Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@10:34:13 GMT

عوارض کرم‌های ضد آفتاب برای بدن

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۱۸۵

عوارض کرم‌های ضد آفتاب برای بدن

مطالعات نشان می‌دهد مواد فعال در ضدآفتاب‌ها به میزان بالایی جذب خون می‌شوند که فراتر از حدآستانه تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا است.

با این حال متخصصان سازمان غذا و دارو و پزشکان بر استفاده از ضدآفتاب‌ها به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی و کاهش ریسک سرطان پوست تاکید دارند.

مواد فعال موجود در اکثر ضدآفتاب‌ها شامل مواد شیمیایی نظیر avobenzone، oxybenzone، octocrylene و ecamsule هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها از طریق جذب اشعه UV از خورشید عمل کرده و آن را تبدیل به مقادیر کمی گرما می‌کنند.

هنوز هیچ مدرکی حاکی از آسیب رسانی این مواد شیمیایی به سلامت انسان وجود ندارد. اما مطالعات حیوانی نشان می‌دهد افزایش بیش از اندازه این مواد بخصوص oxybenzone می‌تواند موجب اختلال در فعالیت هورمونی شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرم ضد آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر

محمد پیکانپور٬ مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه و تقاضا باید به یک تعادل برسد و در همین راستا اقدامات لازم در زمینه واردات دارو در کنار تولید در سازمان غذا و دارو انجام شده است. 

وی ادامه داد: تامین فاکتور هشت از طریق شرکت های متخلف در حال انجام است و سازمان این ریسک را نکرده است که تامین دارو را تنها از یک شرکت انجام دهد. 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پالایشگاه اول ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما و پالایشگاه دوم که در حال ساخت است، ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار لیتر پلاسما را دارد. مصرف آی وی آی جی حدود ۳۵ درصد  در کشور افزایش داشته است.

پیکانپور بیان کرد:  سهمیه ارزی دارو به چهار میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. ۱/۴۵ میلیارد دلار در حوزه دارو و مواد اولیه تا الان تخصیص یافته است.  صنعت داروسازی در جذب نخبگان توفیقات خوبی داشته است و الان ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو فعال هستند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • وجود بیش از حد مجاز مواد شیمیایی ابدی در منابع جهانی آب
  • عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی ابلاغ شد
  • خبر خوش بیمه‌ای برای تاکسیرانان قزوینی
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • ابداع یک ماده خود ترمیم شونده شب‌تاب
  • معیار انتخاب ضد آفتاب مناسب
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • چرا انداختن زباله های کره زمین در آتشفشان های فعال ایده خوبی نیست؟ (+عکس)
  • عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی اعلام شد