Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا از تغییرات گسترده در استقرار نظامیان آمریکایی در سراسر جهان برای مقابله با چالش چین و روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه از آمادگی خود برای شروع باز استقرار نظامیان آمریکایی در سراسر جهان طی سال جاری میلادی خبر داد، اقدامیکه در راستای تمرکز آمریکا برای مقابله با چالش چین و روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آمریکا گفت که نمی‌توانم یک جدول زمانی برای تکمیل آنچه که "بازنگری گسترده دفاعی" ارتش ایالات متحده خوانده است تعیین کنم.

وی افزود: «اگر بخواهم یک تاریخ برای پایان بازنگری قرار دهم می‌خواهم بگویم که که در ابتدای سال مالی آینده از هر نظر در شرایط بهتری قرار داریم. پس ما می‌خواهیم سریعا اقدام کنیم.»

سال مالی آمریکا در اول اکتبر هر سال آغاز می‌شود. 

این گزارش افزود: اسپر این اظهارات را طی سفر خود به میامی که شروعی برای بازنگری در عملیاتهای نظامی آمریکا در آمریکای لاتین است مطرح کرده است؛ بخشی از بررسی استقرار نظامیان آمریکایی در جهان که مارک اسپر می‌گوید امیدوار است این بازاستقرار به وی اجازه دهد نیروهای بیشتری را به آسیا اعزام کند و دیگر نظامیان آمریکایی را از خارج به خانه بازگرداند. 

بازگرداندن نظامیان آمریکایی به خانه یکی از وعده‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات سال 2016 بود اما تا کنون به آن عمل نشده است.

برخی تحلیلگران نظامی می‌گویند که عقب افتادن باز استقرار نظامیان آمریکایی به دلیل تمرکز آمریکا بر عراق، افغانستان و سوریه و دیگر مناطق باعث پیشرفت نظامی افسارگسیخته چین طی دو دهه گذشته شده است. کارشناسان همچنین می‌گویند که به دلیل افزایش تنشهای آمریکا با ایران و شبه نظامیان دشمن این کشور در عراق و مناطق دیگر مشخص نیست این تغییرات مورد نظر پنتاگون چه زمانی انجام خواهد شد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در اقدامی که آن را "چرخش نظامی آمریکا از خاورمیانه به آسیا" خوانده بود به دنبال تمرکز سیاست خارجی واشنگتن به شرق آسیا بود. این طرح در سال 2011 اعلام شد اما به علت عدم عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه و وقوع بحران سوریه هیچ گاه عملی نشد. 

به نوشته رویترز، آمریکا لاتین و آفریقا مناطقی هستند که آمریکا قصد دارد استقرار نظامیان خود را بیش از دیگر مناطق مورد بازنگری قرار دهد. با این وجود هنوز تصمیمات نهایی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا چین روسیه نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» پیش از ظهر چهارشنبه در رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس در مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، ابتدا به بیان ارزش‌های والای این نهاد نظامی پرداخت و گفت: ما سال‌ها است که از عظمت و اقتدار نظام و نیروهای نظامی و مردم سخن می‌گوئیم در حالی که جهانیان در عملیات «وعده صادق» این اقتدار و عظمت را با چشم خود نظاره‌گر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: عملیات وعده صادق حاصل همدلی مردم و مسؤولان و همافزایی قوای نظامی ما بود و این عملیات رژیم کودک‌کش و ظالم صهیونیستی را یک گام به نابودی نزدیک‌تر و پایه‌های سست این رژیم غاصب را متزلزل‌تر کرد.

امام جمعه شیراز مزیت بزرگ ارتش را در وفاداری این نهاد به باورهای معنوی و اصول و مبانی دینی دانست و گفت: امام راحل به خاطر همین روحیه ارتش یعنی وفاداری به کشور و اسلام بود که همواره در برابر تفرقه‌افکنی برخی دشمنان و فتنه‌گران و منافقان، حامی ارتش بودند.

آیت الله دژکام افزود: رابطه مردم و و ارتش دوطرفه است و اگر ارتش به سربازی نظام و اطاعت از رهبری و جان‌فدایی برای مردم افتخار می‌کند از آن طرف مردم ما هم به این نهاد نظامی افتخار می‌کنند.

وی در پایان گفت: البته امروز تمام آزادگان جهان به پرچم پرافتخار ایران و مردم و نظامیان ما افتخار می‌کنند زیرا پرچم آزادگی و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را برافراشته است.

کد خبر 6080881

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادار‌های آمریکایی، مقابله با ایران ممکن نبود
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی