Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تظاهرات مردم عراق در حمایت از قانون اخراج آمریکا از عراق اظهار کرد: تظاهرات امروز مردم عراق که به احتمال زیاد میلیونی خواهد بود، نخستین تظاهرات بزرگ علیه ایالات متحده آمریکا در این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حمایت مردم عراق از قانون اخراج آمریکا از عراق بیان کننده عمق مشکلات آمریکا در این کشور است، تظاهرات میلیونی یک پیام روشن برای آمریکا دارد و آن این است که آنها  برای ادامه حضور در عراق از امنیت گذشته برخوردار نخواهند بود و  هرگونه اقدام علیه آمریکا در عراق از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: این تظاهرات و اتحاد میان مردم و جریانات سیاسی عراق آمریکایی‌ها را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که یا بمانند و هزینه سنگین  حضور خود را ادامه دهند بپردازند یا با توجه به نفرت عمومی  مردم از آنها این کشور را ترک کنند.

زارعی خاطر نشان کرد: تصویب قانون اخراج آمریکا در پارلمان عراق و حمایت های مدنی مردم با برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از این قانون، در واقع علامت روشنی از وضعیت آمریکا در منطقه  است،  بنابراین سرنوشت آمریکا در منطقه دور از سرنوشت آنها در عراق نخواهد بود، معتقدم این زنگ  هشدار و علامتی است  برای اینکه آمریکایی‌ها متوجه  جایگاه  متزلزل خود در منطقه شوند.

بیشتر بخوانید:پایان حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا در حال رقم خوردن است

مقتدی صدر روز سه‌شنبه بیست و چهارم دی (۱۴ ژانویه) طی فراخوانی از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات میلیونی یکپارچه در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی و تجاوزات مستمر آنها دعوت کرد. نکته جالب پس از این فراخوان این بود که این درخواست با واکنش مثبت و حمایت سریع گروه‌های مقاومت و جریان‌های سیاسی نماینده اکثریت ملت عراق روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا و عراق خروج آمریکا از عراق مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید تاکید کرد که واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است.

به گزارش ایسنا، بایدن گفت که واشنگتن به حصول آتش‌بسی در غزه متعهد است که باعث آزادی اسرا و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها شود.

وی در ادامه گفت: ما به حفاظت از آمریکا، منافع و شرکای خود در منطقه ازجمله عراق متعهد هستیم.

رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد که این کشور درحال همکاری نزدیک با عراق جهت غلبه بر داعش است.

السودانی نیز با اشاره به اینکه این دیدار در برهه‌ای حساس رخ داده است بر اهمیت روابط میان دو کشور تاکید کرد.

وی تاکید کرد که بغداد به دنبال تغییر همکاری نظامی به شراکت کامل با ایالات متحده است.

السودانی با اشاره به اینکه دیدگاه‌های این کشور درخصوص مسائل منطقه ممکن است در برخی موارد با آمریکا متفاوت باشد، تاکید کرد که بغداد نیز به دنبال جلوگیری از تشدید درگیری‌ها می‌باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بایدن: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه