Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@07:48:33 GMT

مجلس واردات خودرو را آزاد می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۵۳۲

در حالی که دولت ردیف درآمدی در قبال واردات خودرو در بودجه سال آینده در نظر نگرفته است، اما مجلس به دنبال آزاد کردن واردات خودرو است. ناطقان: زمزمه واردات خودرو چند هفته‌ای است که مجددا بر سر زبان‌ها افتاده است و برخی از نمایندگان به دنبال این هستند که واردات مجددا از سر گرفته شود.

این در حالی است که دولت در بودجه سال ۹۹ هیچ ردیف درآمدی در قبال واردات خودرو در نظر نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی رغم اینکه دولت ردیف بودجه در این باره تعیین نکرده، اما کمیسیون تلفیق مجلس طی مصوبه‌ای رای به واردات خودرو‌های سبک با اولویت هیبریدی و همچنین ماشین‌آلات معدنی داده است.

این در حالی است که دولت به منظور مدیریت ارز واردات خودرو و برخی کالا‌های دیگر ممنوع کرده است.

در این باره امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتحابات مجلس قرار داریم، نمایندگان نباید تصمیماتی برای آینده بگیرند که برای کشور هزینه زا باشد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه این موضوع به نفع اقتصاد کشور نیست، افزود: دولت از مردادماه ۹۶ مانع واردات خودرو به کشور شد تا بتواند درآمد ارزی کشور را مدیریت کند.

وی گفت: البته طبیعی است که عده‌ای به دنبال کسب درآمد از طریق واردات باشند، اما بر اساس شرایط کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی و حرکت خودروسازی برای توسعه فناوری داخل که نیازمند سرمایه گذاری و همچنین مدیریت درآمد‌های ارزی، بعید به نظر می‌رسد واردات خودرو از هر نوع آن آزاد شود.

کاکایی بیان کرد: در حال حاضر به جای هزینه برای کالا‌های لوکس باید بر روی فناوری و خرید فناوری‌های هایتک سرمایه گذاری کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: در حالی که طرح نوسازی ناوگان فرسوده خودرو‌های سنگین سه سال است به دلیل نبود بودجه اجرایی نشده است اختصاص ارز برای واردات خودرو مفهومی ندارد. منبع: میزان برچسب ها: مجلس ، واردات ، خودرو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجلس واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شریفی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تأخیر دولت در پرداخت ارز روغن‌های خام وارداتی گفت: هیچ ارزی به روغن‌های وارداتی که از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا کنون وارد کشور شده تخصیص نیافته است و این طلب ۳۵۰ میلیون یورو می‌شود.

وی افزود: این تأخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تأکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی، این روغن‌ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می‌تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تأمین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغن خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شریفی افزود: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.

کد خبر 6080048

دیگر خبرها

  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • واردات نامرئی خودرو
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور