Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج مطالعه اخیر، مصرف روزانه گردو موجب تکثیر باکتری‌های خوب روده می‌شود و به اصلاح برخی از فاکتور‌های پرخطر بیماری قلبی نیز کمک می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در مطالعه خود به بررسی وضعیت تغذیه و سلامت ۴۲ شرکت کننده در رده سنی ۳۰ تا ۶۵ سال پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از مطالعه، شرکت کنندگان به مدت دو هفته تحت رژیم غذایی غربی قرار گرفتند که مملو از چربی‌های اشباع شده بود. بعد از دو هفته، شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. به مدت ۶ هفته در رژیم غذایی تمامی آن‌ها گردو یا روغن‌های گیاهی جایگزین چربی اشباع شده بود.

سپس نمونه مدفوع شرکت کنندگان ۷۲ ساعت قبل از پایان رژیم غذایی غربی و همچنین رژیم غذایی تحت مطالعه جمع آوری شد.

محققان دریافتند در گروهی که گردو مصرف کرده بودند باکتری‌های مفید روده از جمله Roseburia، Eubacteria eligens و Lachnospiraceae به مراتب بیشتر بود.

باکتری Roseburia از لایه درونی روده حفاظت می‌کند، میزان بیشتر Eubacteria eligens موجب بهبود فشارخون می‌شود و میزان بالاتر Lachnospiraceae با کاهش فشارخون، کلسترول غیر HDL و کلسترول کل مرتبط است.

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد تغییر در میکروبیوم‌های روده برای سلامت قلب مفید است که ناشی از خوردن گردو است.

گردو سرشار از اسید‌های چرب، ترکیبات بیواکتیو و فیبر است که بسیار برای سلامت باکتری‌های روده خوب است.

شرکت کنندگان در گروه رژیم غذایی گردو روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ گرم گردو مصرف می‌کردند.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیماری قلبی رژیم غذایی رسانه سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شگفت‌انگیز کاپیتان پرسپولیس در سال نو

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بدشانسی‌های این فصل پرسپولیس مصدومیت ستاره‌هایش در ابتدای لیگ بود. وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی خیلی زود به دلیل مصدومیت از جمع نفرات در دسترس پرسپولیس در نیم فصل اول خارج شدند.

با این حال شدت مصدومیت وحید امیری کمتر از یاسین و مرتضی بود و پس از طی کردن دوران آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ، از ابتدای نیم فصل دوم در دسترس کادرفنی قرار گرفت.

او در زمستان بیشتر به عنوان یار تعویضی به زمین رفت تا به مرور آمادگی لازم برای حضور ثابت در ترکیب را به دست بیاورد.

امیری با شروع دوباره تمرینات پرسپولیس در سال جدید آمادگی خود را به رخ کشیده و در تمرین روز سه‌شنبه نیز دو گل در بازی درون تیمی زد. با توجه به اینکه پرسپولیس حالا دفاع چپ تخصصی دارد و در پست وینگر نیز ترافیک بازیکن وجود دارد، به احتمال زیاد امیری بیشتر در خط حمله بازی می‌کند و می‌تواند در ادامه فصل برای سرخ‌ها به‌عنوان مهاجم سایه گل بزند.

دیگر خبرها

  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • یک کشف شگفت انگیز درباره «بتهوون»
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • آمادگی شگفت‌انگیز کاپیتان پرسپولیس در سال نو
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • عکس| آمار شگفت انگیز رونالدو در لالیگا