Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با بیان اینکه عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فراجناحی است، گفت: نباید با هجمه به شورای نگهبان مستمسکی به‌دست دشمن داد.

کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه شورای نگهبان گفت:‌ شورای نگهبان در طول سال‌های فعالیت‌های خود نشان داده که یک ارگان فراجناحی است و در حوزه انتخابات و رد و تأیید صلاحیت کاندیداها به صورت فراجناحی و بی‌طرف عمل‌ می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غرض سیاسی و جناحی در فعالیت‌های شورای نگهبان جایگاهی ندارد اما به هر حال  ممکن است سوءتفاهماتی پیش بیاید که این سوءتفاهمات هم قابل حل است و راهکارهای قانونی برای آن پیش‌بینی شده که می‌توان به راهکار اعتراض داوطلبان اشاره کرد و می‌توان از این طریق اقدام کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت:‌ بسیاری از داوطلبان را دیده‌ام که سوءتفاهماتی‌ درباره صلاحیت‌شان وجود داشته و اینها نیز در اعتراض خود توضیحاتی را به شورای نگهبان ارائه کردند و منتظر پاسخ شورای نگهبان هستند.

خانلری خاطرنشان کرد: این بررسی صلاحیت نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز وجود دارد و اگر کسی شرایطش برای نمایندگی احراز نشود امکان کاندیداتوری وی وجود ندارد و این موضوعی نیست که تنها منحصر به کشور ما باشد.

وی افزود:‌ به نظر من وقتی راهکار اعتراض داوطلبان و رد صلاحیت شده در قانون پیش‌بینی شده و در حال اجرا است هجمه وارد کردن به شورای نگهبان موضوعیتی ندارد و بهتر است معترضین در راهکارهای پیش‌بینی شده در این زمینه استفاده کنند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: اینکه هنوز نتیجه بررسی اعتراضات مشخص نشده عده‌ای به شورای نگهبان هجمه می‌کنند پیش‌ داوری است و این هجمه‌ها علیه شورای نگهبان منطقی ندارد.

خانلری در پایان گفت: از این مسائل گذشته حفظ انسجام ملی در شرایط فعلی از بیشترین اهمیت برخوردار است ما در شرایط فعلی دشمن خارجی کم نداریم و نباید در این شرایط با هجمه وارد کردن به شورای نگهبان  هدف قرار دادن این ارگان مستمسکی به دست دشمن داد چرا که انسجام ملی یک اصل فراتر از این مسائل  و مباحث از جمله موضوع انتخابات است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس مسیحیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبارنامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم