Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر نوبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان ناشی از سیلاب تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: از این میزان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام با کارمزد پایین و ۷۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض برای بهسازی و ساخت منازل روستاییان خسارت دیده از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور گفت: میزان خسارت برآورد شده ناشی از سیلاب در کشور ۳۸ هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت‌های مورد نیاز در بخش جاری کشور انجام شده و در بخش عمرانی هم ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در ۹ ماهه امسال در کشور پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: تا پایان سال آینده هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آهن را در کشور تأمین بودجه می‌کنیم و تحویل می‌دهیم که راه آهن چابهاربه زاهدان یکی از این طرح‌هاست.

وی گفت: در حوزه سد و دیگر طرح‌های عمرانی نیز برنامه‌های بسیاری را مشخص کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: برنامه ریزی لازم با وجود تحریم‌ها پیش‌بینی شده تا خللی در پرداخت حقوق‌های ماهانه، یارانه و کمک هزینه معیشتی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک معیشتی هر ماه به افراد مستعد پرداخت می‌شود.

نوبخت افزود: بیستم هر ماه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه و قبل از ۳۰ هر ماه ۱۸ هزار میلیارد تومان حقوق واریز می‌شود.

وی بیان کرد: دشمنان با ایجاد تحریم‌های ظالمانه انتظار داشتند ما از پرداخت حقوق کارمندان خود بازبمانیم اما حتی یک روز معوقه واریز حقوق نداشته‌ایم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: تورم ماهانه از ۳.۲ دهم درصد به هشت دهم درصد تقلیل پیدا کرده، تورم نقطه‌ای از ۲۷ درصد به ۲۶ درصد و تورم سالانه از ۴۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ۲۴ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان ساخته و تعمیر می‌شود.

نوبخت ادامه داد: سال جاری در مقایسه با پارسال ۴۱ درصد رشد پرداختی به کارمندان دولت را داشته ایم و آخرین اقدام در حوزه رتبه بندی فرهنگیان بود.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای برای ساخت ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی، ۲۱ واحد شهری، ترمیم هشت هزار واحد شهری و روستایی، احداث و ترمیم پنج هزار واحد دامی و تهیه لوازم معیشتی ۱۱ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ با همکاری دولت، بنیاد مسکن انقلاب و استانداری سیستان و بلوچستان امضا شد.

کد خبر 4833781

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت سازمان برنامه و بودجه کشور سیستان و بلوچستان پروژه عمرانی بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین دهه فجر ایلام انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان

سیدمحمدمهدی سجادی گفت: با نزدیک شدن به موسم حج تمتع، معاینات پزشکی پیش از اعزام زائران در ۶ شهرستان و در قالب ۱۵ کاروان با حضور سه پزشک در دستور کار این جمعیت قرار گرفت.

وی ادامه داد:در این راستا در یک‌ماه گذشته معاینات اولیه یک‌هزار و ۷۵۵ نفر زائر اعزامی سیستان و بلوچستان انجام شده و لیست اسامی در سامانه پزشکی حج و زیارت ثبت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: زائرانی که مشکل حادی نداشته باشند و سلامت آنها جهت تشرف به حج احراز شود در سامانه پزشکی حج و زیارت تایید می‌شود و برای ادامه مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی خواهند شد.

وی توصیه کرد زائرانی که نیاز به مصرف دارو دارند، اقدام به تامین داروهای مورد نیاز سفر کنند و از زمان معاینات تا پایان سفر مراقبت‌های لازم را تحت نظر پزشک معاین و پزشک کاروان داشته باشند.

سجادی در خصوص واکسیناسیون حجاج گفت: مقدمات آن در حال انجام است و به محض ارسال واکسن به استان و دریافت دُزهای مورد نیاز آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد بارش سال آبی استان سیستان و بلوچستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان