Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:43:13 GMT

شناسایی ۸۲ هزار نفر معلول در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۰۳۹

شناسایی ۸۲ هزار نفر معلول در استان اصفهان

سید مسعود حسینی نسب در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت خیریه کوثر معلولان و سالمندان اردستان اظهار داشت: حوزه توانبخشی استان اصفهان فعالیتهای خود را در راستای توانمند سازی و خدمات توانبخشی به معلولان سطح استان انجام می دهد.

وی افزود: خدماتی اعم از نگهداری، آموزش حرفه ای، توان پزشکی، توان بخشی و در مجموع همه فعالیتها به یک معلول انجام می شود تا معلول را به یک مرحله ای از توانمندی برساند که او را برای زندگی امیدوار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد کل معلولان استان اصفهان که ثبت سامانه کشوری شده ۸۲ هزار نفر هستند، گفت: تعداد یک هزار و ۱۳۰ نفر معلول از شهرستان اردستان ثبت سامانه بهزیستی شده است.

معلولان شهرستان اردستان ۸ دهم معلولان استان اصفهان را تشکیل می دهد

وی با اشاره به اینکه معلولان شهرستان اردستان هشت دهم معلولان سطح استان اصفهان را تشکیل می دهند و خدماتی به آنها ارائه می شود، ابراز داشت: در شهرستان اردستان سه مرکز زواره، روستای کچو مثقال و اردستان که مبادرت به نگهداری سالمندان، کودکان بد سرپرست و دخترانه بالای ۱۴ سال ذهنی می نماید ۶۴ نفر را خدمات رسانی می دهد.

حسینی نسب بیان داشت: امسال با توجه به کمبود اعتبارات بطور کامل نتوانسته ایم از نظر خدمات توان پزشکی به جامعه هدف خدمت کنیم که با برطرف شدن مشکلات مالی که در سطح کشور وجود دارد شاهد پر رنگ شدن خدمات به این قشر جامعه خواهیم بود.

۱۵۴ مرکز در استان اصفهان به معلولان خدمات می دهند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵۴ مرکز در سطح استان اصفهان وجود دارد که سه هزار و ۸۰۰ نفر به شکل شبانه روزی در آن بستری هستند و حدود پنج هزار نفر هم آموزش روزانه را در قالب خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۲ هزار نفر مددجو در استان اصفهان خدمات مستمری ماهانه دریافت می کنند، تاکید کرد: تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر ضایعه نخاعی و ۳۸۸ نفر معلول شدید و عمیق هم حق پرستاری دریافت می کنند.

حسینی نسب افزود: هم اکنون بیش از ۱۴ مرکز معلولان و سالمندان در سطح استان اصفهان و در شهرهایی همچون اردستان، خمینی شهر دو مرکز، شهرضا، نجف آباد، کاشان و زرین شهر در حال ساخت است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه اینگونه مراکز توسط مردم و خیران ساخته می شود و بهزیستی در مقوله ساخت و ساز و کارهای عمرانی وارد نمی شود و خیران به عنوان بازوی کمکی دولت فعالیت می کنند که دولت هم بایت هزینه ها به این مراکز کمک می کند.

وی ابراز داشت: بهزیستی مبلغ ۹۲۰ هزار تومان برای یک نفر در ماه در بخش شبانه روزی و ۵۵۰ هزار تومان در بخش روزانه به اینگونه مراکز کمک می کند.

حسینی نسب افزود: مستمری بگیران بهزیستی با توجه به استعداد خانوارها از ۶۳ تا ۲۰۰ هزار تومان در ماه مستمری دریافت می کنند و در بخش هدفمندی یارانه ها هم به جای ۴۵ هزار تومان مبلغ ۱۰۸ هزار تومان را دریافت می کنند.

کد خبر 4833723

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان مرکز توانبخشی اصفهان بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین دهه فجر ایلام انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران کریمیان بیان کرد: تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی با استقرار در ورودی شهر‌ها و مکان‌های پرتردد سطح شهر در شهر‌های مختلف خوزستان در ایام نوروز به صورت شبانه روزی در قالب تیم‌های تخصصی روانشناسی و مددکاری به ارایه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: خدماتی مختلفی از جمله شناسایی و آموزش کودکان کار و خیابان، توزیع بروشور‌ها و تراکت‌های حاوی معرفی خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مشاوره‌های روانشناختی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به شهروندان و مسافران ارائه می‌شود.

وی از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت مشاهده هر گونه بحران اجتماعی مانند همسرآزاری، کودک آزاری، افکار و اقدام به خودکشی، سالمند آزاری، معلول آزاری و خشونت خانگی فرار از منزل و ... با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

کریمیان با اشاره به این که ۲۴ خودرو اورژانس اجتماعی در خوزستان فعال است ادامه داد: برنامه اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب چهار فعالیت خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم گشت سیار، مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی - اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی با استفاده از تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار اجتماعی است.

وی گفت: اورژانس اجتماعی در حال حاضر در ۲۱ شهرستان اهواز، آبادان، امیدیه، ایذه، اندیمشک، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، باوی، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، دزفول، مسجدسلیمان، گتوند، باغملک، ماهشهر، شوش و شوشتر در حال ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی به شهروندان است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار سامانه الکترونیکی فوریت‌های اجتماعی، در سال گذشته ۴۵ هزار شهروند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند و بیشترین تماس‌ها با خط ۱۲۳ در زمینه اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی و کودک آزاری بوده است.

دیگر خبرها

  • خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 
  • میز خدمت و ویزیت رایگان در مرکز مهرآوران زاهدان برپا شد