Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  تصمیم مردم، پارلمان و دولت عراق مبنی بر اخراج آمریکا از این کشور اظهار کرد: مجلس عراق تصویب کرده است که حضور آمریکا در این کشور غیرقانونی بوده و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند؛  به دنبال این قانون آمدن مردم به صحنه تظاهرات، می‌تواند درستی تصمیم نمایندگان پارلمان و اینکه این اقدام مورد پشتیبانی مردم بوده را به  اثبات  برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او ادامه داد: بدیهی است تظاهرات مردم عراق در حمایت از قانون اخراج آمریکا می‌تواند علاوه بر اینکه یک حرکت مهم ضداستعماری و ضداستبدادی محسوب می شود،  حرکتی وحدت بخش در عراق خواهد بود که این کشور را در برابر انواع خطر‌هایی که امنیت ملی آنها را تهدید می کند مصون کند و درواقع ضمانتی برای مخالفت با مداخلات بیگانگان در عراق خواهد بود.

قنادباشی افزود: آمریکایی‌ها  بدون مصوبه سازمان ملل به عراق وارد شدند و طی چندین سال گذشته غیرقانونی و غیرمشروع   در این کشور حضور داشتند ،همچنین سعی کردند در عراق بزرگترین سفارتخانه آمریکا در جهان  را ایجاد کنند که این امر  نشان دهنده چشم طمع داشتن آنها به خاک و نفت  این کشور است. علاوه براین  آنها  درصدد هستند تا عراق را به عربستان دوم تبدیل کنند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره وجود به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها پانزده پایگاه را در نقاط استراتژیک عراق  دردست دارند و احداث هیچکدام از مکان ها مجوزی از سمت مردم عراق نداشته و بدون اجازه ایجاد شده‌اند. کاخ سفید هزاران نفر از سربازان خود  را در عراق جای داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند خطر جدی برای مردم عراق باشد.

او در پایان خاطر نشان کرد: تصویب  قانونی مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق حرکت مهمی از سوی مجلس عراق محسوب می شود، باید تاکید کنم که از ابتدای تشکیل پارلمان در این کشور تاکنون، این مهم‌ترین حرکت و تصمیم پارلمان و نمایندگان عراق است و می‌تواند به عنوان کارنامه بسیار خوب برای مجلس این کشور  به شمار بیآید و منجر به محبوبیت آنها نزد مردم شود،  همچنین می‌تواند نقطه عطفی در روند سیاست خارجی عراق باشد.

بیشتر بخوانید:عراق یکپارچه خواستار پایان دادن به حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی است

مقتدی صدر روز سه‌شنبه بیست و چهارم دی (۱۴ ژانویه) طی فراخوانی از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات میلیونی یکپارچه در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی و تجاوزات مستمر آنها دعوت کرد. نکته جالب پس از این فراخوان این بود که این درخواست با واکنش مثبت و حمایت سریع گروه‌های مقاومت و جریان‌های سیاسی نماینده اکثریت ملت عراق روبه‌رو شد. بر اساس آخرین خبر‌ها قرار است این تظاهرات میلیونی صبح روز جمعه (۴ بهمن) برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق امریکا درعراق اخراج آمریکا از عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها

در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان، هزاران نفر از مردم ترکیه با حضور در خیابان‌های شهر آنتالیا جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم ترکیه با حضور در خیابان‌های شهر آنتالیا ضمن حمایت از مردم فلسطین، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

معترضان در این راهپیمایی همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه