Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@16:59:53 GMT

در سومین جلسه محاکمه ترامپ چه گذشت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۶۱۱

سومین جلسه محاکمه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب (صبح پنجشنبه به وقت واشنگتن) در مجلس سنای این کشور و با حضور رییسان کمیته‌های سه‌گانه مجلس نمایندگان و چهار عضو دیگر این مجلس که به عنوان «مدیران استیضاح» شناخته می‌شوند، آغاز به کار کرد.

جرالد نادلر رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان یکی از هفت نماینده «مدیران استیضاح» که مسوول تبیین مفاد استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور است، نخستین سخنران دومین روز از جلسه محاکمه او در مجلس سنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادلر در این جلسه که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و بین‌المللی پخش می‌شد، گفت: سوء استفاده از قدرت به طور مشخص جرمی قابل استیضاح در قانون اساسی [ایالات متحده] است. جالب است که چرا رییس جمهوری [ترامپ] این را رد می‌کند؟

یکی از دو اصلی که دمکرات‌ها براساس آن ترامپ را استیضاح می‌کنند، سوء استفاده از قدرت است. این در حالی است که ترامپ و برخی جمهوریخواهان می‌گویند استفاده از چنین اتهامی برای استیضاح غیرقانونی است و در تاریخ آمریکا سابقه ندارد.

رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از این اظهارات و متهم کردن ترامپ به نقض قانونی اساسی که به گفته وی "حمله جدی و خطرناک علیه ملت آمریکا" است، تاکید کرد: [ترامپ] یک لحظه بیشتر هم نباید در قدرت بماند.

ندلر گفت وکلای ترامپ استدلال می‌کنند که استیضاح و برکناری رییس جمهوری مشروط به این است که او مرتکب عمل خلاف قانون شده باشد و می‌گویند که استیضاح ترامپ ممکن نیست چراکه او مرتکب جرم نشده است.

او سپس با بیان اینکه این نظر کاملا غلط است، برای رد این ادعا که ترامپ عملی خلاف قانون انجام نداده که استیضاح شود، بخشی از سخنان «لیندزی گراهام» سناتور طرفدار ترامپ را در جلسات استیضاح «بیل کلینتون» رییس جمهوری اسبق آمریکا پخش کرد.

گراهام که در آن زمان عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا بود، در جلسه استیضاح کلینتون گفته بود که لزومی ندارد رییس جمهوری مرتکب جرم شود تا بتوان او را استیضاح کرد؛ بلکه هر اقدامی که علیه مردم آمریکا باشد قابل استیضاح است.

رییس دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان با اشاره به شعار «اول آمریکا» ترامپ گفت که او در روابط با اوکراین سیاست «اول ترامپ» را اعمال کرده و تاکید کرد هیچ رییس جمهوری در تاریخ آمریکا یک کشور خارجی را برای دخالت در انتخابات ایالات متحده تحت فشار نگذاشته است. 

«آدام شیف» رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دیگر عضو «مدیران استیضاح»، روسیه را متهم به القای اتهام دخالت اوکراین در انتخابات آمریکا کرد.

ترامپ در بحبوحه اتهام‌هایی که درباره روابط با اوکراین و تحت فشار گذاشتن رییس جمهوری این کشور برای تحقیقات علیه رقیب انتخاباتی وی متوجهش بود، ادعا کرد که کی‌یف در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده دخالت کرده است.

رییس جمهوری آمریکا برخلاف همه اظهارات مقام‌های سیاسی و اطلاعاتی کشورش و مقام‌های دولت خود گفت که اوکراین مسوول هک کردن سرور ایمیل کمیته ملی دمکرات‌ها بوده است.

ترامپ حتی در یکی از مکالمه‌های تلفنی خود با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود که درباره دخالت کی‌یف در انتخابات سال 2016 آمریکا تحقیق کند.

اما شیف در جلسه محاکمه ترامپ گفت: آنچه رییس جمهوری می‌گوید، یک تئوری توطئه است... که توسط کرملین به شما ارایه شده است. براساس همین تبلیغات روسی، او (ترامپ) 400 میلیون دلار کمک نظامی را به کشور متحد ما که در حال جنگ با روسیه است، متوقف کرد.

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را متهم کرد که این "تئوری توطئه" را پذیرفته، چراکه می‌توانست در انتخابات ریاست جمهوری آینده محملی برای حمله به رقیب دمکرات خود «جو بایدن» داشته باشد و برای این حاضر شده است "متحد" واشنگتن (اوکراین) را قربانی کند.

شیف همچنین درباره ادعای ترامپ که گفته بود قصد او از تحقیق پسر بایدن مبارزه با فساد بوده، ابراز تردید کرد و گفت این ادعای رییس جمهوری آمریکا دروغ است و او هیچ اهمیتی به فساد در اوکراین نمی‌دهد.

این قانونگذار دمکرات گفت که ترامپ رییس جمهوری است که فکر می‌کنم هرکاری دلش خواست می‌تواند انجام دهد. "از جمله اینکه از یک متحد بخواهد برای تقلب در انتخابات به او کمک کند. اگر او موفق شود، انتخابات دیگر درمانی برای آن [تقلب] نخواهد بود. درمانی که رییس جمهوری بتواند در آن تقلب کند، اساسا درمان نیست، و این دلیل حضور ما در اینجاست.

«سیلویا گارسیا» دیگر عضو مجلس نمایندگان آمریکا به ادعای دیگری از جمهوریخواهان پرداخت که بایدن نیز در زمانی که معاون رییس جمهوری آمریکا بود، تلاش کرده از کمک نظامی به اوکراین برای مسکوت کردن تحقیقات علیه شرکت نفتی «بوریسما» استفاده کند.

گارسیا گفت که این ادعا درست نیست زیرا وقتی بایدن خواستار برکنار دادستان کل وقت اوکراین شده بود، تحقیقات علیه شرکت بوریسما مدتی بوده که متوقف بود و افزون بر این، دیگر کشورهای هم‌پیمان آمریکا نیز خواستار برکنار این دادستان به دلیل دست داشتن او در فساد بودند.

«وال دمینگ» دیگر عضو دمکرات مدیران استیضاح ترامپ او را متهم به نقض اعتماد عمومی و ترجیح منافع شخصی خود به منافع ملی آمریکا کرد و گفت: تنها کسی که تلاش کرد از سوء استفاده از قدرت منفعت کسب و این تحقیقات را منحرف کند،  دونالد ترامپ بود... این نقض اعتماد عمومی است.

مدیران استیضاح به عنوان دادستانان این محاکمه 24 ساعت در طول سه روز که این جلسه دومین روز آن بود، فرصت دارند تا اتهام‌هایی را که علیه ترامپ مطرح کرده‌اند، تبیین کنند.

پس از پایان مهلت دادستانان، مدافعان ترامپ نیز 24 ساعت در مدت سه روز فرصت دارند تا دفاعیات خود را مطرح کنند و پس از آن برای برکناری ترامپ رای‌گیری می‌شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) می‌گوید این سرویس استریم را در سه مرحله راه‌اندازی می‌کند که اولین مرحله شامل راه‌اندازی شبکه تحویل محتوای این شرکت (CDN) است. یک CDN، سرویسی است که وب‌سایت‌ها برای کمک به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب از آن استفاده می‌کنند. گروه رسانه ای ترامپ می‌گوید CDN آنها مستقل از فناوری بزرگ عمل خواهد کرد و به پلتفرم اجازه می‌دهد تا از قوانین شرکت دیگر تبعیت نکند.

گروه رسانه ای ترامپ قصد دارد پس از این راه اندازی سرویس پخش مستقیم، آن را به برنامه‌های موبایل و وب پلتفرم بیاورد. این شرکت سپس می‌گوید قبل از انتشار یک برنامه پخش جریانی برای تلویزیون‌ها، برنامه‌های پخش جریانی مستقل را برای تلفن‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی

دوین نونز، مدیرعامل Truth Social می‌گوید این سرویس استریم یک «پلتفرم تضمین‌شده» برای اخبار و سرگرمی‌هایی ارائه می‌دهد که با تبعیض‌های دیگر کانال‌ها و خدمات ارائه محتوا مواجه می‌شوند.

تروپ سوشال ماه گذشته به صورت عمومی منتشر شد و ترامپ حدود ۷۹ میلیون سهام این شرکت را در اختیار داشت.

کد خبر 845300 برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی تلویزیون - برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد