Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت با اخباری درباره «آاصلاح ایراد‌های نگارشی رتبه‌بندی فرهنگیان در حقوق بهمن»، «یک درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های شدید روانی » و «آماده انتقال تجربیات برای توسعه فضاهای آموزشی در سوریه هستیم» سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح ایراد‌های نگارشی رتبه‌بندی فرهنگیان در حقوق بهمن

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش درباره برگزاری جلسه برای بررسی شائبه‌ها در روند اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: در جلسه با هیئت ممیزه مشکلات مطرح شده از سوی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد تا در موارد که به آن ایراداتی وارد است، برای صحت و سقم آن استعلام گرفته شود.

او ادامه داد: در مواردی اجرای رتبه‌بندی با ایرادات نگارشی در احکام را داشتیم که این ایرادات در فیش حقوقی بهمن اصلاح می‌شود بنابراین در برخی گروه‌ها که مبلغ دریافتی کمتر از میزان در نظر گرفته شده بود، تغییر حاصل خواهد شد همچنین  باید توجه داشته باشیم که در ابتدای اجرای کار هستیم و برخی اشکال‌های این چنینی ممکن است.

یک درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های شدید روانی

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می‌تواند در حوزه سواد رسانه ای وارد عمل شود، گفت: بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در فضای دیجیتال داریم که باید توجه جدی به آنها شود.

او با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان گفت: یک درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های شدید روانی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی در بخش سلامت روان هستند. این یعنی زنگ خطر سلامتی در مدارس به صدا در آمده است؛ در این میان تشکل ها مانند اتحادیه انجمن های اسلامی می‌توانند به تقویت مهارت روحی و روانی کمک کند.

وزیر ارشاد با تاکید بر جایگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه موتور تحرک گام دوم، علم و دانش است، باید در این عرصه قوی شویم و انجمن‌ها می‌توانند پل ارتباطی برای شکوفایی خلاقیت‌های دانش آموزان در جبهه علمی باشند.

دشتیاری بلوچستان؛ مدارسی گیر افتاده در سیل زیر سقف آسمان

استان پهناور کشور که حتی مسیر هوایی اش هم چندان زود تو را به مقصد نمی‌رساند چه برسد به مسیر‌های زمینی، آن هم با راه‌های ناهموار منطقه که هر لحظه خطر یک سانحه وجود دارد، این روزها بر محرومیتش افزوده شده است و زندگی‌شان در خروش طبیعت گیر کرده است.

دیار مردمان مقاوم بلوچ چشم‌انتظار اندکی توجه است تا غبار چندین ده ساله محرومیت را از منطقه بزاید، فرزندان این خطه گویی جبر روزگار را درک کرده اند، هر کودکی در این دیار باشد، محکوم به محرومیت می‌شود مگر آنکه دستی توانمند، حامی‌اش باشد.

خطه بلوچستان بیش از هر کمکی به همدردی و همراهی فرهنگی نیاز دارند؛ همان دغدغه‌ای که مدرسه می‌تواند چاره آن باشد تا شاید قدری از این محرومیت کاسته شود؛ این منطقه جهادگران علمی و فرهنگی مانند «حسین علیمرادی‌»ها، همان جوان جهادگر و خیر مدرسه‌ساز در منطقه دشتیاری، را می‌طلبد تا دغدغه فرهنگی منطقه را برطرف کنند؛ در مناطق مختلف بلوچستان همانطور که در فواصل کمی از هم مسجد وجود دارد، نیاز به مدرسه به عنوان یک پایگاه فرهنگی هم احساس می‌شود.

آماده انتقال تجربیات برای توسعه فضاهای آموزشی در سوریه هستیم

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی واحد‌های آموزشی سوریه که براثر جنایات جنگی تروریست‌های تکفیری داعش آسیب‌دیده است، خبر داد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش‌وپرورش، به شکل‌گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت خواهد انجامید که بی‌شک، پایگاه اصلی مکتب مقاومت اسلامی هستند.

تلاش برای بازگشت تعجیل معلمان

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش درباره شائبه‌های رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: در اجرای رتبه بندی قانون باید رعایت شود؛ بنابراین با دقت خاصی کار را پیش بردیم و در مواردی شائبه برداشت‌های فردی و متفاوت از اجرا داریم که بازنگری در احکام را انجام دادیم.

الهیار ترکمن گفت: سه‌شنبه جلسه هیئت مرکزی ممیزه را داریم و در مورد مواردی، چون مرور احکام و قانون تعجیل برنامه‌ریزی داریم که البته باید طبق قانون باشد.

او به تدوین برنامه هفتم توسعه هم اشاره و اظهار کرد: برنامه ششم ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و برنامه هفتم آخرین سند چشم انداز ۱۴۰۴ است، بنابراین باید در این برنامه سیاستگذاری‌مشخصی داشته باشیم علاوه بر آن باید برای تدوین سند چشم انداز دوم آماده شویم.

ساخت مدارس سیل‌زده نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

حمیدرضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره وضعیت مدارس سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده ۵۶ مدرسه که پیش از این در نوبت تخریب و بازسازی قرار داشتند کاملا از بین رفته‌اند و باید بازسازی آن هرچه زودتر آغاز شود.

او ادامه داد: این مدارس تحصیلی با ۲۰۰ کلاس درس برای ساخت به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند علاوه بر آن برای تعمیرات ۲۸۵ مدرسه دچار آسیب نیازمند اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات مورد نیاز است، اظهار کرد: تا کنون ۲۰ کامیون تجهیزات با ارزش حدود ۳ میلیارد تومان به مناطق آسیب دیده ارسال شده است. علاوه بر آن خیرین استانی و حتی کشوری وارد عمل شدند تا هزینه‌ها و تجهیزات لازم را تامین کنند؛ البته از دولت هم انتظار داریم تا با توجه به شرایط علاوه بر تعهد ۳۰ درصدی خیرین وارد عمل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش رتبه بندی فرهنگیان سیل سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!