Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه ساوه گفت: شورای نگهبان، امین مردم و موظف است جلوی نفوذ افراد ناصالح، نامحرم و مفسد را به مجلس شورای اسلامی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی  ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه با تقدیر و تشکر از مردم بصیر، فهیم و وفادار به انقلاب، امام و رهبری و شهیدان والامقام اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در همه شهرها و مناطق مختلف ایران اسلامی با حضور به موقع خود در صحنه  یوم الله را رقم زدند و با حضورشان در صحنه دشمن را ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور با بصیرت و مسئولیت شناسی مردم در مراسم گرامیداشت یاد شهدای فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی بسیار معنی دار بود. 

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد:  دشمن می خواست از این حادثه یک سکو برای هجمه به نظام اسلامی بسازد، متاسفانه برخی افراد در داخل کشور با اظهار نظرات نسنجیده و یا احساسات تهییج شده نادرست همراهی می کردند، اما بصیرت مردمی و حتی خانواده های این داغدیدگان دشمنان را مایوس و منکوب کرد. 

حسینی با اشاره به خلق دو یوم الله توسط مردم در سه هفته اخیر گفت: یوم الله یعنی روزی که خدای متعال قدرت نمایی می کند و دست قدرت الهی دیده می شود، همان طور که انقلاب اسلامی معجزه قرن و یوم الله بزرگ در سراسر جهان بود.

وی گفت: یوم الله اول تشییع پیکر سردار مقاومت بود، بوق های تبلیغاتی دشمنان مدعی بود مردم از نظام بریده اند، مردم از مقاومت خسته شده و دچار جنگ داخلی هستند، با سیاه نمایی ها و بزرگ نمایی ها از برخی مشکلات و ناکارآمدی برخی دستگاه ها می خواستند مردم را مایوس کنند اما حضور ملت بصیر، نجیب و ولایی، جمعیت چند ده میلیونی در مراسم تشییع شهدیا مقاومت مطهر دشمنان را عصبانی و مایوس و دوستان را امیدوار کرد.

حسینی یوم الله دوم را در هم کوبیدن پایگاه بسیار استراتژیک عین الاسد متعلق به آمریکا دانست و افزود: این حمله نه انتقام سخت بلکه یک سیلی به صورت کثیف نظام استکباری و رئیس جمهور احمق آمریکا بود، لذا یوم الله دوم با فرار آمریکایی ها تکمیل می شود همانطور که فرعونیان با قدرت موسای کلیم ناچار به فرار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش قوی شدن را راهی برای بازدارندگی در برابر تهدیدات و امنیت دانست و گفت: در بعد نظامی قوی بودیم و توانستیم جواب رئیس جمهور دلقک آمریکایی را با قدرت و شجاعانه و با عزت بدهیم، لذا اگر در بعد اقتصادی هم قوی شویم دشمنان جرات تحریم نخواهند داشت. 

حسینی تصریح کرد: راه قدرتمند شدن اقتصادی، تقویت بنیه های اقتصادی با اقتصاد مقاومتی و رونق دادن به تولید داخلی است لذا باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی به معنای عدم ارتباط با دنیا و انزوای سیاسی و اقتصادی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی یعنی نجات اقتصاد از وابستگی است.

خطیب نماز جمعه ساوه مذاکره با دشمن زیاده خواه و پیمان شکن را بی فایده و خلاف عقل دانست و ادامه داد: نزدیک به 6 سال با همه نرمش ها و امتیاز دادن ها مذاکره صورت گرفت و کار به جایی رسید که ما را با همان برجامی که قرار بود باعث رفع تحریم ها و مشکلات اقتصادی شود، تهدید به تحریم می کنند البته به کارگیری مکانیسم ماشه از سوی تروئیکای اروپایی نیز خیلی وقیحانه و بی شرافتی و خائنانه است، از روز اول هم گفتیم انرژی هسته ای یک بهانه است.

امام جمعه ساوه در ادامه در خصوص مسائل پیش آمده در خصوص میزبانی تیم های ایرانی هم ادامه داد:  آمریکا به دنبال جنجال سازی اعتراضی علیه نظام اسلامی برای نفی روحیه اسلامی و انقلابی ملت ایران است، گاهی با دلار، گاهی با فوتبال، همه اینها با فشار حداکثری برای ایجاد فشار روانی و ایجاد تقابل بین مردم و نظام اسلامی است. 

وی در پایان در خصوص انتخابات و شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان، امین مردم و موظف است جلوی نفوذی های ناصالح و نامحرمان و مفسدان را بگیرد، منصب نمایندگی مجلس، یک امانت بزرگ الهی است که سپردن آن به افراد نااهل خلاف عقل و منطق است. ضمن حمایت از این نهاد مهم و انقلابی همگان را به رعایت تقوی و رعایت حق و عدالت و پرهیز از گناه و ستم دعوت می کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی شهید مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی رفع کردند.

به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران درباره طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان برای تامین نظر این شورا با اصلاحات اعمال شده موافقت کردند.

طبق مصوبه کمیسیون عمران در ماده ۱۱ اصلاحات ذیل انجام می‌شود:

الف - در صدر ماده عبارت و سکو پلتفرم‌های بخش غیردولتی حذف می‌شود و متن زیر به انتهای ماده ۱۱ اضافه می‌شود:

اسناد ثبت شده را در استعلامات بعدی منعکس کند و همچنین سازمان ثبت و املاک کشور مکلف است امکان استعلام، ثبت و صدور سند تمامی اسناد قابل تنظیم در دفاتر اسناد رسمی را با دسترسی مستقیم و استفاده از امکانات سامانه‌ای موجود خود، برای تمام اشخاص و به صورت غیرحضوری و غیرمستقیم، توسط عاملان بدون حق تحریریه فراهم کند.

اجرای این ماده از جهت شرایط و ضوابط حاکم بر رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است گزارش عملکردی اجرای این ماده از جمله پاسخ به استعلامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ارائه کند. "

ب - در تبصره (۵) عبارت سامانه املاک و مستغلات و سامانه ثبت اسناد جایگزین سکو می‌شود.

پ - تبصره (۸) به شرح زیر اصلاح می‌شود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است شاخص‌های عملکردی از میزان وفای به عهد اشخاص موجر و مستاجر را بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات و سازمان الکترونیکی ثبت اسناد محاسبه کنند و نتیجه آن را در هنگام معامله به اطلاع معامله کنندگان برسانند و با همکاری بانک مرکزی، زیر ساخت‌های انعکاس این اطلاعات را در رتبه اعتباری اشخاص فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، دو فوریت طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در جلسه ۲۸ اردیبهشت ماه و کلیات آن اول تیرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسید و این طرح نزدیک به یک سال در جلسات متعدد کمیسیون عمران مجلس و کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات این طرح در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نهایی شد و در جلسه روز دوشنبه یکم خرداد سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از چندین بار آمد و رفت بین شورای نگهبان و مجلس در آخرین جلسه روز دوشنبه ۲۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ ایرادات این طرح رفع و به شورای نگهبان ارسال شد.

در دی ماه سال ۱۴۰۲ هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، اصلاحیه مجلس شورای اسلامی در «طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را مغایر با آن با سیاست‌های کلی نظام ندانست و آن را تصویب کرد.

اما آخرین اخبار در مورد این طرح بنابر اظهارات سخنگوی شورای نگهبان این است که هنوز ایرادات این طرح به قوت خود باقی است. هادی طحان نظیف در مورد این طرح گفت: طرح ساماندهی اجاره بها در سه ماده ایراد دارد که مجلس باید این ایرادات را برطرف کند و بعد از رفع ایرادات از سوی مجلس، شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید