Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@10:06:12 GMT

برگزاری اولین یادواره شهدای عشایر کرمان در جیرفت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۱۸۰

برگزاری اولین یادواره شهدای عشایر کرمان در جیرفت

گروه سیاست و اقتصاد - اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان با حضور رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین و استاندار کرمان دیروز عصر پنج‌شنبه، 3 بهمن‌ماه در مصلای جیرفت برگزار شد

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در تشریح خدمات انجام شده با محوریت این جشنواره به عشایر استان اظهار داشت: استان کرمان 6 هزار و 500 شهید تقدیم کرده که تعداد یک هزار و 200 شهید جامعه عشایر است که محفل امروز به‌نام آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکنون 26 جلسه برای خدمت‌رسانی به عشایر برگزار شده که به برخی از اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره می‌کنیم.
جانشین سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برگزاری سه دوره مسابقات قرآن و یک هزار و 200 ختم قرآن به تعداد شهدای عشایر، اعزام دانش‌آموزان عشایر به راهیان نور، ساخت مستند شهید قباد شمس‌الدینی، نامگذاری ساختمان علوم‌پزشکی جیرفت به‌نام شهدای عشایر و نامگذاری پنج خیابان به‌نام شهدای عشایر از جمله این اقدامات بوده است.
مطهری بیان کرد: در بحث خدمات‌رسانی و زیرساخت هم زیرسازی به مسافت 39 کیلومتر و احداث 44 کیلومتر راه صورت گرفته و در بحث برق تخصیص 12 میلیارد تومان برای برق عشایر و اختصاص 100 میلیون تومان برای آب و ساخت 580 استخر ذخیره آب دیگر خدماتی بوده که انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در خصوص ارتباطات، اتصال 35 نقطه عشایری به شبکه تلفن انجام شده، در زمینه بهداشت و سلامت نیز 85 سرویس بهداشتی احداث شده است.
مطهری از افتتاح پایگاه انتظامی در منطقه عشایری و اختصاص 8 میلیارد ریال توسط کمیته امداد برای این قشر و همچنین راه‌اندازی ۵ دکل صدا و سیما یاد کرد و گفت: افتتاح چهار سیل‌بند در مناطق عشایری، ساخت 70 باب منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی در مناطق عشایری، کمک به تهیه 50 سری جهیزیه برای عشایر توسط سازمان بسیج از دیگر خدمات بوده است.
وی با اشاره به برگزاری دو همایش وحدت اقوام و مذاهب، به برگزاری جشنواره بومی محلی در شهرستان فهرج اشاره کرد و گفت: در مجموع 22 میلیارد تومان توسط سازمان بسیج به مناطق عشایرنشین استان خدمت‌رسانی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان سیاست و اقتصاد مطهری عشایر جیرفت یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از عوامل برگزاری هجدهمین یادواره شهدای شهرستان کردکوی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ماست، جامعه‌ای که در معرض شدیدترین هجمه‌ها و تهدیدات فرهنگی اجتماعی از سوی دشمنانی است که اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: حاصل فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثارگری را در عملیات غرور آفرین وعده صادق مشاهده کردیم که درس‌های بزرگی برای ما و جبهه مقاومت داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: نقش ولایت فقیه که مهم‌ترین رکن در سیره شهدا است در عملیات وعده صادق بسیار برجسته بود و قطعاً اثبات کننده‌ی برتری علمی و دست برتر نظام اسلامی نسبت به دشمنان بود.

مهاجر ضمن قدردانی و تشکر از برگزار کنندگان یادواره شهدای کردکوی، اظهار کرد: یادواره شهدای شهرستان کردکوی کار ارزشمند مردمی بود که در شأن شهدای گرانقدر و مردم شریف شهرستان رقم خورد.

وی یادآور شد: رویکرد دولت مردمی این است که مردم محور کارها باشند و دولت پشتیبان و حامی آن‌ها باشد.

کد خبر 6085966

دیگر خبرها

  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس