Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند: مردم عراق از نخستین ساعت صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، در حال آماده شدن برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد حضور نظامی آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مردم عراق از نخستین ساعت صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، در حال آماده شدن برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار شبکه المیادین به صورت زنده از بغداد گزارش داد که از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شده‌اند تا تظاهرات گسترده ضدآمریکایی برگزار کنند.

المیادین همچنین گفت مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار خروج آن‌ها هستند.

عراقی‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در میدان التحریر، با حضور آمریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند.

بر این اساس، جمعیت مردمی که از نقاط مختلف بغداد برای مشارکت در تظاهرات ضدآمریکایی به مرکز این شهر می‌آیند در حال افزایش است.

تظاهرات کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.

 

اجرای تدابیر امنیتی گسترده همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی

یک منبع امنیتی در گفتگو با سومریه نیوز اعلام کرد که نیروهای امنیتی از شب گذشته تدابیر امنیتی جدی را نزدیک پل‌های الطابقین و الجاردیه در مرکز بغداد به مرحله اجرا درآورده‌اند. وی گفت: تقاطع الطابقین و دو پل مجتمع کونکریتیه از دو طرف بسته شده است.

وی همچنین به بستن مسیر میدان فردوس و تمام خیابان هاب منتهی به منطقه الکراده اشاره کرد و گفت که با این اقدام مناطق الرصافه از کرخ به طور کامل جدا می‌شوند.

وی افزود: این تدابیر، هم‌زمان با آغاز تظاهرات میلیونی برای اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق بنا به فراخوان مقتدا صدر انجام می‌شود.

مقتدا صدر، رهبر جریان صدر پیش از این برای شرکت در تظاهرات میلیونی مسالمت‌آمیز برای اخراج اشغالگران آمریکایی و مبارزه با فساد فراخوان داده بود.

نماینده ائتلاف فتح عراق: هدف اصلی عراق اخراج اشغالگران بیگانه از کشور است

نعیم العبودی یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق در گفتگو با المیادین اظهار داشت: موضع امروز تمامی شهروندان عراقی در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در کشور یکسان است و تمامی عراقی‌ها مخالف حضور بیگانگان هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی، اخراج اشغالگران بیگانه از سرتاسر عراق است و تمامی احتمالات در این زمینه وجود دارد.

العبودی خاطرنشان کرد: اختلاف سیاسی یک امر طبیعی است اما در لحظات سرنوشت‌ساز، موضع ما به‌ویژه درزمینهٔ اخراج اشغالگران یکی است.

این نماینده عراقی در ادامه گفت: همچون انقلاب بیستم، امروز ایستگاه مهمی در تاریخ عراق است که بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی کتائب: عراقی‌ها از مقاصد اشغالگران باخبرند

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب‌الله عراق (از زیرمحموعه‌های الحشد الشعبی) در گفت‌وگو با شبکه المیادین تأکید کرد که عراقی‌ها امروز یک‌صدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.

الحسینی تأکید کرد: «وقتی که از حاکمیت و استقلال عراق حرف می‌زنیم، می‌بینیم که همه کشور بر سر موضوع اصولی پایان اشغالگری اتفاق نظر دارند».

وی افزود: «اگر نیروهای آمریکایی از عراق نروند، شیوه‌های دیگری آماده در میدان وجود دارد».

الحسینی تصریح کرد: «نمی‌توان عراق را از استقلال در تصمیم‌گیری بازداشت. امروز برای ملت عراق روشن شده است که آمریکا به دنبال مقاصد دیگری در عراق است».

سخنگوی کتائب حزب‌الله تصریح کرد: «گزینه‌های پاسخ به آمریکا حاضر است ما چه از لحاظ نظامی و چه دیپلماتیک آماده مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هستیم».

الحسینی حضور آمریکا در عراق را غیرقانونی خواند و گفت: «ما حق دفاع از کشورمان و به کارگیری همه گزینه‌های روی میز را داریم».

سخنگوی کتائب حزب‌الله تصریح کرد: «پاسخ ما قطعی است و نتیجه آن اخراج آمریکایی‌ها نه فقط از عراق بلکه از منطقه است».

الحسینی در پایان گفت: «وقتی که از فساد در حکومت حرف می‌زنیم این به دلیل حضور آمریکا در عراق است».

در حال تکمیل ...

 

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا عراق تظاهرات ضد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر دادحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراقمقاومت عراق: عین‌الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟