Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ اعلام کرد که قبل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن و پیش از دیدارش با او، که سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌شود، از طرح ادعایی صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که درصدد است از طرح ادعایی خود برای صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، قبل از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن که روز سه‌شنبه انجام خواهد شد، رونمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگارانی که او را در سفر فلوریدا همراهی می‌کردند، گفت: «ما احتمالا آن را کمی زودتر منتشر خواهیم کرد. آن یک طرح عالی است.»

او در عین حال اذعان کرد که احتمالا فلسطینیان با این طرح مخالفت کنند.

بیشتر بخوانید:

احتمال رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن در روزهای آینده درخواست آمریکا از اسراییل درباره اردن ترور سردار سلیمانی، کدام فرآیند؟

پیشتر ساعاتی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی و متعاقباً رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از طرف شخص دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو را به واشنگتن دعوت کرده است؛ دعوتی که گفته شده در راستای رونمایی از طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» صورت گرفته است.

در ادامه مایک پنس در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأیید خبر دعوت از نتانیاهو، اعلام کرد که طبق پیشنهاد نخست‌وزیر اسرائیل، «بنی گانتس» رئیس «ائتلاف آبی و سفید» (حزب مخالف نتانیاهو) نیز به آمریکا دعوت شده است.

دونالد ترامپ، عصر دیروز نیز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «ایالات متحده مشتاقانه منتظر است تا در هفته آینده ورود نخست‌وزیر نتانیاهو و بین گانتس، رئیس ائتلاف آبی و سفید به کاخ سفید را خوشامد بگوید. گزارش‌های منتشر شده درباره جزئیات و زمان‌بندی طرح صلح خاورمیانه که تاکنون بسیار محرمانه مانده، صرفاً گمانه‌زنی [رسانه‌ها] است.»

طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن که برخی رسانه‌ها هدف از دعوت نتانیاهو و بنی گانتس به آمریکا را رونمایی از آن اعلام کرده‌اند، طرحی است که از سوی آمریکا و با چراغ سبز برخی کشورهای عرب منطقه به‌ویژه عربستان سعودی، برای به اصطلاح پایان دادن به منازعه اسرائیل با فلسطین و ‌به‌عنوان مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی کلید خورده است.

در مذاکرات بعدی این طرح آمریکایی- صهیونیستی، بحث انتقال آوارگان فلسطینی به «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی مطرح و «حق بازگشت» حدود 6 میلیون آواره فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

در همین راستا، روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز ‌شب گذشته در مقاله‌ای به گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌ها پیرامون جزئیات طرح «معامله قرن» پرداخت و به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این طرح «حاکمیت کامل» این رژیم بر سراسر شهر قدس و الحاق همه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد.

این گزارش، معامله قرن را «سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی» دانسته است که تاکنون از سوی آمریکا به اسرائیل ارایه شده و حقوق چندانی را برای فلسطینیان در نظر نگرفته است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی تصریح کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از جزئیات معامله قرن خبر ندارد و این طرح در رام‌الله «از پیش مرده» در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ترامپ بزرگترین معامله قرن معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید

سی ان ان تلاش دارد بایدن را نماد عفلانیت و تدبیر و درمقابل، نتانیاهو را نماد یک بازیگر افراطی نشان دهد. هر چند جزء دوم این گزاره صحیح است، اما در این معادله نباید کمترین تفاوتی میان دو سیاستمدار ارشد آمریکایی و صهیونیستی قائل شد. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم-شبکه سی ان ان از ابتدای وقوع جنگ غزه، تحلیلهای گمراه کننده و در عین حال هدفمندی را در خصوص این جنگ نابرابر ارائه داده است. یکی از خطوط خبری اصلی و کلان سی ان ان، ناظر بر تفکیک و تمایز میان بایدن و نتانیاهو و قائل شدن نوعی عقلانیت راهبردی و تاکتیکی برای آمریکاست.

به عبارت بهتر، سی ان ان تلاش دارد بایدن را نماد عفلانیت و تدبیر و درمقابل، نتانیاهو را نماد یک بازیگر افراطی نشان دهد. هر چند جزء دوم این گزاره صحیح است، اما در این معادله نباید کمترین تفاوتی میان دو سیاستمدار ارشد آمریکایی و صهیونیستی قائل شد. بایدن و نتانیاهو هر دو بازیگران اصلی و مستقیم نسل کشی غزه محسوب می شوند و اساسا واشنگتن عهده دار مدیریت میدان و فرامتن این جنگ خانمانسوز به شمار می آید.

سی ان ان در یکی از تازه ترین گزارشهای خود در این خصوص می نویسد:

"واشنگتن هم اکنون بر راه‌های جدید جلوگیری از افزایش تنش‌ها و در عین حال فاصله گرفتن از اقدام اسرائیل متمرکز است و کاخ سفید در روزهای اخیر به صراحت اعلام کرده که با هیچ اقدام تهاجمی اسرائیل علیه ایران همراهی نخواهد کرد.با این وجود این موضوع قطعی است که در صورت انتقام بزرگ ایران، نیروهای نظامی ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل فراخوانده خواهند شد. بنابراین، بایدن ممکن است به یک درگیری نظامی در منطقه کشیده شود و با پیامدهای سیاسی بسیار سنگین آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر مواجه شود."

صورتبندی ماجرا این چنین است که بایدن در حال حاضر هم بهای سنگینی را در میان رای‌دهندگان مترقی، جوان و عرب آمریکایی به خاطر حمایتش از اسرائیل پرداخته که می‌تواند پیامدهای جدی آن در سبد رای او در ایالت‌های خاکستری ظاهر شود. مضافاً اینکه هرگونه افزایش قیمت نفت ناشی از عدم اطمینان از آینده خاورمیانه نیز می‌تواند قیمت بنزین را بالا ببرد و هزینه سیاسی دردناکی را به رئیس جمهور آمریکا تحمیل کند.

فراتر از آن، آمریکا نسبت به ناتوانی و استیصال مطلق خود در برابر ایران (در صورت ورود مستقیم و علنی به صحنه نبرد) واقف است. در چنین شرایطی آنچه منجر به توقف آمریکا در نقطه کنونی شده، نه عقلانیت راهبردی در کاخ سفید، بلکه ناتوانی و استیصال مقامات پنتاگون، سنتکام و دولت آمریکاست.

لازم به ذکر است که تفکیک میان واشنگتن -تل آویو، طی ماههای اخیر تبدیل به یک خط خبری و تحلیلی در آمریکا شده که اساساً واقعیتی ندارد. تصویب بسته اخیر کنگره آمریکا در حمایت از جنگ طلبی رژیم اشغالگر قدس و وتوی چندین باره قطعنامه های آتش بس دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا و کارشکنی های واشنگتن در مذاکرات آتش‌بس در قاهره و دوحه، جملگی بیانگر آن است که به لحاظ ماهوی، راهبردی و حتی تاکتیکی کمترین تفاوتی میان واشنگتن و تل آویو و متعاقبا بایدن و نتانیاهو وجود ندارد.

در این آوردگاه، باید میان کلید واژگان استیصال و عقلانیت تمایز ایجاد کرد و اسیر آدرسها و سیگنالهای اغواگرایانه سی ان ان و دیگر رسانه های غربی نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید