Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که درصدد است از طرح ادعایی خود برای صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، قبل از سفر « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن که روز سه‌شنبه انجام خواهد شد، رونمایی کند.

اخبار بین الملل - ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگارانی که او را در سفر فلوریدا همراهی می‌کردند، گفت: «ما احتمالا آن را کمی زودتر منتشر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن یک طرح عالی است.»

او در عین حال اذعان کرد که احتمالا فلسطینیان با این طرح مخالفت کنند.

پیشتر ساعاتی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی و متعاقباً رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از طرف شخص دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو را به واشنگتن دعوت کرده است؛ دعوتی که گفته شده در راستای رونمایی از طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» صورت گرفته است.

در ادامه مایک پنس در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأیید خبر دعوت از نتانیاهو، اعلام کرد که طبق پیشنهاد نخست‌وزیر اسرائیل، « بنی گانتس » رئیس «ائتلاف آبی و سفید» (حزب مخالف نتانیاهو) نیز به آمریکا دعوت شده است.

دونالد ترامپ، عصر دیروز نیز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «ایالات متحده مشتاقانه منتظر است تا در هفته آینده ورود نخست‌وزیر نتانیاهو و بین گانتس، رئیس ائتلاف آبی و سفید به کاخ سفید را خوشامد بگوید. گزارش‌های منتشر شده درباره جزئیات و زمان‌بندی طرح صلح خاورمیانه که تاکنون بسیار محرمانه مانده، صرفاً گمانه‌زنی [رسانه‌ها] است.»

طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن که برخی رسانه‌ها هدف از دعوت نتانیاهو و بنی گانتس به آمریکا را رونمایی از آن اعلام کرده‌اند، طرحی است که از سوی آمریکا و با چراغ سبز برخی کشورهای عرب منطقه به‌ویژه عربستان سعودی، برای به اصطلاح پایان دادن به منازعه اسرائیل با فلسطین و ‌به‌عنوان مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی کلید خورده است.

در مذاکرات بعدی این طرح آمریکایی- صهیونیستی، بحث انتقال آوارگان فلسطینی به «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی مطرح و «حق بازگشت» حدود 6 میلیون آواره فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

در همین راستا، روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز ‌شب گذشته در مقاله‌ای به گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌ها پیرامون جزئیات طرح «معامله قرن» پرداخت و به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این طرح «حاکمیت کامل» این رژیم بر سراسر شهر قدس و الحاق همه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد.

این گزارش، معامله قرن را «سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی» دانسته است که تاکنون از سوی آمریکا به اسرائیل ارایه شده و حقوق چندانی را برای فلسطینیان در نظر نگرفته است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی تصریح کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از جزئیات معامله قرن خبر ندارد و این طرح در رام‌الله «از پیش مرده» در نظر گرفته می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی بنی گانتس خاورمیانه کرانه باختری فلسطین آمریکا اسرائیل دونالد ترامپ معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (سه‌شنبه) مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۸۱ تومانی به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و نرخ یورو با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، هر اسکناس دلار امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۷۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و حواله آن با افزایش ۱۹۹ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۶ تومان افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند