Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری فردا: محمد باقر قالیباف که عصر امروز مورخ-3/11/98- در سلسله نشست های نیروهای انقلابی با موضوع مردم مقاومت و کارامدی یادبود شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع الزهرا(س) قیامدشت سخن می گفت، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، حادثه تلخ هواپیمایی اخیر، سیدالشهدای مقاومت سردارسلیمانی و امام شهدا(ره) و تسلیت ایام فاطمیه با پرداختن به دوران دفاع مقدس بیان کرد: درواقع.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان کسی که جنگ را در همه شووناتش اداره کرد و پیش برد مردم بودند نه ارتش و سپاه. از دوران دفاع مقدس تا امروز به همان میزان که از مردم فاصله گرفته ایم بر مشکلات مان افزوده شده است.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به موضوع داعش و شهدای مدافع حر م اظهار داشت: : خیلی ها می گفتند مگر می توانید مقابل امریکا و پولی که کشورهای مزدور منطقه می گذارند بایستید؟ اما دیدید شهید سلیمانی با دست خالی و با اتکا به جوانان جهان اسلام چگونه توانست موفق شود. به طوری که کاملا می توان دید که وعده خدا مبنی بر اینکه مهم نیست چقدر عده و عده دارید مهم این است که خالصانه همه امکانات تان را بیاورید و ما وعده پیروزی می دهیم محقق شد.
قالیباف با اشاره به موضوع زدن پهباد امریکایی و همچنین پایگاه عین الاسد گفت: از جنگ جهانی دوم تا امروز هیچ وقت هیچ دولتی نتوانست به یک سنگر و یک مقر امریکایی جرات شلیک یک تیر داشته باشد اما نظام و انقلاب اسلامی معتقد به سنت های الهی ایستاد و توانست اینکار ا بکند.


فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر تکیه بر مردم خصوصا جوانان افزود: وقتی در نیروی هوایی حرف از شهید مقدم می زنیم یعنی حرف از جوانان متدین انقلابی و شجاعی که این اتفاقات مثبت به دست شان رقم خورد. افرادی که تکیه شان به خدا یود. وقتی از شهید سلیمانی و شهدا می گوییم بایدبدانیم انها متعلق به مکتب علوی و عاشورا هستند.. مثل انهایی نیستند که چنین جوان های داشته باشند اما برای حل مشکل تمنا از دشمن بکنند.
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که ایا این روش فقط در حوزه مسائل امنیتی و نطامی است و ایا خدای این حوذه خدای حوزه اقتصاد و فرهنگ و سیاست نیست؟ اظهار داشت: ما مردم مان را فراموش کرده ایم. هرچه که گذشت ما مسوولان از مردم فاصله گرفتیم. این یک اشکال مان است. وقتی ما حرف ازفرهنگ جهادی می زنیم یعنی تمام وقت و فکرو کارت با همان سنت های الهی منطبق باشد. . وقتی با رویکرد مدیریت جهادی کار را دنبال نمی کنیم و منتظریم تا امکانات بیاید شرایط بدین گونه می شود.


وی خاطرنشان کرد: در حقیقت راه شهید سلیمانی و دیگر شهدا و راه اساسی و اصولی انقلاب اسلامی این است که بر مردم تکیه کرده و منطبق بر سنت های الهی حرکت کنیم تا خدا ما را کمک کند. تا این را می گوییم می گویند نمی شود.
قالیباف با ذکر خاطره ای از دوران خدمتش در نیروی انتظامی گفت: ان دوران وضعیت کلانتری ها بسامان نبود. به این نتیجه رسیدیم که باید امنیت مردمی شود و مردم اگر به ما نیاز داشتند اطلاع دهند. اما به من گفتند دلت خوش است. اما دیدید 15 ماه بعد این تحول در زندگی شما رخ داد با همان امکانات. در فرهنگ جهادی در فرهنگ انقلاب اسلامی بحث نمی شود و نمی توانیم نیست.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی قابل حل است گفت: اکنون مشکل ما این است که افراد دخل و خرجشان با هم نمی خواند.

قالیباف با بیان اینکه ندید من جایی در مسوولیتی باشم و قولی به مردم داده باشم که انجام نشود گفت: من می فهمم زندگی تان سخت است . می فهمم یکی از مشکلاتی که در دل دارید و نمی توانید فریاد بزنید این است که به ما مسوولان بگویید شما ما را درک نمی کنید در چه شرایطی هستیم. من در خانه های بسیاری در تهران رفته ام. در خانه ای رفتم که 6پسر معلول داشت و بهزیستی به هر نفر اینها 50 هزار تومان می داد پس می فهمم. اما قول میدهم در یک برنامه پنج ساله بتوان این اقتصاد را به ثبات رساند. یعنی دخل و خرج مردم با هم بخواند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیباف محمد باقر قالیباف مشکلات اقتصادی مردم فرهنگ جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد

بازنشستگی به‌عنوان یک فصل جدید در زندگی این شانس را به شما می‌دهد که فضایی عاری از تنش‌ و چهارچوب‌های شغلی را تجربه کنید با این حال این دوران فصل «نه گفتن» به رفتارهایی است که سابق بر این، آنها را انجام می‌دادید و یا با زیاد شدن اوقات فراغت به آنها عادت می‌کنید. در ادامه به هشت مورد از شایع‌ترین این رفتارها اشاره می‌کنیم.

۱. نشسته زندگی نکنید

افراد زیادی هستند که به محض بازنشستگی، یک مبل یا قسمتی از خانه را به‌عنوان جای همیشگی خود انتخاب می‌کنند و در تله‌ای به نام «نشستن ممتد» گیر می‌افتند. بی تحرکی و عدم فعالیت‌های بدنی علاوه بر ضعیف کردن ماهیچه‌ها، خطر ابتلاء به مشکلات مختلفی مثل چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. ورزش منظم اعم از پیاده‌روی، شنا و یوگا می‌تواند به‌طور قابل توجهی سلامت عمومی بدن را بهبود ببخشد.

۲. سالم بخورید
‌بازنشستگی اوقات فراغت را بیشتر می‌کند و احتمالا با حضور طولانی‌تر در خانه، میان وعده‌های بیشتری به سبد غذایی شما اضافه می‌شود، اما افراط در عادت غذایی ناسالم و مصرف بیش از اندازه غذاهای فرآوری شده و میان وعده‌های شیرین و پرچرب، منجر به افزایش وزن و ابتلاء به بیماری‌های مزمن می‌شود. بازنشستگان باید یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه و سیزیجات، غلات و پروتئین‌های بدون چربی برای سوخت و ساز بدن و حفظ سلامت مطلوب، در اولویت غذایی خود قرار دهند.

۳. مغز بازنشستگی ندارد

بازنشستگی اصلا به معنای متوقف شدن فعالیت‌های ذهنی مثل خواندن، حل کردن پازل یا یادگیری یک مهارت جدید نیست. غفلت از فعالیت‌های ذهنی می‌تواند علاوه بر کسالت‌بار کردن زندگی، در تضعیف حافظه و ابتلاء به آلزایمر و زوال عقلی شناختی تاثیر جدی داشته باشد. با اضافه کردن حداقل یک فعالیت ذهنی پویا علاوه بر به‌زیستی مغزی احساس رضایت بیشتری از دوران بازنشستگی خواهید کرد.

۴. زیاد خوابیدن انتقام خوبی برای کم خوابی‌های دوران شغلی نیست

خواب کافی و آرام یکی از فاکتورهای مهم سلامتی در زندگی است که معمولا در دوران پرتنش کاری نادیده گرفته می‌شود، اما تجربه کم‌خوابی به معنای ابتلاء به پرخوابی در دوران بازنشستگی نیست. توصیه محققان سلامت داشتن یک برنامه خوابی ثابت شامل ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت برای ارتقاء حس نشاط و شادی است.

۵. از خودتان دست نکشید

برخی از افراد با تصور اینکه استراحت بیشتر لزوم پیگیری سلامت جسمی را کم می‌کند اقدام به حذف معاینات جسمی مثل معاینات چشم و دیگر چکاپ‌های پیش گیرانه در دوران بازنشستگی می‌کنند در صورتی که غربالگیری‌های معمول و واکسیناسیون و دیگر معاینات پزشکی می‌تواند به بازنشستگان در بهبود کیفیت زندگی کمک قابل توجهی بکند.

۶. بازنشستگی حذف شدن از جامعه نیست

بازنشستگی با کم‌شدن طبیعی بخشی از مراودات روزانه همراه است و پیوند نخوردن با گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی تازه می‌تواند منجر به  انزوای اجتماعی شود. تنهایی و انزوا پیامدهای مخاطره‌آمیزی مثل افسردگی و مشکلات قلبی و عروقی به همراه دارد. حضور فعال بازنشستگان در مراودات اجتماعی و پیوستن به گروه‌های یا باشگاه‌ها راه حلی اساسی برای در امان ماندن از این تهدیدات جسمی و روانی است.

۷. با احتیاط خرج کنید

ممکن است با شروع بازنشستگی دسترسی شما به امکانات و تمهیدات مالی شغل‌تان مثل اضافه کاری، پاداش و مساعدت کاهش پیدا کند و همین مساله عدم اطمینان مالی مقطعی بوجود آورد.  برای همین با در نظر گرفتن نیازهای جاری، اصل مدیریت سرمایه‌گذاری و بودجه‌بندی را در دستور کار خود قرار دهید. اگر قرار است سرمایه گذاری‌های خاصی را شروع کنید از مشورت با یک مشاور حرفه‌ای در آن حوزه غافل نشده و تصمیمات مالی آگاهانه ای اتخاذ کنید تا از رفاه مالی خود و خانواده در این فصل از زندگی مراقبت کنید.

۸. خبر جدیدی در گذشته نیست

بازنشستگی فرصت خوبی برای در آغوش گرفتن لحظات است، اما برخی افراد با فکر کردن زیاد به گذشته و بررسی اتفاقات آن به پشیمانی‌های عمیق  و حتی نوشخوار ذهنی مبتلا می‌شوند. احساس پشیمانی و عدم رضایت از زندگی یکی از افکار شایع در دوران بازنشستگی است و غم، اندوه و رنجش فراوانی به همراه دارد. بدانید تغییر اجتناب‌ناپذیر است، مقاومت در برابر تغییر صرفا باعث از دست رفتن  فرصت‌های رشد موجود می‌شود. بازنشستگان باید با ذهنی باز و با بهره‌گرفتن از تجربه‌های خود به افزایش غنای زندگی خود و اطرافیان کمک کنند. انعطاف‌پذیری و سازگاری کلید موفقیت در دوران بازنشستگی و استقبال از موهبت‌های زندگی است.

 منبع : سایت لایف‌هک

ترجمه : لیلا شرفی، خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم