Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@14:13:39 GMT

افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در ماکو

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۵۵۸

افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در ماکو

محمد محمدنژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۵ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده از محل زکات بین فقرا توزیع شده‌ و بقیه مبالغ هم برای احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان هزینه می‌شود.

وی از تشکیل ۶۴ ستاد زکات در روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: امسال سه میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال از زکات پرداختی در روستاها برای احداث مساجد، غسالخانه و فعالیت‌های عام‌المنفعه هزینه شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا زکات در آذربایجان‌غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد؛ زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است و به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده‌ و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایت‌های اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان غربی اقتصادی و اجتماعی خرما دین قرآن کریم قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این نشست بر نظارت بر نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات فطره و کفارات و معرفی روش‌های نوین و پرداخت الکترونیکی زکات فطره در مراکز عمومی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین تشکیل شورا‌های زکات در فرمانداری‌های و بخشداری‌های استان با محوریت زکات فطره، جلوگیری از فعالیت صندوق‌های متخلف، جانمایی مناسب صندوقها، صدور کارت شناسایی برای عاملان جمع آوری، تامین امنیت صندوق‌ها و محور قرار گرفتن مصلا‌ها و اطراف آنها در جمع آوری زکات فطره را خواستار شد.

در این جلسه اعلام شد: میزان زکات جمع آوری شده در استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس اداره زکات کمیته امداد استان گفت: پارسال نزدیک ۱۹۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که این رقم ۱۵۰ درصد برنامه پیش بینی شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • طاغوت‌ها می‌خواهند رابطه انسان را با خداوند از بین ببرند
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • مومن با تقوا پیشه کردن راه وحدت را پیش گرفته و از اختلاف دوری می کند
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره