Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین اظهارات مسئولان درمانی در چین،  در حال حاضر ابتلای ۴۴۰ نفر به این ویروس که منشاء آن فروشگاه عرضه غیرقانونی حیوانات در شهر «ووهان» چین بوده تایید و به مرگ ۹ بیمار نیز منجر شده است.

در همین زمینه دکتر حسین عرفانی _ رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص اقداماتی که وزارت بهداشت برای مقابله با ورود احتمالی این بیماری به کشور انجام داده‌ است، گفت: طبق قوانین بین‌المللی سلامت یا IHR، کشورها باید هشداری از سوی سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان نگرانی بین‌المللی در زمینه تهدید سلامت عمومی  دریافت کنند که در خصوص این بیماری مرموز، هنوز هشداری دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

وی با اشاره به مراودات میان ایران و کشورهای شرق آسیا بویژه چین، تاکید کرد: از آنجایی که تنها فرودگاه امام خمینی (ره) پرواز مستقیم به کشور چین دارد، با همکاری مسئولین فرودگاه و سازمان هواپیمایی با مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران که مسئول پایگاه بهداشت مراقبت مرزی این فرودگاه است، ‌ قرار است طبق هماهنگی‌های صورت گرفته توصیه‌های بهداشتی لازم پیش از خروج از کشور به مسافرین این کشورها داده شود.

عرفانی در خصوص افرادی که با پرواز مستقیم از چین به ایران می‌آیند نیز اظهار کرد: برای این افراد مراقبت بیماری‌های فعال در زمینه بیماری‌یابی انجام می‌شود و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهیم.

وی درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ورود مسافرین از سایر مبادی مرزی مانند مبادی دریایی، زمینی شامل ریلی و جاده‌ای و ... ادامه داد: از آنجایی که ممکن است به شکل غیرمستقیم مراوداتی از این مبادی مرزی صورت گیرد، تمهیدات لازم اندیشیده شده تا مراقبت‌های لازم انجام شود تا به این ترتیب شاهد ورود بیمار و شیوع آن نباشیم که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوک و مثبتی از این ویروس مرموز در کشور نداشته‌ایم.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص ماهیت این بیماری، گفت: این بیماری از دسته ویروس‌ها است. یک دسته از ویروس‌ها، ‌ ویروس‌های عامل سرماخوردگی هستند که یکی از خانواده‌های ویروسی که عامل سرماخودرگی هستند، ‌ خانواده کرونا ویروس‌های MERS هستند. این ویروس‌ها پیشتر جزو ویروس‌های معمولی سرماخوردگی به حساب می‌آمدند، اما در سال ۲۰۰۳ شاهد بروز عفونت شدید تنفسی با ویروس سارس بودیم که از چین و جنوب شرقی آسیا آغاز شد.

وی با بیان اینکه ویروسی که در چین در حال اشاعه است، ‌ دارای منشاء حیوانی بوده، بیان کرد: البته احتمال آن وجود دارد که از انسان به انسان نیز منتقل شود. این ویروس‌ها توانایی ایجاد عفونت حاد تنفسی داشته و با ایجاد نارسایی حاد تنفسی حال بیمار را به سمت وخامت یا مرگ سوق می‌دهند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در مورد نشانه‌های بیماری، ‌ خاطرنشان کرد: تب و علائم حاد تنفسی از نشانه‌های بیماری است که باتوجه به شدت بیماری می‌تواند با علائم دیگری مانند تنگی نفس و نارسایی تنفسی همراه باشد. در برخی بیماران نیز علائم گوارشی مانند شکم درد، اسهال و... نیز مشاهده می‌شود.

هشدار سفارت ایران در پکن به ایرانیان مقیم چین درباره ویروس کرونا

تسنیم نیز نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با صدور اطلاعیه درباره ویروس کرونا آورده است: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا، از هموطنان ارجمند مقیم چین درخواست میگردد ضمن توجه به هشدارهای پزشکی-بهداشتی در این خصوص، تا حد امکان از حضور در اماکن پر تردد اجتناب ورزند. طبق تمهیدات دولت چین در حال حاضر ورود و خروج غیر ضروری به شهرهای قرنطینه شده امکان پذیر نمی باشد.

این بیانیه می افزاید: هموطنان عزیزی که قصد سفر به چین را دارند پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد نموده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند. در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگریهای ایران تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 480138 برچسب‌ها بیماری - ویروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898343

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات