Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، هزاران کارگر خدمات خانگی ایرلند شمالی NICS روز جمعه در اعتراض به شرایط کار و دستمزد دست به اعتصاب زدند.

اتحادیه کارمندان دولتی NIPSA اعلام کرد: افزایش دستمزد معترضان به مدت ۹ سال کمتر از تورم سالانه بوده است.

پیشتر اعضای این اتحادیه در جولای ۲۰۱۹ نیز اعتصاب کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندان دفاتر دامپزشکی، بازرسان محصولات گوشت، دفاتر DAERA، کارمندان دادگستری و دادگاه‌ها، برخی مراکز تست خودرو و ... در اعتصاب امروز شرکت دارند.

اتحادیه نیسپا اولین نشست خود را به زودی برای حل و فصل مشکلات اختلافات با وزیر اقتصاد و دارای ایرلند شمالی برگزار می‌کند.

اتحادیه کارمندان اعلام کرده که اعتصابات را تا زمان حصول نتیجه‌ای که مطلوب اعضای اتحادیه باشد، ادامه خواهد داد.

خدمات خانگی ایرلند شمالی NICS یکی از بزرگترین کارفرمایان ایرلند شمالی است و بیش از ۲۳۰۰۰ کارمند دائمی دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران کارمندان اتحادیهNIPSA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان برای اعتصاب‌های جدید در آلمان

در آستانه تعطیلات عید پاک با فراخوان اتحادیه «وردی»، اعتصاب‌ها در خرده فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها بسیاری مناطق آلمان را فرا می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فرانکفورتر روند شای" آلمان، در هفته قبل از عید پاک، اتحادیه «وردی» آلمان از کارکنان خرده‌فروشی و عمده‌فروشی ها خواست تا دست به اعتصاب‌های هشداردهنده بزنند. به گفته وردی، سوپرمارکت های زنجیره ای لیدل و کافلند در روز پنجشنبه بزرگ هدف این اعتصاب ها قرار خواهند گرفت.

سخنگوی وردی اعلام کرد که اعتصاباتی در صدها شرکت در گروه شوارتز اعلام شده است که شامل لیدل و کافلند نیز می شود. نه تنها شعب و انبارها می توانند تحت تأثیر قرار گیرند، بلکه سایر شرکت های خرده فروشی نیز ممکن است این اعتصابات هشدار دهنده را تجربه کنند.

با این حال کارفرمایان تلاش می کنند تا نگرانی ها را برطرف کنند. استیون هارک، مدیر چانه زنی دسته جمعی انجمن تجارت آلمان (HDE)، تصور نمی کند که این اعتصابات تأثیر قابل توجهی بر مشتریان داشته باشد. هارک گفت: "شرکت های تجاری در چند ماه گذشته ثابت کرده اند که می توانند به خوبی با اعتصابات مقابله کنند." او تاکید کرد که این صنعت به خوبی برای تجارت عید پاک آماده شده است و قبلاً در دوره کریسمس نشان داده بود که می تواند با این اعتصاب ها کنار بیاید.

پنجشنبه قبل از تعطیلات آخر هفته طولانی عید پاک یک روز فروش مهم برای خرده فروشان در آلمان است. HDE بر اساس نظرسنجی نمایندگی از بین حدود 1000 مصرف کننده، انتظار فروش 2.2 میلیارد یورویی برای کل تجارت عید پاک دارد.

مذاکرات و چانه زنی جمعی برای حدود پنج میلیون کارگر خرده فروشی در آلمان ماه هاست که راکد مانده است. با وجود اعتصابات هشدار دهنده متعدد، این بن بست ایجاد شده قابل حل نبود. وردی، از جمله، حداقل 2.50 یورو بیشتر در ساعت در خرده فروشی ها در تمام مناطق و یک دوره یک ساله را می خواهد.

اخیرا موج اعتصاب ها و اعتراض ها در بخش های مختلف آلمان اختلالات زیادی را در این کشور ایجاد کرده به گونه ای که برخی کارشناسان سال جاری را سال اعتصاب ها در این کشور نامیده‌اند.

این اعتصاب ها در بخش های مختلف حمل و نقل عمومی، پزشکی، کارکنان شرکت های هواپیمایی و بخش های دیگر به صور مکرر برگزار می شود.

جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانیاعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان برای اعتصاب‌های جدید در آلمان
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد