Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته در صحن علنی مجلس را در بسته خبری پیش رو می خوانید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛ 

یکشنبه ۲۹ بهمن

انتقاد حاجی‌دلیگانی از نحوه برخورد با مردم برای پرداخت یارانه‌های معیشتی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت رفاه برای دادن یارانه‌های معیشتی به حساب‌ها سرک می‌کشد که این درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت اقتصاد کشور را دچار کندی می‌کند. این چه روش برخورد با مردم است که آنها را تهدید می‌کنید که اگر موضوع پرداخت نشدن یارانه معیشتی را پیگیری کنند و آنها به این نتیجه رسیده که یارانه معیشتی نباید به این خانوارها تعلق بگیرد بعد از آن یارانه نقدی‌شان را قطع می‌کنیم. این چه طرز گفتار و رفتار با مردمی است که همگی در چند روز گذشته چه‌طور به صحنه آمدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که این نوع رفتار درست نیست، اضافه کرد: اهانت، افترا و توهین به مردم درست نیست، چرا به کسی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد می‌گویید که هفت میلیون تومان دریافتی حقوق‌اش است و به همین دلیل یارانه به او تعلق نمی‌گیرد. این دروغ‌ها را از کجا می‌آورید.

انتقاد نماینده اصفهان از موضع AFC در خصوص میزبانی بازی‌های آسیایی

حمیدرضا فولادگر در تذکر شفاهی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظر AFC در خصوص ناامن بودن ایران برای میزبانی بازی‌های آسیایی کاملا اشتباه است. کشور ما از امنیت بالایی برخوردار است. این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه اظهار کرد: موضع تیم‌های ایرانی در خصوص بازی‌ نکردن در زمینی غیر از ایران صحیح است و باید این روند دنبال شود.

دوشنبه ۳۰بهمن

کامران: مسئول سقوط هواپیمای اوکراینی آمریکا است

حسن کامران در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردم در تظاهرات گفتند «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» این اولین بار بود که کشوری بعد از جنگ جهانی دوم به پایگاه‌های آمریکا حمله می‌کند. لذا آمریکایی‌ها را بهت زده کرد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: آمریکا مسئول سقوط هواپیمای اوکراینی است زیرا فضای جنگی باعث شد که این اتفاق ناگوار رخ دهد. اینجانب به تشییع جنازه جانباختگان اصفهانی رفته بودم. خانواده‌هایی بسیار خوب، متین و نخبه پرور بودند. در میان آنها زن و شوهر هم دیده می‌شد. می‌خواهم به بعضی بگویم که در کار مردم فضولی نکنند. آخر شما چه کاره هستید. فردی فرزندش یا همسرش را از دست داده و بر سر مزار او دعا می‌خواند و باقی را واگذار به تقدیر الهی می‌کند. چرا در کار مردم فضولی می‌کنید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان نطق خود اظهار کرد: دولت حقوق کارمندان در بودجه ۹۹ را ۱۵ درصد اعلام کرده است. سال گذشته رئیس مجلس در زمینه حقوق پلکانی کوتاهی کرد. مبادا دوباره نجومی بگیران و کارمندان معمولی یک جور افزایش حقوق داشته باشند. از کمیسیون تلفیق می‌خواهم که این ۱۵ درصد را حتما اعمال کند. در مورد قوانین ایثارگران نیز باید بگویم این قوانین حمایتی است اما ارگان‌هایی مثل دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی تفسیرهای منفی از این قانون می‌کنند. باید هوای رزمندگان را داشته باشیم.

از حق میزبانی تیم‌های ایرانی دفاع می‌کنیم

 زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی دوشنبه مجلس گفت: جمعه گذشته شنوای خطبه‌های باصلابت و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب بودیم و تاکید معظم له بر تقویت وحدت و قوی‌ شدن در تمام حوزه‌ها به عنوان راهبرد کشور اولویت‌ها را مشخص کرد.

وی ادامه داد: آسیا بداند اگر رونقی در فوتبال منطقه وجود دارد از تماشاگران ایرانی است. از حق میزبانی تیم‌های ایران به ویژه سپاهان در برابر تصمیم سیاسی و غیرورزشی AFC حمایت می‌کنیم و از وزارت ورزش و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم که پیگیر این موضوع باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عمر مجلس دهم با همه کاستی‌ها و ضعف‌ها رو به پایان است که با وجود همه فشارها و تحریم‌ها شاهد مصوبات قابل دفاعی نیز بودیم. شاید یکی از مصوبات مهم بلکه در چند دوره اخیر مجلس اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان باشد. از روزی که اراده را بر اصلاح قانون گذاشتیم این را می‌دانستیم که مسیر سختی را در پیش داریم، اما خوشبختانه پس از ارشادات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جوانگرایی آنچه مدنظر داشتیم به تصویب رسید و طبق گزارشات حداقل ۸۰۰۰ نفر نیروی جوان‌تر به دنبال تصویب این قانون جایگزین شدند.

وی در این باره ادامه داد: پیشنهاد ۰.۲۷ از ۹ درصد ارزش افزوده  برای ورزش بانوان و جوانان، نظارت بر اجرای قانون حمایت از صنایع و راه‌اندازی مجدد دهها کارخانه و اعمال ۲۰ درصد حداقل حقوق اداره کار به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از جمله دیگر مسائل حائز اهمیت بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم کشور بحث زنان است. در کشورهای درحال توسعه جایگاه زنان در توسعه امری حائز اهمیت است و این جایگاه نیازمند توجهی ویژه است. در تمام جهان مدیریت فردا بر دوش زنان و مردان خودباور است.  

وی در پایان اضافه کرد: استان اصفهان موزه جهان است و حاکمیت باید در مسیر بازسازی این موزه هرکاری را که لازم است انجام دهد و در جهت رفع مشکلات متعدد به ویژه در حوزه محیط زیست گام‌های بلندی را بردارد.

سه شنبه ۱بهمن

نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت شوند

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: از وزیر کار درخواست داریم که هرچه سریع‌تر به زمان فعالیت قرارداد موقت‌ها توجه کند. قرار بود اگر افراد قراردادی سه سال به وظیفه خود به خوبی عمل کنند زمان قراردادشان مانند نیروهای پیمانی و رسمی باشد. وی ادامه داد: از وزیر کار انتظار داریم که به حق و حقوق کارگران توجه لازم را داشته باشد، چرا که به هر دلیلی این کارگران رسمی یا پیمانی نمی‌شوند و فرآیندهای مربوط به این حوزه به سوی مطلوبیت جامعه کارگری پیش نمی‌رود. ما درخواست داریم که در این باره کارگران بتوانند از حق و حقوق‌شان دفاع کنند. هرچه سریع‌تر این موضوع در هیات دولت به تصویب برسد.

انتقاد نماینده اصفهان از نوع برخورد دولت با مردم برای پرداخت یارانه معیشتی

حسن کامران در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: دولت در بعضی مسائل گروکشی می‌کند، مثلا به مردم گفته می شود اگر فرم و اطلاعات خود را کامل نکنید، یارانه شما قطع خواهد شد. یا اینکه به کشاورزان می‌گویند اگر پروانه چاه می‌خواهند ابتدا باید هوشمندسازی کنند. این گروکشی‌ها در شأن مردم ایران نیست. نماینده مردم اصفهان در مجلس در مورد تقسیمات کشوری گفت: شرق اصفهان جمعیت زیادی دارد و تنها بخشی از آن چهار هزار کیلومتر می‌شود. دولت وعده داده بود که شرق اصفهان را جدا کند اما به وعده خود عمل نکرده است. این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان تذکر خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حرف حساب کارخانه ذوب‌آهن با ایثارگران چیست؟  رفتار این کارخانه در شأن ایثاگران نیست.

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح زیر است:

یکشنبه ۲۹ بهمن

احمد سالک به وزیر آموزش ‌و پرورش: هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر مدیریت دانشگاه فرهنگیان اصفهان اقدام کنید زیرا دلسوزان انقلاب اسلامی شدیدا نسبت به آینده آموزش و پرورش نگران هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر نفت: در فصل سرما کمبود کپسول گاز، شرایط را بر مردم سخت و قیمت آن را افزایش داده است. لطفا تدبیر کنید تا این مشکل برطرف شود. به رئیس جمهور: اظهارات جنابعالی در مراسم انتخاب و معرفی نمونه ملی بخش کشاورزی درخصوص جمعیت برخلاف سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در ۳۰ اردیبهشت ۹۳ است. به وزیر ورزش و جوانان: لغو میزبانی ایران مسابقات لیگ قهرمانی آسیا فراتر از نگاه ورزشی است. با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توجه به فراهم شدن شرایط تصدی نایب رئیسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا، نگرانی نمایندگان کشورمان و طرفداران عزیز فوتبال را برطرف کنید.

سید محمدجواد ابطحی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لازم است در ماه های پایانی سال تمهیدات مناسب جهت تامین کالاهای مورد نیاز مردم و نظارت بر قیمت اجناس صورت گیرد تا شاهد گرانی افسارگسیخته نباشیم. تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لازم است نظارت کنید تا عیدی مصوب کارگران کامل و به موقع پرداخت شود. تذکر به رئیس جمهور: چرا نسبت به اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و امکان برخورداری بازنشستگان و مستمری بگیران از امکاناتی که شاغلان استفاده می‌کنند، اقدام نمی‌کنید؟

دوشنبه ۳۰بهمن

حاجی دلیگانی به وزیر کار: تدبیر کنید مصوبه سفر هیات دولت به استان اصفهان در خصوص احداث فضای ورزشی کارگری در حوزه انتخابیه که دستور شما، وزیر سابق و ماده ۲۳ را هم دارد با سرعت بیشتری اجرایی شود.

ابطحی به وزیر صنعت: علت افزایش بی حساب و کتاب قیمت خودرو چیست؟، به وزیر کشور: کمک 8 میلیاردی شهردار تهران از جیب مردم در این شرایط اقتصادی به جشنواره فیلم فجر با چه توجیهی انجام شده است؟

سه شنبه ۱بهمن

سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم رسیدگی و نظارت بر وضعیت نابسامان تولید فیلم‌های شبکه خانگی. به رئیس جمهور: لزوم حمایت از صدا و سیما و عدم فشار به رسانه‌ ملی در خصوص ساخت برنامه‌هایی با مضامین انقلابی در شبکه افق که مورد علاقه مردم است. به وزیر نفت: ضرورت ارائه توضیح در خصوص علت کاهش پیمانه‌ای سهمیه بنزین مردم با توجه به اعتراضات شدید و گسترده مردم. علت کمبود کپسول گاز مایع و افزایش ۳ برابری قیمت آن چیست؟  به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علت عدم پرداخت یارانه معیشتی به نیازمندان چیست؟ چرا گزارش مستندی در این خصوص و تعداد دقیق دریافت‌کنندگان به مردم و مجلس ارائه نمی‌شود؟

سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به رئیس جمهور: تدبیری اتخاذ کنید که برای ایام عید بسته حمایتی مناسب به اقشار ضعیف جامعه اختصاص یابد..

ناهید تاج الدین به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: چرا دلایل بروز معایب ناشی از مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله خان اصفهان اعلام نشده و مستندات مربوط به فعالان میراث و منتقدین ارائه نگردیده است؟

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر نیرو: دستور فرمایید نسبت به پرداخت پنج ماه حقوق عقب افتاده کارگران خط انتقال آب گلاب یک به کاشان  و آران و بیدگل اقدام شود.

کد خبر 407243

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اصفهان در مجلس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان از باز کردن پیامک‌ با محتوای کالابرگ و یارانه معیشتی، خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مهدی عمران‌فر اظهار کرد: اخیراً در مواردی مشاهده شده که مجرمان سایبری با طراحی یک متن به شکل خبر و اطلاع‌رسانی، نحوه دریافت کالابرگ و معیشتی را به صورت پیامک برای شهروندان ارسال و کاربران را برای وارد شدن به این لینک برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر هدایت می‌کنند غافل از اینکه لینک مذکور آلوده به بدافزار بوده و برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرید و هرگز به لینک‌های آن‌ها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد شما نشان‌دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آن‌ها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تأیید پیامک و لینک نیست.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکثر مال‌باختگان پیامک و لینک جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی را از دوستان و افراد سرشناسی دریافت کرده‌ اند که مورد اطمینان و دارای اعتبار اجتماعی بالایی بوده‌اند، لذا از باز کردن پیامک‌های دارای لینک و یا وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی در صفحاتی و سایت‌هایی که بر روی تلفن همراه شما باز می‌شود جداً خودداری نمائید.

کد خبر 745867

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند