Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر قرار بود سختگیری در تأیید صلاحیت نامزدها برای انتخابات مجلس نتیجه مثبت بدهد نباید در مجلس دهم چنین اتفاقی مهمی می افتاد که ۹۰ نماینده ردصلاحیت شوند بنابراین امیدواریم تجدیدنظری در بررسی صلاحیت نامزدها رخ دهد.

غلامرضا انصاری درباره امکان تشکیل فراکسیون اقلیت قوی اصلاح طلب در مجلس آینده به نامه نیوز گفت: با این نوع تأیید صلاحیت نامزدها امکان رقابت بین جناحی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون به دلیل تعدد نامزدهای اصولگرا در آن جناح، رقابت و اختلاف شدیدی برقرار است، در حالیکه نامزدهای بی خط و مستقل تنها برای حدود ۱۰۰ کرسی مجلس فرصت رقابت دارند.

وی افزود: از الان کاملا مشخص است که ۱۸۰ تا ۱۹۰ کرسی مجلس در اختیار کدام جناح قرار می گیرد. حتی در بعضی از اقلیت های دینی فقط یک نامزد تأیید صلاحیت شده است و به طبع همان فرد وارد مجلس می شود. این وضعیت انتخابات را از حالت متعارف و رقابتی خارج می کند.

عضو سابق شورای شهر یادآور شد: در اکثر حوزه های انتخابیه کاندیدای مشخص و شناسنامه‌دار سیاسی با گرایش اصلاح طلبی اصلا وجود ندارند که اصلاح طلبان بخواهند لیستی بدهند یا نامزدی را معرفی کنند و با جناح اصولگرا به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به تبعات منفی راهیابی پررنگ نامزدهای ناشناخته به مجلس آینده، ادامه داد: این گروه بیشتر براساس گفتمان غالب سیاسی مواضع انتخاباتی خود را تنظیم می کنند، اما پس از ورود به پارلمان رویه دیگری را پی می گیرند. که منجر به رشد نفاق، درویی و تزویر و ریا خواهد بود چون خیلی از این افراد فضای سیاسی کشور را رصد می کنند و با تظاهر به عقاید اصولگرایی و دلواپسی فرایند نظارتی و انتخاباتی را پشت سر می گذارند و وقتی به پارلمان راه یافتند دوباره تجربه مجلس دهم زنده خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تجربه مجلس دهم، توضیح داد: یکدست کردن مجلس قطعا محقق نخواهد شد، وقتی در کنش و منش سیاسی صداقت و درستی نیست، طبیعی است که افرادی بعد از ورود به مجلس به دنبال امیال شخصی و کارهای ناشایست می روند؛ این روزها شاهدیم که سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد «دلیل عدم تأیید بخشی قابل توجهی از نمایندگان ردصلاحیت شده مسائل اقتصادی و اخلاقی بود» که این فاجعه برای کشور محسوب خواهد شد.

وی افزود: اگر قرار بود سختگیری در تأیید صلاحیت نامزدها برای انتخابات مجلس نتیجه مثبت بود نباید در مجلس دهم چنین اتفاقی مهمی می افتاد که ۹۰ نماینده ردصلاحیت شوند. اگر شورای نگهبان به چنین نتیجه ای رسیده است امیدواریم تجدیدنظری در بررسی صلاحیت نامزدها رخ دهد.

انصاری با اشاره به لزوم شکل گیری انتخابات پرشور برای تقویت اعتبار نظام در حوزه سیاست خارجی، توضیح داد: وقتی مردم احساس کنند رأی و نظرشان اثری ندارد بخش معناداری از جامعه برای حضور در پای صندوق های رأی بی انگیزه می شوند و نتیجه آن خواهد بود که از انتخاباتی با مشارکت مطلوب فاصله می گیریم.

وی افزود: اگر شورای نگهبان در آرای خود تجدیدنظر نکند با دو دلیل یادشده معتقدم این می تواند یک فاجعه ملی در عرصه سیاسی کشور برای آینده رقم بزند بنابراین امیدوارم مسئولان کشور جلوی این اتفاق را بگیرند و نگذارد امید جامعه و نیروهای سیاسی از بین برود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: البته از هم اکنون نیروهای اصولگرا کارهای مربوط به ستادهای انتخاباتی شان را تدارک دیده اند و فعالیت و رقابت انتخاباتی خودشان را از طرق مختلف تبلیغاتی-رسانه ای با جدیت پیش می برند، به فرض آنکه در بررسی مجدد صلاحیت ها نیز تعدادی از اصلاح طلبان تأیید شوند، امکان رقابت عادلانه ندارند چون به لحاظ فرصت تبلیغاتی در مضیقه هستند.

انصاری درباره تفاوت های مجید انصاری با محمدرضا عارف برای لیدری جریان اصلاحات در عرصه انتخابات مجلس گفت: وقتی رقابت نیست، چهره مطرح چه کار می خواهد بکند. اصلاح طلبان باید در تهران لیست ۳۰ نفره بدهند، رقابت یک فرد در مقابل گردان قطعا معنی و مفهوم ندارد. اگر قرار به عدم معرفی لیست باشد بعید می دانم خود آقای مجید انصاری هم حاضر به رقابت در چنین فضایی بشود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

از امروز - پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲ روز تا برگزاری دومین دوره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است.

در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی ، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.

برنامه‌ وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.

بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

اسامی ۲۱ حوزه‌ای که در آن‌ها مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد هم به این شرح است: «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» ، «ملایر» و «ورامین».

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896601

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها