Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی تیموری درباره برنامه اقدام فوری برای خارج شدن از وضعیت کنونی گردشگری که پیش از این اعلام شده بود از فردا (شنبه) اجرایی خواهد شد به خبرنگار مهر گفت: رخداد تلخی اتفاق افتاده و تصویر ایران به عنوان مقصد گردشگری مقداری دچار خدشه شده است در چنین شرایطی کشورها به سمت بازسازی تصویر موجود می‌روند کاری که باید برای ترمیم این تصویر انجام دهیم در قالب برنامه کوتاه مدت اقدامات مدیریتی و تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش اقدامات مدیریتی، هم افزایی و تکالیفی را باید دستگاه‌های دیگر انجام دهند مانند وزارت خارجه که می‌بایست با سفرا ارتباط بگیرند و یا اینکه از افراد مؤثر دعوت کنند. برنامه‌های درازمدتی هم وجود دارد. برنامه‌های تخصصی نیز به اقدامات خودمان برمی گردد.

وی گفت: در صنعت گردشگری عرف هست که در کنار هر برنامه و سند و استراتژی، بخشی هم به مدیریت بحران اختصاص داده شود یعنی اگر سند توسعه گردشگری نوشته می‌شود بخشی از آن باید در حوزه اقدام فوری برای بحران نیز باشد. ما در این زمینه از تجربیات بین المللی کمک گرفتیم مانند تجربه استرالیا فیلیپین یا اندونزی. گاهی این اقدامات به بودجه کلان نیاز دارند که عملاً در دولت این اقدام امکان پذیر نیست که بخواهند بودجه‌ای در اختیار ما بگذارند بنابراین باید به سمت برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های دیگر برویم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: بخشی از این اقدامات را هم باید خودمان انجام دهیم مانند دعوت از اینفلوینسرها و یا برگزاری نشست‌های رو در رو و یا شرکت در نمایشگاه‌های خارجی یا برپایی نشست‌های یک روزه. برخی از این اقدامات در داخل کشور باید انجام شود. ما باید بتوانیم دولت و دستگاه‌های دیگر را در گیر کرده و با بخش خصوصی نیز همکاری کنیم این برنامه‌ها در قالب پلتفورمی تهیه شده و در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی وزارت کشور نیز به تصویب رسید. پس از تصویب این برنامه‌ها به دولت پیشنهاد می‌شود در دولت هم تصویب خواهد شد یعنی دولت مکلف می‌کند که هر دستگاهی باید چه کاری انجام دهد.

تیموری بیان کرد: ما باید بتوانیم گردشگری داخلی را نیز رونق بدهیم این موضوع کمک می‌کند تا گردشگر خارجی ببیند که هنوز سفر در داخل ایران جریان دارد و از این حالت کرختی درآمده ایم.

کد خبر 4833674 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات ترجمه سردار سلیمانی میراث فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانه کتاب مرکز فرهنگی شهر کتاب نشر مرکز بازار نشر کتاب سال انتشارات پیدایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه آماری جدید درباره وضعیت بحرانی کودکان در این باریکه منتشر کرد.

بنابر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، ۳۰ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی و سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده اند.

همچنین در شرایط کنونی ۱۷ هزار کودک فلسطینی بدون داشتن والدین خود (پدر یا مادر یا هر دو) در این باریکه زندگی می کنند.

براساس آخرین آمارها در جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده اند که ۷۲ درصد از آنها زن و کودک هستند.

کد خبر 6086464 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی)