Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@03:00:58 GMT

نرخ سود تسهیلات مسکن مهر چند برابر شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۰۵۰۵

نرخ سود تسهیلات مسکن مهر چند برابر شد

پول نیوز - مقام مسئول عمران شهرهای جدید ایران از افزایش سود بانکی واحدهای مسکن مهر در اختیار دلالان از ۴ درصد به ۱۸ درصد خبر داد.

به گزارش پول نیوز، نادر عربی مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری این‌که در  شهرهای جدید از کل واحدهای مسکن مهر تعهد شده حدود 350 هزارواحد است، اظهار کرد:‌ از این تعداد ابنیه 335 هزار واحد کامل شده و 250 هزار واحد نیز به متقاضیان تحویل داده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هم‌اکنون نیز حدود 80 هزار آماده تحویل است که بیشتر آنها در شهرهای پردیس و پرند قرار دارند.
وی با اشاره به این‌که به‌جز شهرهای جدید حومه تهران به‌ندرت شهری جدیدی داریم که واحد مسکن مهر نیمه‌تمام داشته باشد، گفت: در این شهرها مسکن مهر یا در مرحله فروش اقساطی و یا تحویل داده‌شده است.
وی درباره دلایل نیمه‌تمام ماندن مسکن مهر شهرهای حومه پایتخت افزود:‌ در این شهرها مسکن مهر به‌صورت انبوه‌سازی بوده است. در حدود 100 هزار واحد مسکن مهر در هر یک از شهرهای پردیس و پرند ساخته می‌شود که این تعداد مانند یک شهر است و این واحدها عموماً در زمین‌های بکر فاقد امکانات و خدمات ساخته‌شده است.
وی ادامه داد: بنابراین تا آماده شدن زمین برای ساخت، زمان زیادی صرف شده و همه این موارد به روند طولانی ساخت واحدها منجر شده است. در این مدت قیمت‌ها نیز افزایش‌یافته است. درعین‌حال این پروژه‌ها قرار بوده است که با پول خود مردم و تسهیلات بانکی ساخته شود.
مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید بابیان این‌که تعداد کمی متقاضی داریم که واحد آن‌ها فروش اقساطی شده اما تحویل داده نشده است، تصریح کرد:‌ عمده مشکل نیز چند مورد نقص اساسی نظیر نبود آسانسور است. نبود آسانسور در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اساسی به‌ویژه در پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن مهر بوده است که خوشبختانه این مشکل هم‌اکنون حل‌وفصل شده است. برای مثال در پروژه‌های مسکن مهر پردیس در فاز 11 در اغلب موارد آسانسور یا نصب‌شده و یا خریداری‌شده و در حال نصب است و در برخی فازها مثل فاز 8 پردیس نیز این مورد به‌تدریج در حال انجام است.
عربی با اشاره به 10 هزار واحد آماده واگذاری در شهر جدید پردیس، گفت: در بیشتر موارد مردم برای تحویل واحد مراجعه نکرده‌اند. تحویل کامل واحد نیازمند چند اتفاق است. برای مثال در فاز 11 پردیس واحدها با تمامی امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته‌شده است واگذار می‌شود.
وی افزود: واحدهای زون‌های 4 و 5 فاز 11 پردیس (کوزو) با تمام امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته‌شده، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده‌شده است. درعین‌حال در همین پروژه‌ها، دولت به ازای هر واحد حدود 100 میلیون تومان از منابع داخلی خود هزینه کرده است. ولی تلاش می‌شود تا زمانی که واحد سکونت پذیر نباشد تحویل داده نشود.
مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید گفت:‌ در مواردی نیز حتماً نیاز به حضور متقاضی در واحد است تا تمام امکانات کامل شود. برای مثال در مورد انشعابات، شبکه آماده است و برای نصب کنتور، متقاضی حتماً باید در واحد ساکن شود. البته ممکن است در برخی پروژه‌ها ایراداتی وجود داشته باشد اما در زمان تحویل، چک‌لیستی وجود دارد که با حضور متقاضی، سازنده و نماینده شرکت عمران شهر جدید، بررسی می‌شود و در صورت نقص سازنده موظف به تا شش ماه پس از تحویل این نواقص را برطرف کند.
عربی واسطه‌گری در خریدوفروش واحدهای مسکن مهر را یکی از مشکلات شهرهای جدید برشمرد و افزود: تلاش می‌شود این موضوع نیز سروسامان پیدا کند. هم‌اکنون برنامه‌ای را تهیه‌کرده‌ایم که در صورت تصویب، با این موارد برخورد می‌شود و سود وام بانکی واحدهایی که تحویل گرفته نمی‌شوند از 4 درصد به 18 درصد افزایش یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر سود بانکی دلالان وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: غلامعلی ملامهدی در گفت و گو با خبرنگاران پس از شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آیین اهدای نمادین واحدهای مسکن مددجویی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستاهای استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهرها به صورت خرید واحد مسکونی بوده است.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها، نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بودن کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفته است.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند که از این تعداد سه فرم "ج" پنج هزار و ۳۰۰ نفر سبز بوده و مشکلی نداشته اند.

وی ادامه داد: اما تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ واحد بوده که مورد اختلاف است و ما نسبت به این امر اعتراض داریم.

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال