای گذراندن دوره آموزشی دو ساله ناسا، برای فضانورد شدن انتخاب شد.

او می‌گوید: "وقتی که کالج را در ام آی تی شروع کردم، در امتحان ریاضی از نمره صد، ۲۴ گرفتم. گفتم نمی‌توانم از پسش بربیایم. در مدرسه خلبانی هم برایم بعضی درس‌ها سخت بود. یک وقت‌های تردید به دلم می افتاد که آیا من برای اینکار ساخته شده‌ام یا نه."

"ولی آخرش خودم را هل دادم و نگذاشتم یک شکست من را عقب نگه دارد. اگر آدم راه سخت می‌رود، در طول مسیر شکست‌هایی می‌خورد و متوقف می‌شود ولی آدم باید ادامه دهد."

یاسمین مقبلی، از سال ۲۰۰۸ کار خلبانی هواپیماهای نظامی را شروع کرده است. او در بیش از ۱۵۰ ماموریت شرکت کرده است و بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف سابقه دارد.

یاسمین مقبلی در دوران خدمت خود در ارتش آمریکا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در عملیات آمریکا در افغانستان شرکت داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ناسا زن فضانورد فضانورد یاسمین مقبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، بررسی راهکار‌های مبارزه با تروریسم و ریشه کنی گروه‌های تروریستی، محور اصلی این نشست سه جانبه اعلام شد.
پیگیری حقوقی و قضایی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق؛ از جمله موضوعات مطروحه در دستور کار این نشست است.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل رئیس قوه قضائیه کشورمان در این باره گفت، پیگیری‌ها ادامه دارد و به زودی پرونده‌هایی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در دادگاه ایران و سوریه تشکیل خواهیم داد، تا پاسخ نظامی را تکمیل کنیم.
تاکید بر ضرورت اجرای مفاد قوانین و حقوق بین الملل نیز در دستور کار این نشست سه جانبه قرار دارد؛ شرکت کنندگان بر ضرورت جلوگیری از سیاسی کاری در اجرای این قوانین و معاهدات تاکید کردند.
وزیر دادگستردی سوریه، از اشغالگران آمریکایی که ثروت‌های سوریه را به غارت می‌برد، در فرودگاه بغداد شخصیت‌های برجسته را ترور می‌کند و نیز رژیم صهیونیستی به یک ساختمان دیپلماتیک در دمشق حمله و ویران می‌کند، انتقاد کرد.
احمد السید با محکوم کردن این جنایات خاطرنشان کرد که معاهدات بین المللی باید برای همگان الزام آور باشد؛ نه اینکه ابزار جدید در دست حامیان تروریسم باشد تا بر کشورمان اعمال فشار کنند.
نماینده عراق نیز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها همکاری گسترده میان کشور‌های همسایه در حوزه امنیت صورت گیرد.
لیث جبر حمزه با اشاره به همکاری‌های سه جانبه در زمینه مبارزه با داعش، ابراز امیدواری کرد، همکاری‌ها به خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه منجر شود تا از این جهت نیازی به حضور نیرو‌های خارجی در خاک کشورمان نداشته باشیم.
شرکت کنندگان قرار است در پایان این نشست سه جانبه یادداشت تفاهمی همکاری در حوزه حقوقی و قضایی امضا کنند تا در مرحله بعد، دفاتر ارتباط مشترک در پایتخت‌های سه کشور راه اندازی شود.....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: 
۱ و ۲- کاظم غریب‌آبادی - معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه
۳- احمد السید - وزیر دادگستری سوریه
۴- لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضایی عراق

دیگر خبرها

  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • تیم ملی افغانستان را با ایران اشتباه نگیرید | بازیکنان لیگ برتری در ترکیب رقیب تیم ملی
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • رنگ پیراهن تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار مشخص شد
  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)
  • نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون
  • ایران برای نخستین بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد