Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:52:28 GMT

ورود موج بارشی جدید به کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۷۷۳

ورود موج بارشی جدید به کرمانشاه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محمد زواروند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : این سامانه فعالیت خود را به شکل بارش برف برای مناطق اورامانات و نقاط سرد و معتدل و همچنین بارش باران برای سایر نواحی تا ظهر روز شنبه (۵ بهمن) دنبال خواهد کرد.

او گفت : در مدت یادشده بخش‌هایی از شهر کرمانشاه نیز احتمالا شاهد بارش برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زواروند با بیان اینکه پس از خروج این سامانه بارشی توده هوایی سرد در جو استان مستقر می‌شود، افزود: انتظار می‌رود تا پایان هفته دمای اغلب نقاط استان به کمتر از صفر درجه برسد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موج سرما و یخبندان از شنبه شب آغاز و تا روز‌های پایانی هفته ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که انتظار می‌رود دمای هوای شبانه در نقاط مختلف بین ۵ تا ۱۰ درجه نسبت به امشب (جمعه) کاهش پیدا کند.

او گفت: دمای امشب شهر کرمانشاه به صفر درجه می‌رسد، اما پیش‌بینی می‌شود این دما برای شنبه شب به منفی ۶ و برای یکشنبه به منفی هشت درجه نیز برسد.

زواروند افزود: برای یکشنبه شب پیش‌بینی می‌شود دمای شهر‌هایی مثل کنگاور و سنقر به منفی ۱۲ درجه، گواور و کوزران به منفی ۱۱ درجه و اسلام آبادغرب، حمیل و گهواره به منفی ۱۰ درجه برسد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش‌های اخیر صورت گرفته، افزود: با این بارش ها، میانگین بارندگی در استان طی سال زراعی جاری (اول مهر تا ۴ بهمن) به حدود ۱۸۹ میلی متر رسیده است.

او گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که نزدیک ۳۷۲ میلی متر بوده ۴۹ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

زواروند با بیان اینکه ماهیدشت با ۲۵۶ میلی متر، گواور با ۲۴۴ میلی متر و پاوه با ۲۳۳ میلی متر بارندگی پربارش‌ترین شهر‌های استان در سال زراعی جاری بوده اند، گفت: میانگین بارش‌های شهر کرمانشاه نیز از اول مهر تا چهارم بهمن به حدود ۲۲۱ میلی متر رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و هوا سامانه بارشی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه موج جدید بارشی از فردا سوم اردیبهشت ماه وارد کشور می شود، گفت: فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت جوی همچنین در برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه  سه‌شنبه دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد افزود:  روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز  چهارشنبه بارش در شمال غرب و غرب پایان می یابد، اما در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

وی افزود: سامانه بارشی روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان
  • ورود سامانه بارشی جدید از امروز به آذربایجان‌غربی
  • دما در گلستان به ۳۴ درجه رسید؛ ورود سامانه بارشی از دوشنبه
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان