Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان در یکی از حساس‌ترین دیدارهایش درچند سال اخیر، عصر روز گذشته به مصاف تیم ملی هندبال کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه برابر ۲۴ - ۲۴  تن به تساوی داد تا نتواند برای دومین بار در تاریخ، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند و به جمع ۴ تیم برتر نیمه نهایی نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اتفاق شاید تلخ‌ تر از همیشه بود، زیرا بعد از مدت‌ها همه ملی پوشان در کنار یکدیگر حضور داشتند و فدراسیون با تمام توانش به حمایت از تیم پرداخت و اگر چه همه چیز عالی نبود، اما تدارکاتی  که در توان باشد را برای ملی پوشان به کار گرفته شد.

هواداران پس از مدت‌ها شاهد دیدار‌های هندبال بودند و همه از نزدیک جانفشانی  و تلاش بازیکنان را دیدند، همه دیدند که چطور هندبالیست‌های ایرانی کویت، دومین  پر افتخار آسیا را برای نخستین مرتبه در خاکش بردند، همه دیدند که هندبالیست‌های ایرانی چطور قطر، نایب قهرمان جهان را به چالش کشیدند و در پایان همه دیدند که چطور پر افتخار‌ترین تیم تاریخ هندبال آسیا که سابقه کسب مدال نقره المپیک در کارنامه را هم دارد به سختی از هندبالیست‌های ایرانی تساوی گرفت.  

به هر صورت هر چه که بود گذشت، این مسابقات نکات بسیار مثبتی داشت و شاید نقاط ضعف بسیاری هم نمایان کرد که از آن می‌توان برای آینده این رشته کمک گرفت. با این حال کار هنوز در مسابقات قهرمانی آسیا تمام نشده و بازیکنان قرار نیست همین امروز به تهران باز گردند.

تیم ملی هندبال کشورمان هنوز یک بازی دیگر دارد و باید برابر یک تیم دیگر ازحاشیه خلیج فارس به میدان برود، حریف بعدی ملی پوشان برای کسب عنوان پنجمی آسیا تیم ملی هندبال امارات است. اماراتی‌ها هم وضعیت مشابهی با تیم ملی کشورمان داشتند و تا آخرین دیدارشان در تلاش بودند که سهمیه دور نهایی رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا را کسب کنند.  

آن‌ها در دور نخست این رقابت‌ها کار نسبتا آسانی در پیش داشتند و توانستند به آسانی هنگ کنگ و عراق را ببرند و مقابل کویت هم شکست نزدیکی را تجربه کردند تا به عنوان تیم دوم گروه چهارم این رقابت‌ها راهی مرحله دوم شوند.  امارات در این مرحله با تیم‌های عربستان، ژاپن و بحرین هم گروه شد و با پیروزی برابر عربستان و شکست مقابل ژاپن در دیدار آخرش همانند تیم ملی کشورمان بخت آن را داشت تا در صورت برد سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را بگیرد و به مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا برسد. اما آن‌ها هم بازی شان را واگذار کردند تا حالا حریف ایران در این مرحله باشند.  

تیم ملی کشورمان بدون شک با توجه به فشار بالای مسابقات و همچنین مصدومیت و خستگی تعداد زیادی ازبازیکنان شاید همه مهره هایش را برای این دیدار در اختیار نداشته باشد، امارات هم تیم پر افتخار و قدرتمندی نیست، اما در این دوره از مسابقات نمایش خوبی داشته است و نباید آن‌ها را دست کم گرفت.  

دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و امارات روز شنبه از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.  

بیشتربخوانید:

تیم‌ملی هندبال ایران‌۲۴ - کره جنوبی ۲۴ / ملی پوشان ایرانی از رسیدن به قهرمانی جهان بازماندند

کاپیتان تیم ملی هندبال خداحافظی کرد

امارات حریف هندبالیست‌های ایرانی شد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال ایران مسابقات قهرمانی هندبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی شهر «دانانگ» در ویتنام در سه بخش پومسه، کیوروگی و پاراتکواندو ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت پیگیری خواهد شد.   اتحادیه تکواندو آسیا، با ارسال نامه‌ای به تهران از هومن صادق نیا و مهدی بهادری داوران شایسته کشورمان دعوت کرد تا در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به قضاوت بپردازند.   تیم‌های ملی ایران در بخش‌های تکواندو، پومسه و پاراتکواندو این رقابت‌ها با ترکیبی کامل حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • ۵ رکابزن کوهستان راهی مالزی می شوند
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا