Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  از دو هفته اخیر، فیلم دوربین مداربسته‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن مردی با خودروی پراید هاچ بک سفید خود، دریچه‌های آب و فاضلاب کوچه‌ها را به سرقت می‌برد.

سرقت دریچه‌های فاضلاب جان مردم را تهدید می‌کند
پیمانکار آب و فاضلاب در این باره  می‌گوید: این فرد تنها در یک منطقه ۳۰۰ دریچه را سرقت کرده و شب و روز را از ما و همکاران در سازمان آب گرفته بود، زیرا جایگزینی این دریچه‌ها و ترس از بروز حادثه‌ای لحظه‌ای رهایمان نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: سارقان دریچه‌های فاضلاب تهران در دام پلیس

این پیمانکار ادامه داد: بسیاری از این دریچه در راه مدارس به سرقت رفته اند که هر لحظه امکان سقوط دانش آموزان به چاه‌ها وجود داشت؛ بنابراین سرقت ممکن بود که مرگ شهروندان نیز ختم شود.

سرهنگ علی کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه میزان گفت: سارق، پلاک ماشین خود را دستکاری کرده و با پلاک جعلی به سرقت دست می‌زده است.

وی افزود: در ابتدا خودرویی که پلاکش شبیه خودروی سارق بود، توقیف شد؛ اما در ادامه تحقیقات محرز شد سارق پلاک را تغییر داده و صاحب اصلی پلاک، بیگناه است. سارق همچنین تخلفات رانندگی بسیاری انجام داده بود که باعث جریمه شدن صاحب پلاک اصلی بود. مشکلات این شهروند برطرف شد.

هر دریچه فاضلاب یک میلیون تومان می‌ارزد
نماینده سازمان آبفا ضمن تشکر از کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس، با اشاره به سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه میزان گفت: سالیانه ۲ هزار و ۸۰۰ دریچه از ما به سرقت می‌رود. این دریچه‌ها بسیار گران قیمت هستند و هرکدام از آن‌ها را به مبلغ یک میلیون تومان خریداری می‌کنیم، اما این سارقان، تنها ۵۰ هزار تومان این دریچه‌ها می‌فروشند.

وی افزود: علاوه بر خسارت مالی، سرقت این دریچه‌ها ممکن است باعث سقوط کودکان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابرین پیاده به درون چاه‌ها شده و خسارت جانی نیز ایجاد کند.

این سارق معتاد در پاسخ به این سوال که ممکن بود با سرقت‌های او، جان مردم به خطر بیافتاد؛ گفت: من در طول روز سرقت می‌کردم تا مردم بتوانند ببینند و در چاه‌ها سقوط نکنند.

سارق دریچه‌های فاضلاب و مالخر او در سی و دومین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری دستگیر شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان خودرو را همراه کودک ربودند

دو سارق شرور که به بهانه تعمیر خودروی زن جوان کنار خیابان آن را سرقت کرده بودند نمی دانستند کودک 4 ساله‌ای داخل  خودرو است.

به گزارش ایران، روز گذشته زن جوانی در حالی که بشدت گریه و بی قراری می کرد با  پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرواش در یکی از خیابان‌های شهر بم در حالی که کودک 4 ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودروام کنار خیابان خاموش شد و نمی توانستم آن را روشن کنم بچه‌ام هم داخل خودرو بود همان موقع دو مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هردو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم تیم‌های گشت انتظامی تمامی محورهای اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری12 بم در کمتر از یک ساعت خودروی سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداندند.  بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری 12 در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی افزود: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودروی معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند در صدد روشن کردن خودروی وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند. وی از شهروندان خواست: هیچ وقت خودروی خود را در  حالت روشن ترک نکنند و در صورت معیوب شدن خودرو، به افراد غریبه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در کهگیلویه
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند