Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:58:49 GMT

حاشیه‌ای برآمده از متن

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۱۸۶

حاشیه‌ای برآمده از متن

شب گذشته ۳ بهمن ارکستر سمفونیک تهران با رهبر مهمان خود منوچهر صهبایی در تالار وحدت به روی صحنه رفت تا آثاری از بتهوون، راخمانینف را اجرا کند اما آنچه شب گذشته از این ارکستر شنیده شد هر چیزی بود جز موسیقی. ارکستر سمفونیک تهران دیشب سراسر اعتراض بود و تشویش. تا جایی که این حس به تماشاگران حاضر در سالن هم انتقال یافت و حاضران در سالن هم لب به اعتراضاتی بعضا تند گشودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل به خودی صهبایی

منوچهر صهبایی رهبر میهمان ارکستر سمفونیک در اجرای شب گذشته قبل از آغاز برنامه رو به حاضران در سالن گفت: من به جای تمام مسوولان به خاطر بلایی که سر پیاده‌رو و خیابان استاد شهریار آمده و شرایط شما را برای ورود به این سالن سخت کرده عذرخواهی می‌کنم. وی در ادامه اظهارات تندی را نسبت به شهرداد روحانی بر زبان راند.

ارکستر سمفونیک تهران قبل از اجرای رپرتوار اصلی خود قطعه‌‍ای از یوهان سباستیان باخ با نام آداجیو را در احترام به جان‌باختگان وقایع اخیر و بازماندگانشان اجرا کرد و رهبر مهمان ارکستر سمفونیک از حاضران خواست تا بعد از این قطعه برای ادای احترام به بازماندگان و جان‌باختگان وقایع اخیر به جای تشویق، دقیقه‌ای سکوت کنند.

سپس ارکستر سمفونیک اوورتور اکمونت اثر لوودویک فان بتهوون و کنسرتو شماره ۲ سرگئی راخمانینف که برای پیانو و ارکستر نوشته شده اجرا کرد. این اثر با همراهی میترا کوته نوازنده اتریشی پیانو که به عنوان سولیست مهمان ارکستر سمفونیک را همراهی می‌کرد اجرا شد.

شوک شدید بر پیکر ارکستر سمفونیک

اما در قسمت دوم این اجرا حاضران در سالن شاهد هر اتفاقی بودند به جز موسیقی. بعد از دقایقی انتظار بیش از حد معمول محمدرضا کریمی کنسرت مایستر اجرای دیشب در سخنانی خطاب به حاضران در سالن نسبت به سخنان منوچهر صهبایی درباره شهرداد روحانی، سخنانی با این مضمون را بر زبان راند که حرف‌هایی که آقای صهبایی در باره شهرداد روحانی گفتند به هیچ عنوان مورد قبول ما نوازندگان ارکستر سمفونیک نیست و ما در حمایت از شهرداد روحانی و انتقاد به آقای صهبایی حاضر به حضور در صحنه نیستیم.

بعد از این سخنان صدای اعتراضات از گوشه و کنار سالن بلند شده و تالار وحدت شاهد صحنه‌هایی از اعتراضات کلامی تند بود که به جرات می‌توان گفت در تاریخ این نهاد فرهنگی بی‌سابقه بوده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از رایزنی‌های مسوولان با نوازندگان، اعضای ارکستر سمفونیک حاضر شدند با شرط حضور نداشتن منوچهر صهبایی بر روی صحنه قطعاتی را اجرا کنند که همین‌گونه نیز شد. ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته برای نخستین بار بدون رهبر به روی صحنه رفت و قطعاتی از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان خود اجرا کرد. اجرایی که در چنین شرایطی هیچ جایی برای نقد و بررسی ندارد.

در پایان و هنگام خروج از سالن هیچ نشانه‌ای از رضایت در چهره مخاطبانی که برای اجرای ارکستر سمفونیک به تالار وحدت آمده بودند دیده نمی‌شد.

چندی پیش روابط عمومی بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای رسمی عنوان کرده بود که شهرداد روحانی به دلیل عارضه قلبی، اجرای پیش روی ارکستر سمفونیک را رهبری نخواهد کرد و به جای این هنرمند و به احترام مخاطبان همیشگی ارکستر سمفونیک این اجرا با رهبری آقای منوچهر صهبایی به روی صحنه خواهد رفت.

اما شب گذشته منوچهر صهبایی با بیان جملاتی تند خطاب به شهرداد روحانی گفت: «آنچه درباره عدم حضور شهرداد روحانی خوانده‌اید و شنیده‌اید دروغ محض است» که این سخنان با واکنش تند نوازندگان ارکستر سمفونیک در قسمت دوم روبه‌رو شد.

تا این لحظه شهرداد روحانی کماکان در مطالبی که در صفحات شخصی خود منتشر می‌کند از سمت رهبر دائم و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران استفاده کرده است.  

برچسب‌ها شهرداد روحانی ارکستر سمفونیک ایران دفتر موسیقی رهبر ارکستر سمفونیک ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداد روحانی ارکستر سمفونیک ایران دفتر موسیقی رهبر ارکستر سمفونیک ایران شهرداد روحانی ارکستر سمفونیک ایران دفتر موسیقی رهبر ارکستر سمفونیک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو

آفتاب‌‌نیوز :

روسیه روز یکشنبه چهار مرد را به اتهام اقدام تروریستی و حمله به سالن کنسرت در مسکو که به کشته شدن دست‌کم ۱۳۷ نفر انجامید تفهیم اتهام و محاکمه کرد.

این مردان با چشم بسته وارد دادگاه شدند و با اتهام اقدام تروریستی مواجه شدند.

داعش مسوولیت حمله روز جمعه به سالن کنسرت شهر کروکوس را پذیرفته است و ویدیویی از این حمله را نیز منتشر کرده است.

در جریان این حمله، تعدادی مرد مسلح به جمعیت حاضر در سالن شلیک کردند. تعداد مجروحان این حادثه دست‌کم ۱۵۴ نفر اعلام شده است.

مقامات روسیه بدون ارائه مدارکی مدعی دست داشتن دولت اوکراین در این حمله شده بودند. کی‌یف این اتهام را رد کرده است.

این حمله پس از حمله سال ۲۰۰۴ که بیش از هزار نفر در مدرسه‌ای در بسلان در جنوب غرب روسیه گروگان گرفته شدند و ۳۳۳ نفر کشته شدند، بدترین واقعه تروریستی ۲۰ سال اخیر در روسیه به‌شمار می‌رود.

نام متهمان میرزایف، مرادعلی رجبعلیزاده، شمس‌الدین فریدونی و محمد فیزوف اعلام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در کنسرت‌های نوروزی علیرضا طلیسچی چه گذشت؟
  • (ویدیو) مصطفی معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • روحانی: به‌موقع بایستیم و بجنگیم، به‌موقع باید صلح کنیم
  • برگزاری مراسم «گرگیعان» در حاشیه تمرین امروز استقلال خوزستان
  • آمار یک روحانی روی آنتن: یک میلیون سقط جنین در سال!
  • (ویدیو) خاطره روحانی سرشناس از روز‌های فقیر شدنش
  • ۵۰ کلاس درس در شبانکاره برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد
  • فیلم| محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو