Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@11:38:18 GMT

کشف2داروی موثردرتوقف رشدسرطان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۳۲۲

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" در بررسی جدید خود، دو دارو را مورد آزمایش قرار داده‌ اند که می‌توانند در توقف گسترش سرطان موثر باشند. ناطقان: به نقل از گیزمگ، پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" (Stanford University)، داروهای جدیدی ارائه داده‌اند که در متوقف کردن رشد سلول‌های سرطانی طی آزمایش‌های ابتدایی موثر بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشف غیرمنتظره، نتیجه پژوهش‌هایی است که دانشمندان در حوزه بررسی داروهای ضد ویروسی انجام داده‌اند تا بتوانند گسترش سلول‌های تومور را در موش‌ها متوقف کنند.

ویروس‌شناسان دانشگاه استنفورد، مدت‌ها سعی داشتند روش‌های درمانی جدیدی برای بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت و سرماخوردگی‌های متدول ارائه دهند. روش آنها، متوقف کردن فرآیندهایی بود که توانایی تکثیر شدن را به ویروس‌ها می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا در بدن گسترش یابند.

موفقیت‌های پژوهشگران استنفورد، مورد توجه "جاناتان کوری" (Jonathan Kurie)، سرطان‌شناس "مرکز سرطان ام.دی. اندرسون دانشگاه تگزاس" (MD Anderson Cancer Center) قرار گرفت. کوری نیز در جست و جوی راهی بود تا به کاهش سرعت و یا متوقف کردن روند گسترش سرطان‌های گوناگون کمک کند. نکته‌ای که مورد توجه کوری قرار گرفت این بود که همان فرآیندهای سلولی مورد استفاده دانشمندان استنفورد، نقش مهمی در گسترش یا متاستاز سرطان بر عهده داشتند.

"جفری گلن" (Jeffrey Glenn)، استاد پزشکی، میکروبیولوژی و ایمنی‌شناسی دانشگاه استنفورد گفت:‌ من به کوری گفتم که ما در حال حاضر، مولکول‌های بهتری در اختیار داریم و مدتی طولانی به پژوهش در مورد سرطان پرداخته‌ایم.

این مولکول‌ها اکنون در حال آزمایش شدن روی موش‌ها هستند و نتایج تاثیرگذاری داشته‌اند. پژوهشگران در یکی از آزمایش‌ها، سرطان را به یکی از ریه‌های موش منتقل کردند و زمان گسترش و رسیدن آن به ریه دیگر را نیز مورد بررسی قرار دادند. آنها پس از آزمایش داروی خود روی موش دریافتند که این دارو می‌تواند امکان متاستاز سرطان را کاهش دهد.

آزمایش داروی دوم، هیچ متاستازی را به همراه نداشت و پژوهشگران در بررسی‌های خود دریافتند که هر دو دارو می‌توانند اندازه تومورهای ریه را کاهش دهند. در آزمایش سرطان پستان روی موش‌ها، تومورها پس از یک هفته درمان با داروی جدید، کوچک شدند و به نیمی از اندازه پیشین خود رسیدند.

اگرچه این آزمایش هنوز روزهای ابتدایی بررسی را پشت سر می‌گذارد اما دانشمندان امیدوار هستند که یافته‌های آنها بتوانند اساس کشف گروه جدیدی از داروهایی باشند که اثر کارآمدی در توقف سرطان دارند.

گلن افزود: ما سال‌ها روی این داروها کار کردیم تا اهمیت آنها را در مقابله با ویروس‌ها نشان دهیم. این هدف مهمی است که در حوزه درمان سرطان، مورد توجه قرار نگرفته است اما ما داروهای بسیاری در اختیار داریم تا به این پژوهش‌ها ادامه دهیم.

این پژوهش، در مجله "Science Translational Medicine" به چاپ رسید. منبع: ایسنا برچسب ها: کشف دارو ، توقف رشد ، سلول های سرطانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کشف دارو توقف رشد سلول های سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی