Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:49:14 GMT

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه اعتصاب کردند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۰۶۳

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه اعتصاب کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسافران بار دیگر همزمان با اعتصاب اتحادیه های کارگری با اختلال در حرکت قطارهای منطقه ای و متروی  پاریس مواجه شدند و برخی از خدمات عمومی و مدارس نیز به اعتصاب ها پیوستند. با این حال به نوشته این خبرگزاری، اختلال در سیستم حمل و نقل این کشور به وخامت اعتصابات قبلی نبود.

بر اساس این گزارش، تعداد کارگران معترض و توقف حرکت قطارها این هفته به شکل قابل ملاحظه ای به دنبال مجموعه ای از توافقات دولت کاهش یافته است اما اتحادیه ها امیدوارند اقدامات روز جمعه مخالفت ها با اصلاحات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مکرون بر اجرای طرح اصلاحاتی خود که امروز جمعه آن را به کابینه ارائه داد، اصرار دارد. این طرح سپس راهی پارلمان می شود که حزب میانه روی مکرون اکثریت را در آن در اختیار دارد.

طرح جدید ۴۲ برنامه بازنشستگی مجزا را به یک سیستم واحد برای همه کارگران، اعم از کارگران بخش دولتی و خصوصی تبدیل می کند و شرط ویژه ای  را که برخی از کارگران اجازه می دهد در اوایل دهه ۵۰ سالگی بازنشسته شوند، لغو می کند.

اما دولت از پیشنهاد خود برای افزایش سن دریافت مستمری کامل از ۶۲ به ۶۴ سال عقب نشینی کرده و با بخش های مختلفی از جمله خلبانان و اعضای  نیروهای نظامی و پلیس که می توانند زودتر از دیگران بازنشسته شوند به توافقاتی دست یافته است.

سیستم واحد جدید از سال ۲۰۲۲ میلادی برای کارگران جوان تر اجرا می شود و به تدریج کارگران مسن تر را نیز شامل می شود. اما هنوز درباره جزییات بسیاری از این طرح تصمیم گیری نشده است و دولت بعدها چنین جزییاتی را اعلام خواهد کرد.

استدلال مکرون این است که سیستم قدیمی برای کشوری که امید به زندگی در آن افزایش یافته است، ناعادلانه، منسوخ و بسیار هزینه بر بوده است. اتحادیه های کارگری اما می گویند این طرح جدید حقوق کارگران را تهدید می کند.

 اعتصاب‌ها در فرانسه از ۱۴ آذر (۵ دسامبر) شروع شد و مکرون در سخنرانی به مناسبت سال جدید میلادی بی توجه به اعتصاب ها اعلام کرد  متعهد به انجام کامل اصلاحات نظام بازنشستگی است.

برچسب‌ها فرانسه امانوئل مکرون اعتصاب پروندهٔ خبری فرانسه در اعتصاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون اعتصاب فرانسه امانوئل مکرون اعتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «امانوئل مکرون» رییس جمهور فرانسه روز دوشنبه در واکنش به حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تحریم‌های بین المللی علیه ایران باید تشدید شود.

رییس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای حمله ایران را محکوم کرد و آن را نامتناسب توصیف کرد.

مکرون در ادامه ادعاهایش گفت: ایران به جای هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در خارج از اسرائیل، به خود این رژیم حمله کرد و و برای اولین بار این کار را از خاک خود صورت داد.

رییس جمهور فرانسه بدون اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه مدعی شد که جامعه بین‌الملل هر کاری را برای جلوگیری از تشدید درگیری انجام خواهد داد و از اسرائیل خواست که از توسل به روش نظامی برای تلافی حمله ایران بپرهیزد.

مکرون مدعی شد که در عوض تمرکز باید بر روی انزوای ایران قرار گیرد و تحریم‌های بیشتر علیه تهران، از جمله افزایش فشار بر فعالیت‌های هسته‌ای آن صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس
  • لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • فراخوان برای تداوم اعتصاب‌ها در پست بانک آلمان
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • کارگران بخوانند/ رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود