Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق خواستار لغو تمامی توافقات امنیتی با آمریکا و بستن حریم هوایی عراق بر روی جنگنده‌های این کشور شد و گفت: اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و متخاصم برخورد خواهد شد

به گزارش ایمنا، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق امروز (جمعه) همزمان با تظاهرات میلیونی علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور، در بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا را ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او تأکید کرد: «اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و متخاصم برخورد خواهد شد.»

مقتدی صدر همچنین از دولت بغداد خواست تا تمامی قراردادهای امنیتی با آمریکا را لغو کرده و حریم هوایی این کشور را بر روی عملیات‌های نظامی آمریکا ببندد.

مقتدی صدر در این بیانیه، تأکید کرد که تمامی تلاش خود را بری عدم ورود عراق به جنگی دیگر با آمریکا به کار خواهد گرفت و از تمامی راههای مسالمت‌آمیز از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اخراج نیروهای آمریکایی استفاده خواهد کرد. او نیروهای آمریکایی را «اشغالگر» توصیف کرد.

رهبر جریان صدر در ادامه هفت گام مهم را لازمه رسیدن به هدف عنوان کرد و ادامه داد:

۱- باید تمامی پایگاههای نظامی آمریکایی در عراق بسته شود.
۲- تمامی شرکت‌های امنیتی آمریکایی در عراق به کار خود پایان دهند.
۳- حریم هوایی عراق بر روی جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی اشغالگران بسته شود.
۴- لغو تمامی توافقات امنیتی با اشغالگر، به این دلیل که توازن بین المللی در این توافق نامه‌ها رعایت نشده و این توافقنامه‌ها در سایه وجود اشغالگران امضا شده است.
۵- ترامپ نباید در تصمیمات و سخنانش از موضع خود برتر بینی و متکبرانه با عراق برخورد کند، وگرنه همان گونه با او برخورد خواهد شد.
۶- در صورت عدم خروج نیروهای اشغالگر، کشورهای همسایه نباید در نوع رفتار ما با آن‌ها مداخله کنند.
۷- اگر تمامی موارد بالا اجرا شد، آن زمان دیگر ما این کشور را اشغالگر نمی‌دانیم، وگرنه یک کشور متخاصم برای عراق فرض می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 407247

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عراق آمریکا مقتدی صدر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازسازی مرز زرباطیه (مهران) از سوی دولت عراق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • (ویدئو) بازسازی مرز زرباطیه (مهران) از سوی دولت عراق
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری