Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمرانی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی، خسارت‌های این آفت در استان افزایش یابد و نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

«خسرو عمرانی» در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در بوشهر با اشاره به بارش‌های مناسب سه ماه گذشته و افزایش رطوبت خاک در استان بوشهراظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه  امسال باتوجه به احتمال افزیش هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان بوشهر، نسبت‌ به پارسال نیاز به مبارزه در سطح بیشتری با این آفت احساس می‌شود تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی، خسارت‌های این آفت در استان افزایش یابد و نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

 

عمرانی با اشاره به اینکه سال گذشته سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ۱۰۴ هزار هکتار بود است افزود:  بیشترین سطح مبارزه در استان بوشهر به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: از این سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام شد و ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه در مراتع و جنگل‌ها بوده که بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه در این مناطق بوده است.

 

عمرانی تاکید کرد: با مبارزه به موقع سال گذشته از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری شد و خسارت کمی متوجه باغ‌های استان بوشهر شد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد سردار سلیمانی فهما همایش نظریه انتظار ملخ های صحرایی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان پایش شده است که اگر کشاورزان به موقع پایش نکنند با خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی آفت سِن گندم روبرو می‌شوند.

سِن گندم حشره‌ای گیاهخوار  است که به صورت گروهی به مزارع گندم و جو حمله می‌کند و با تغذیه از این محصولات در مراحل رویشی، موجب کاهش عملکرد می‌شود.
 جهرمی افزود: بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های شهرستان جهرم به کشت گندم اختصاص یافته که از ارقام کشت شده آن می‌توان به سیروان، خلیل و ترابی اشاره کرد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اعلام کرد: مهمترین زمان مقابله با این آفت، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم