Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه مدعی شد که تصمیم پارلمان عراق جهت خارج کردن نیروهای آمریکایی از این کشور "الزام آور" نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا تصریح کرد: توافقی مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی در عراق، با دولت بغداد و نه با پارلمان منعقد شد.

وی در کنفرانسی خبری با بیان اینکه آمریکا تصمیمی برای پایان حضور نظامی خود در عراق ندارد، ادامه داد: این امر در پایان کار، منوط به تصمیم عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری با بیان اینکه کشورش تمایلی برای مذاکره در خصوص عقب نشینی از عراق ندارد، تصریح کرد که مسئولان عراقی باید به روابط دوجانبه‌ای که فراتر از مساله حضور آمریکا در کشورشان است، فکر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخراج آمریکا از منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «ثائر الجبوری» عضو یکی از کمیسیون‌های تخصصی پارلمان عراق تاکید کرد که این کشور پنج هزار مورد اقدام نظامی ناقض حاکمیت ملی خود را از سوی ترکیه ثبت کرده است.

وی افزود: در جریان این اقدامات ترکیه ده‌ها تن جان خود را از دست داده‌اند. ترکیه باید به این قبیل اقدامات خود از طریق یک توافق جدید که حاکمیت عراق را تضمین کند پایان دهد.

الجبوری تصریح کرد: نفوذ زمینی ترکیه در داخل خاک عراق بر اساس توافق آنکارا با رژیم بعث صورت می‌گیرد و باید متوقف شود.

وی بیان کرد: پرونده آب نیز که یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها محسوب می‌شود باید در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به بغداد حل شود.

پیش از این «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به عراق سفر خواهد کرد. این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6085228

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا مشهددر لیگ عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است