Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:45:43 GMT

کوهنوردان مراقب بهمن باشند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۷۹۳

کوهنوردان مراقب بهمن باشند

«کاوه کاشفی» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: بارش‌های اخیر باعث شده که بسیاری از دامنه‌های کوه‌ها و مسیرهای صعود پوشیده از برف شوند و احتمال ریزش بهمن بسیار بالا برود.

وی افزود: باتوجه به حجم بارش ها این امکان وجود دارد که در بسیاری از مسیرهایی که مدت ها بهمن رخ نداده است نیز، حادثه آفرین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس کوهنوردی عنوان کرد: در دامنه‌هایی که شیب متوسط دارند و خالی از بیرون زدگی‌های سنگی و پوشش گیاهی هستند احتمال ریزش بهمن بسیار بالاست از این رو کوهنوردان باید از چنین مسیرهایی عبور نکنند.

کاشفی یادآور شد: معمولا ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ به دلیل گرم شدن هوا بیشترین احتمال ریزش بهمن وجود دارد از این رو کوهنوردان به این نکته توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: باتوجه به آغاز فصل سرما و بارش برف در اکثر ارتفاعات، کوهنوردانی که قصد صعود در این فصل را دارند باید حتما تجهیزات تخصصی و کامل زمستانی را همراه داشته باشند.

این مدرس فدراسیون افزود: این تجهیزات علاوه بر لباس گرم شامل، کاپشن ضدآب، بادگیر، کلاه مناسب، دستکش ضد آب، عینک، کفش مناسب، گتر، کرامپن، باتوم، چراغ پیشانی و دیگر لوازم ضروری است.

کاشفی در رابطه باپوشش برای صعودهای زمستانی گفت: کوهنوردان در این فصل باید به جای پوشیدن لباس هایی ضخیم با لایه های کم از لباس هایی با ضخامت کمتر و لایه های بیشتر استفاده کنند.

وی توضیح داد: دمای بدن کوهنوردان در زمان صعود به دلیل فعالیت بالا می رود از این رو نمی توانند با لباس های ضخیم به فعالیت خود ادامه دهند اما در صورتی که لباس های چندلایه داشته باشند، می‌توانند لایه های بیرونی آن را در آورده و با پوششی سبک ادامه مسیر دهند تا در زمان توقف دوباره آن را بپوشند.

این مدرس کوهنوردی تاکید کرد: با توجه به خطرات کوهستان، افراد در فصل زمستان باید از کوهنوردی های انفرادی پرهیز کنند و در قالب تیم های کوهنوردی و به همراه مربی و راهنما راهی ارتفاعات شوند.

کاشفی یادآور شد: حتما افرادی که قصد صعود به کوه هایی با ارتفاع بیشتر از سه هزار متر را دارند باید علاوه بر تجهیزات کامل غذای کافی و لباس اضافی نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: ضروری است که افراد پیش از راهی شدن به کوهستان نزدیکان خود را در جریان بگذارند تا در صورت بروز حادثه و تاخیر در بازگشت با ارگان های امدادی تماس بگیرند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ارتفاعات زیادی است که مهمترین آنها شاهو، پراو، دالاخانی، فرخشاد، سه کل و سفیدکوه است.

برچسب‌ها سنگنوردی قهرمانی جهان صخره نوردی کرمانشاه فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنگنوردی قهرمانی جهان صخره نوردی کرمانشاه فدراسیون کوه نوردی سنگنوردی قهرمانی جهان صخره نوردی کرمانشاه فدراسیون کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • وضعیت مناطق سیل‌زدۀ جنوب سیستان و بلوچستان/ مردم مراقب خطر تمساح باشند
  • هشدار به امارات و آذربایجان روی آنتن با چاشنی اسرائیل
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است