Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@20:25:23 GMT

واکنش روسیه به تهدید آمریکا علیه سردار قاآنی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۰۰۰۸

واکنش روسیه به تهدید آمریکا علیه سردار قاآنی

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تهدید آمریکا علیه "اسماعیل قاآنی" فرمانده جدید نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل قبول، اعلام کرد.

پیش از این، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران ، این فرمانده نظامی ایرانی را به دچار شدن به "سرنوشت سلیمانی" تهدید کرد، در صورتی که وی به "کشتار آمریکایی‌ها" ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در تفسیر این اظهارات تهدید آمیز گفت: «من یک بار دیگر تاکید می‌کنم که برای ما (چنین اظهاراتی) غیرقابل قبول است. از دیدگاه ما اینها سخنانی هستند که در چارچوب حقوق بین الملل نمی‌گنجد و کاملاً غیرقانونی هستند که نمایندگان کشورهای جهان حق ندارند به سادگی چنین اظهاراتی را علیه مقامات سایر کشورها بیان کنند. چنین برخوردی غیرقابل قبول است.»

"الکساندر گوسی‌یف" مدیر موسسه برنامه ریزی‌های راهبردی در مسکو پیش از این در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته بود که آمریکا همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

به عقیده وی، نیروهای قدرتمندی پشت این تهدیدات قرار دارند که هدایت کننده این اقدامات ایالات متحده است. این تحریکات به این دلیل است که ایران کل وضعیت حاکم بر منطقه خاورمیانه که آمریکا برای تقویت مواضع خود در آنجا تلاش زیادی کرده را برهم زده است. در مجموع جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه تبدیل شده و واشنگتن نمی تواند این مسئله را قبول کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه سردار قاانی تهدید به ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که چین به آمریکا هشدار می‌دهد که تهمت‌زدن و سرزنش دیگران، بحران اوکراین را حل نخواهد کرد.

وی درباره تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه چین به علت روابط دوستانه با روسیه گفت: ما به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که بنزین‌ریختن به این آتش (جنگ اوکراین)، بدنام‌کردن و سرزنش دیگران راه‌حل بحران اوکراین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: تنها راه و گزینه درست برای حل‌وفصل بحران اوکراین، درنظرداشتن نگرانی‌های امنیتی معقول همه طرف‌ها، و ایجاد ساختار متعادل، موثر و پایدار برای امنیت اروپا است.

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های مالی علیه برخی بانک های چینی ایجاد کند تا پکن را مجبور به قطع روابط تجاری با روسیه کند، زیرا واشنگتن نگران است تجارت روسیه با چین منجر به افزایش تولید نظامی شود و جنگ اوکراین به جنگ فرسایشی تبدیل شود.

کد خبر 6086449

دیگر خبرها

  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین