Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@08:51:27 GMT

تاناکورافروش‌ها، نوفروش می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۰۵۹۳

تاناکورافروش‌ها، نوفروش می‌شوند

عبدالله هندیانی، درباره مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در پایان سال ۹۷ و نیز در سال ۹۸، اقداماتی را در حوزه مقابله با برندهایی که به صورت قاچاق عرضه می‌شدند، در تهران و ۸ استان دیگر کشور انجام داد که طی بررسی‌های صورت گرفته از نمایشگاه پوشاک امسال، تمامی تولیدکنندگان اعلام می‌کردند که اقدامات ستاد، موجب شده تولید آنها به طور میانگین بیش از ۳۵ درصد رونق صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون  پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در واقع برنامه‌ریزی ستاد در حوزه پیشگیری و مقابله‌ای، موجب شده تا ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از پاساژهای معروف تهران که اقدام به فروش کالاهای غیرمجاز و قاچاق می‌کردند، بعد از این اقدامات به تولیدکنندگان داخلی روی بیاورند و این فضا را در اختیار تولیدکنندگان کشور قرار دهند. همچنین با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک به صورت رسمی، برای تولیدکنندگان داخلی بستری فراهم شده تا از این فضا استفاده کنند.

وی ادامه داد: ستاد در سال جاری، به دنبال این است که طرح مقابله با قاچاق پوشاک را در ۸ استان و تهران ادامه دهد تا رونق تولید صورت گیرد؛ چراکه به نظر می‌رسد اگر با این فرآیند، جلو رویم در حوزه پوشاک با قاچاق مقابله موثری خواهیم داشت.

ساماندهی عرضه پوشاک در مناطق آزاد

هندیانی تصریح کرد: همچنین جلساتی را با مسئولان حوزه مناطق آزاد داشته‌ایم؛ زیرا با توجه به مجوزهایی که این مناطق دارند، باید طرح ساماندهی را اجرایی کنیم تا در حوزه ورود پوشاک، آن کالاهایی که در داخل می توانیم تولید و استفاده کنیم، دیگر از مسیر مناطق آزاد وارد کشور نشوند.

وی گفت: بر اساس عدد ۲.۶ میلیارد دلاری که برای قاچاق پوشاک در سال ۹۶ اعلام شده بود و نیز با اعلام آمادگی که خود تولیدکنندگان برای تولید کیفی کرده‌اند، می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر قاچاق پوشاک باشیم.

کنترل عرضه پوشاک با شناسه‌دار کردن کالاها

هندیانی در ادامه با بیان اینکه هنوز همان ۱۰۰ نقطه در تهران برای مقابله با قاچاق مدنظر است، اظهار داشت: امسال در حوزه پوشاک از تولیدکنندگان داخل درخواست شده تا در سال ۹۸ تولیدکنندگانی که رونق خوبی گرفتند، به سمت شناسه دار کردن کالاهای خود بروند و ما بتوانیم در کنار آن، از کد رهگیری استفاده کنیم؛ ضمن اینکه این امید را می‌دهیم که بتوانیم کنترل سطح عرضه را هم به شدت دنبال کنیم و در سال جدید، با داشتن شناسه های کالا و کد رهگیری بتوانیم در سطح عرضه در سایر مکان‌ها غیر از این ۱۰۰ نقطه نیز با قاچاق مقابله کنیم.

وی در مورد افزایش استان‌های درگیر با مقابله با قاچاق، گفت: این مساله بستگی به سهم استانها در حوزه قاچاق پوشاک دارد؛ اما هنوز همان ۸ استان مدنظر است‌.

تاناکورافروش‌ها تغییر ماهیت می‌دهند

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین از طرح جدیدی برای مقابله با قاچاق پوشاک خبر داد و افزود: البسه دست دومی که در برخی از استانها به فروش می رود، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، که بر این اساش ما به دنبال این هستیم که این فروشگاهها را به سمت نوفروشی، تغییر ماهیت دهیم.

وی ادامه داد: اتحادیه را فعال کردیم که بتواند به این موضوع ورود پیدا کرده و اگر مکان هایی هستند که بتوانند تغییر کاربری دهند و جواز بگیرند و با جواز اتحادیه بتوانند نوفروشی و کالاهای تولید داخل را عرضه کنند، این اقدام انجام شود.

هندیانی همچنین یادآور شد: کل پوشاک قاچاقی که جمع آوری شده، تحویل سازمان اموال تملیکی می شود و اگر قاچاق باشد، این سازمان حق فروش را ندارد تا مجدد در بازار ورود پیدا نکند. در واقع سازمان اموال تملیکی و سازمان هایی که پوشاک در اختیارشان قرار می‌گیرد، امکان عرضه مجدد ندارند و می توانند یا کالا را صادر کنند یا به کشورهای دیگر ارائه دهند.

۲۲۳۲۳۴

کد خبر 1345453

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارز قاچاق قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

تین نیوز

گمرک ایران با هدف تسهیل صادرات تولیدکنندگان کالاهای صادراتی بخشنامه جدیدی صادر کرد که بر اساس آن صادرات برخی کالاها در صورت تایید گمرک و بر اساس سابقه صادر کننده از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است:

«پیرو بخشنامه های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی ورفع موانع تولید و کاهش هزینه های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمایید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) می باشد، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلا نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون: اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • کشف محموله پوشاک قاچاق در اندیمشک
  • قاچاقچی پوشاک خارجی در ملکان یک میلیارد و ۴۸۲میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در ملکان
  • جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس