Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:45:10 GMT

اخطار به تعطیل شدن پلاژهای ساحل خزر

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۳۴۸

اخطار به تعطیل شدن پلاژهای ساحل خزر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به رهاسازی فاضلاب‌ها به دریا گفت: با توجه به شرایط موجود اگر پلاژهای تفریحی و خدماتی طی دو ماه پایانی سال نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند برای عید قابل بهره‌برداری نخواهند بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهرستان ساری، طی سال‌های گذشته خبرهایی مبنی بر ورود فاضلاب در دریای خزر اعلام شد که نگرانی‌هایی به دنبال داشته است که بخشی از این فاضلاب‌ها مربوط به پلاژهای تفریحی و خدماتی در حاشیه ساحل دریا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سه سال اخیر هشدارهایی مبنی بر پرهیز از ورود فاضلاب‌ها به دریای خزر داده شد ولی باز هم این ماجرا ادامه دارد.

ورود فاضلاب به دریای خزر به حدی رسیده که بحث شناگاه‌های آلوده مطرح شده و به‌دنبال آن پایش‌های فصلی برای شناگاه‌ها مطرح شده به‌طوری‌که آلودگی برخی از شناگاه‌ها به حد بحرانی و وضعیت قرمز رسیده و در فصل گرم سال که زمان استفاده مردم از شناگاه‌ها است در سال‌های اخیر به‌دلیل بالا بودن بار آلودگی تعطیل اعلام شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده در ارتباط با ورود منابع آلاینده به دریای خزر، یکی از این منابع ورود فاضلاب‌های پلاژها بوده است که در این زمینه اخطارها و هشدارهای متعددی داده شده است.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی افزود: با توجه به شرایط موجود اگر پلاژهای تفریحی و خدماتی طی دو ماه پایانی سال نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند برای عید قابل بهره‌برداری نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه پایش‌های زیست‌محیطی به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر این واحدها نسبت به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اقدام نکنند تعطیل خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس علی دیواندری حسن دیاب کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه مازندران ساحل خزر فاضلاب آلودگی دریای خزر عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس علی دیواندری حسن دیاب کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در اجرای طرح کنترل بر صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری کارکنان اداره صمت از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.
محمد جواد اسلامی مهر افزود: از ۳۵ واحد صنفی در این شهرستان بازدید شد که ۲۰ واحد به دلیل  توجه نکردن به اخطار‌های داده شده پلمب و به پنج واحد صنفی متخلف هم اخطار داده شد.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • کشف جسد غرق شده مرد کرجی در دریای آستارا