Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@18:49:14 GMT

بایدن موضع خود را نسبت به برجام مشخص کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۶۹۸

بایدن موضع خود را نسبت به برجام مشخص کرد

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور طی یادداشتی در وب سایت «فارن افرز» تلاش کرد تا چارچوب و مشخصات سیاست خارجی خود را ترسیم کند.

بایدن در این یادداشت می‌نویسد: «با هر معیاری نگاه کنیم اعتبار و نفوذ ایالات متحد در جهان از زمان ترک کاخ سفید توسط رئیس جمهور باراک اوباما و من کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه با تشریح آسیب‌هایی که عملکرد سیاست خارجی ترامپ در حوزه‌های مختلف به وجود آورده، خاطر نشان می‌کند اگر به ریاست جمهوری انتخاب شود تلاش خواهد کرد تا اعتبار و جایگاه آمریکا را بازگرداند.

در بخشی از این یادداشت بایدن به موضوع اشاعه و امنیت تسلیحات هسته‌ای بویژه موضوع توافق هسته‌ای ایران می‌پردازد.

معاون اول باراک اوباما می‌نویسد:‌ «درباره عدم اشاعه و امنیت هسته‌ای، ایالات متحده همزمان نمی‌تواند هم صدای معتبری باشد و هم توافق‌هایی را که مذاکره کرده، ترک کند. از ایران تا کره شمالی، روسیه و عربستان سعودی، ترامپ چشم انداز اشاعه هسته‌ای، رقابت جدید بر سر تسلیحات هسته‌ای و حتی از استفاده از تسلیحات هسته‌ای را بیشتر محتمل کرده است.»

بایدن در ادامه خاطر نشان می‌کند: «به عنوان رئیس جمهور من تعهد خودمان را به کنترل تسلیحات برای دوره جدید احیا خواهم کرد. توافق تاریخی هسته‌ای ایران که دولت اوباما_بایدن مذاکره کرد مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شد. اما ترامپ عجولانه این توافق را کنار گذاشت که باعث شد ایران هم برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد و هم تحریک شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه با تکرار اتهامات همیشگی مقامات آمریکایی علیه کشورمان، بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای را مشروط به رفتار ایران کرده و می‌نویسد:‌ «تهران باید به تعهدات خود در توافق بازگردد و اگر این کار انجام داد من دوباره توافق ملحق خواهم شد و از تعهد جدید خودمان برای دیپلماسی استفاده خواهم کرد تا با متحدان برای تقویت و گسترش این توافق کار کنیم و در همین حال، به موثری با سایر فعالیت‌های بی‌ثبات ساز ایران مقابله خواهیم کرد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جو بایدن انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع ایران نسبت به کشف گور های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه گفت: انتشار خبر هولناک، فجیع و دلخراش قتل‌عام و دفن دسته جمعی و پنهانی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر در محیط این بیمارستان در نوار غزه، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه ای با تاکید بر حمایت حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو از مراکز  بیمارستانی و درمانی اعلام کرد: ارتکاب جنایت مزبور علاوه بر احراز مسئولیت رژیم اسرائیل و مسئولیت کیفری مرتکبین صهیونیستی آن، موجِد مسئولیت  بین‌المللی برای دولت های حامی شناخته شده این رژیم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جنایات مکرر، سازمان یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز  نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله  با بی کیفری آمرین و مباشرین جنایت یادشده، بر عهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشورها و اعضای مسئولیت پذیر در جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملین و آمرین آن  استفاده کنند .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • موضع ایران نسبت به کشف گور های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟