Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد مناطق آزاد در ۱۱ سال گذشته شفافیت ندارد، اصلاح نظام مالیاتی از نان شب برای کشور واجب تر است، بازدهی ۱۳۰ درصدی بورس در ۲۰۱روز معاملاتی، عدم وجود جذابیت برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۴ بهمن ماه شبستان به شرح زیر است:

جذابیتی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری وجود ندارد

ناصر خرمالی شب گذشته (پنجشنبه 3 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع معافیت های مالیاتی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی روی آنتن رفت با اشاره به اینکه قانون معاف بودن مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده که در سال 87 به صورت موقت ابلاغ شد به هیچ وجه در مناطق آزاد اتفاق نیافتاد، گفت: هیچ کدام از کالاهایی که از سرزمین مادر وارد مناطق آزاد شد صادرات تلقی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر توسعه صادرات و ارزش افزوده مناطق آزاد با تصریح این نکته که فعال اقتصادی در مناطق آزاد معدنی نیست و الزامی به ثبت معاملات در این مناطق وجود ندارد، ادامه داد: بر این اساس شفافیت فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد تغییر قانون معاف بودن مناطق آزاد از مالیات ارزش بر افزوده نیست.

 

وی در ادامه درباره ساکنان مناطق آزاد تجاری با ذکر اینکه در حال حاضر 945 هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه ساکن هستند، گفت: مناطق آزاد تجاری 4 دهم مساحت کشور را تشکیل می دهد و تولید کنندگان در مناطق آزاد وقتی باید برای ورود کالاهای داخلی به این مناطق 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بدهند ترجیح می دهند کالاهای مورد نیاز خود را از خارج از کشور تامین کنند.

 

عملکرد مناطق آزاد در ۱۱ سال گذشته شفافیت ندارد

مرتضی شجاعی شب گذشته (پنجشنبه 3 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره معافیت های مالیاتی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه عملکرد مناطق آزاد در 11 سال گذشته شفافیت ندارد، گفت: این مناطق طی این سال ها براساس مصرف گرایی بوده و نفعی برای دولت نداشتند اما در این مدت مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

 

کارشناس اقتصادی با اشاره به امتیازاتی که برای این مناطق درنظر گرفته شده است، گفت: در کنار تولید امتیازهای ویژه ای به تولید کنندگان مناطق آزاد داده ایم که از جمله آنها می توان به معافیت مالیاتی واردات کالاهای مسافری به این مناطق اشاره کرد.

 

وی درباره اقداماتی که برای شفافیت تولید در این مناطق می توان انجام داد نیز اینگونه توضیح داد که با توجه به اینکه 12 هزار شرکت صوری در مناطق آزاد وجود دارند اگر با این شرکت ها مقابله شود تولید در این مناطق شفاف می شود.

 

اصلاح نظام مالیاتی از نان شب برای کشور واجب تر است

برنامه شب گذشته (پنجشنبه 3 بهمن) گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به موضوع معافیت های مالیاتی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اختصاص داشت که در ابتدا ناصر خرمالی، مدیر توسعه صادرات و ارزش افزوده مناطق آزاد نکاتی را در این زمینه متذکر شد و اشاره داشت که فعال اقتصادی در مناطق آزاد معدنی نیست و الزامی به ثبت معاملات در این مناطق وجود ندارد و بر این اساس شفافیت فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد تغییر قانون معاف بودن مناطق آزاد از مالیات ارزش بر افزوده نیست.

 

بنابراین گزارش، وحید شقاقی، کارشناس اقتصادی نیز در بخش دیگری از این برنامه خبری بر این موضوع تاکید داشت که اصلاح نظام مالیاتی از نان شب برای کشور واجب تر است.

 

وی درباره نوع مالیاتی که در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی وجود دارد به بیان مطالبی پرداخت و گفت: در مناطق آزاد مالیات بر مصرف است و بر تولید نیست.

 

شقاقی با طرح این سوال که چرا معافیت مالیات بر ارزش افزوده به مناطق آزاد می دهیم، گفت: هرگونه معافیت مالیاتی آسیب به در آمدهای دولت و بودجه است.

 

فرار مالیاتی در مناطق آزاد انجام می شود

صابر پرنیان شب گذشته (پنجشنبه 3 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی موضوع معافیت ها یمالیاتی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی اختصاص داشت با تصریح این نکته که در مناطق آزاد فرار مالیاتی انجام می شود، گفت: فضای یکسانی برای تولیدکنندگان داخل کشور با تولید کنندگان این مناطق وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به اینکه 88 هزار واحد صنعتی در داخل کشور معافیت مالیات بر ارزش افزوده ندارند درباره معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی گفت: معاف بودن واحدهای تولیدی در مناطق آزاد تبعیض است.

 

پرنیان در بخش دیگری از این برنامه خبری به ماهیت فعالیتی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه قرار بود مناطق آزاد صادرات محور و واردکننده ماشین آلات باشند، گفت: این مناطق نه تنها در این زمینه موفق نبوده اند و به تولید داخل کمک نکرده اند بلکه به وارد کننده کالا تبدیل شده اند.

 

مدیرعامل شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران با تاکید بر این نکته که مناطق ویژه و آزاد برای تولید ایجاد شده اند، گفت: برخلاف اهداف ترسیم شده برای این مناطق در آنها واردات بر صادرات و تولید پیشی گرفته است.

 

گزارش‌های اقتصادی اجلاس داووس در خصوص ایران چه می‌گوید؟

یکی از گزارش‌هایی که به طور سنتی در این اجلاس ارایه می‌شود چشم‌انداز اقتصادی جهان (World Economic Outlook) توسط صندوق بین‌المللی پول است. این گزارش هر سال دو بار تهیه می‌شود که در آن تخمین‌ها و پیش‌بینی‌هایی از رشد اقتصاد جهانی و گروه‌های کشوری ارایه می‌شود. از آنجا که نوسانات بخش حقیقی اقتصاد ایران به شدت تحت تاثیر درآمدهای ارزی نفت است و تحولات بازار سرمایه نیز به دلیل وزن بالای صنایع معدنی، فلزی، پتروشیمیایی و پالایشگاهی نیز تحت تاثیر بازارهای جهانی است، ‌ بررسی اطلاعات و پیش‌بینی‌های‌ این گزارش در خصوص رشد اقتصاد و تجارت جهانی و همچین روند بهای نفت و سایر کالاها و فلزات اساسی حایز اهمیت خواهد بود.

 

طبق آمارها و اطلاعات ذکر شده در این گزارش رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ به میزان ۲.۹ درصد برآورد شده است و برای سال میلادی جاری (۲۰۲۰) و سال آتی (۲۰۲۱) به ترتیب ۳.۳ درصد و ۳.۴ درصد پیش‌بینی شده است. البته بانک جهانی نیز در گزارش مشابه دیگری با نام Global Economic Prospects، چشم‌اندازی از رشد اقتصادی کشورها و حجم اقتصاد جهانی ارایه می‌کند؛ آنچه که در هر دوی این گزارش‌ها مشترک است این است که علی‌رغم وجود چشم‌انداز مثبت از رشد اقتصادی جهان، پیش‌بینی‌های قبلی هر دو نهاد برای سال جاری و سال آتی که در اواسط سال گذشته میلادی ارایه شده است، با کاهش همراه بوده است. برای این اصلاح و کاهش پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی دلایل متعددی ذکر شده که در ادامه به طور خلاصه ذکر می‌شود:

 

اولین عامل ریسک‌های ژئوپلیتیکی است که در گزارش صندوق بین‌المللی پول به طور خاص و در سه قسمت از آن بر روابط ایران و آمریکا تاکید شده است. با توجه به اهمیت نفت در اقتصاد جهانی هرگونه درگیری مستقیم بین دو کشور نه تنها منطقه خاورمیانه را در باتلاقی از خسارت‌های فجیع فرو خواهد برد بلکه کل اقتصاد جهانی را با مشکلات ناشی از کمبود عرضه نفت و نااطمینانی از تشدید تنش‌ها و تسری آن به سایر مناطق دنیا مواجه خواهد کرد. البته بخشی دیگر از این گزارش نیز به وجود «ناآرامی‌های اجتماعی و مدنی» در برخی از کشورها اشاره دارد. در این گزارش از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن و لیبی به عنوان خواستگاهای تحولات اجتماعی ناشی از بی‌اعتمادی به نهادها و زیرساختهای قانونی آنها نام برده شده است. وجود بی‌ثباتی در این کشورها که بعضا با تحولات نظامی نیز همراه می‌شود نقش اساسی در فرسایش سرمایه‌های اجتماعی و فیزیکی و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی آنها دارد.

 

شکاف نرخ دلار بازار «نیما» و ارز «سنا» کاهش یافت

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی نرخ دلار در سامانه نیما و سنا طی یک ماهه منتهی به ۲۲ دی ماه پرداخته و نوشته است: در حالی که میانگین نرخ خرید دلار در بازار نیما (ثانویه) در روز ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۱هزار و ۱۵۵ تومان بوده است، این نرخ یک ماه بعد و در روز ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ به ۱۱هزار و ۶۸۹ تومان افزایش یافته است.

 

این در حالی است که در مدت زمان مشابه، نرخ خرید هر دلار آمریکا در بازار سنا (اسکناس) برابر با ۱۳هزار و ۱۲ تومان بوده که به ۱۲هزار و ۹۶۸ تومان کاهش یافته است.

 

طبق خبر ایبنا، براین اساس میانگین قیمت هر دلار آمریکا در بازار نیما (ثانویه) که در ۲۱ آذرماه با نرخ سنا یک هزار و ۸۵۷ تومان اختلاف داشته، در ۲۲ دی ماه به یک هزار و ۲۷۹ تومان کاهش یافته است.

 

 

همچنین ارزش معاملات ارزی در یک ماهه منتهی به ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ نیز حکایت از فروش ۱.۳ میلیارد یورو ارز در سامانه نیما دارد. از این رقم معادل ۱.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات از طریق سامانه نیما خریداری شده است.

 

بازدهی ۱۳۰ درصدی بورس در ۲۰۱روز معاملاتی

از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۰۱روز معاملاتی تعداد ۸۶۳میلیارد و ۱۰۰میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۴۱۵هزار و ۳۱۱میلیارد ریال در ۷۹میلیون و ۹۵۲هزار و ۸۴۲دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۵۶۹میلیارد و ۲۱۵میلیون سهم به ارزش ۱۶۷۷هزار و ۷۷۵میلیارد ریال در ۳۷میلیون و ۹۲۴هزار و ۹۳۹نوبت در بازار اول؛ ۲۷۰میلیارد و ۸۴۸میلیون سهم به ارزش ۱۴۲۴هزار و ۸۱۱میلیارد ریال در ۴۱میلیون و ۱۷۶هزار و ۱۰۳نوبت در بازار دوم؛ ۷۵میلیون و ۶۰۰هزار برگه به ارزش ۷۳هزار و ۱۸۵میلیارد ریال در ۲۳هزار و ۹۷۰نوبت در بازار بدهی، ۲۱۶میلیون و ۲۵۰هزار قرارداد به ارزش ۱۷۳۱میلیارد ریال در ۱۰۲هزار و ۲۴۳نوبت در بازار مشتقه و ۲۲میلیارد و ۷۴۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۲۳۷هزار و ۸۱۱میلیارد ریال در ۷۲۵هزار و ۵۸۷نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرده است، تاکنون ۲۳۲هزار و ۵۵۲واحد رشد، ‌معادل ۱۳۰.۱۷ درصد افزایش را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۴۱۱هزار و ۲۱۱واحد رسیده است.

شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۱۶۰هزار و ۷۷۲واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۵۱۰هزار و ۱۰۸واحدی به ترتیب ۱۲۰.۱۰ و ۱۴۷.۷۹درصد افزایش داشته‌اند./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما سردار سلیمانی رویداد ملی فهما خراسان جنوبي رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!

به گزارش تابناک اقتصادی؛  مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه تلویزیونی صف اول، سال ۱۴۰۲ را سال سختی برای بازار سرمایه دانست و گفت: به واسطه اتفاقات رخ داده و سیاست‌هایی که جهت کنترل تورم و مشکلاتی که در زمینه انرژی داشتیم، محدودیت‌هایی برای تولید شرکت‌ها ایجاد شد.

وی اظهار داشت: در طول دو سال و نیم گذشته سعی کردیم بسترسازی‌های لازم برای بحث جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران و سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.

عشقی ادامه داد: همچنین سعی کردیم تمام افرادی که در صف مجوز‌های ارائه خدمات مالی بودند را مورد بررسی قرار دهیم، اکنون این صفوف از بین رفته و ارایه مجوز‌ها به صورت به روز ارائه می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹، سهامداران با مشکلات جدی برای گرفتن خدمات در کارگزاری‌ها مواجه بودند.

وی با بیان این که ۲ نمونه از شرکت‌های سهامی عام پروژه برای تامین مالی داشتیم که مردم به صورت خرد در آن‌ها حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار نفر در یک پروژه شرکت کردند که ماه آینده این شرکت به بهره برداری خواهد رسید.

عشقی با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کرد: بورس به دلیل ماهیتی که دارد، می‌تواند شعار سال را محقق کند. این موضوع سابقه تاریخی دارد و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۵۰ میلیون نفر از طریق سهام عدالت در بورس ذی‌نفع هستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظ‌ها داشت: این مشارکت نیازمند اعتمادسازی است که این اعتماد‌ها در سال ۹۹ و برخی اتفاقات در سال گذشته مخدوش شد.

وی با بیان این که این اتفاق به دلیل تصمیماتی بود که جمع کثیری از مردم بدون در نظر گرفتن فضای موجود به بازار دعوت شدند، گفت: توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم یکی از مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت و اکنون بیش از ۵۰ درصد معاملات مربوط به صندوق‌ها است.

عشقی با بیان این که سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم کمتر دچار نوسانات می‌شوند، افزود: کارمزد این صندوق‌ها بسیار پایین است و مدیریت آن‌ها توسط نهاد‌های حرفه‌ای انجام می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اگر از طریق این صندوق‌ها و سبدگردان‌ها، منابع را به سمت سرمایه‌گذاری هدایت کنیم و منافع بین دارندگان صندوق‌ها تقسیم شود، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

غافلگیری سرمایه‌گذاران با ابلاغ بخشنامه‌های یکباره

وی تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه‌های مختلف اقتصادی بدون در نظر گرفتن اثرات آن بر سایر بخش‌ها است، اثر سود بانکی ۳۰ درصد شدید است که سال گذشته آن را در بورس تجربه کردیم.

عشقی با اعلام این که ابلاغ یکباره بخش‌نامه‌ها سرمایه‌گذاران را غافلگیر می‌کند، تاکید کرد: مشارکت با غافلگیری محقق نمی‌شود. باید مفروضاتی داشته باشیم که تا انتهای سرمایه‌گذاری به آن پایبند باشیم. اگر این اتفاق نیفتد، مردم به سمت سهام نمی‌آیند. وقتی سود بانکی روی ۳۰ و ۳۵ درصد باشد، سایر سرمایه‌گذاری‌ها کمتر خواهند بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که تصدی‌گری و دخالت دولت در مدیریت شرکت‌ها زمینه‌ساز مشکلات زیادی خواهد بود، گفت: تغییر مدیران در بنگاه‌های اقتصادی ضربات جدی به شرکت می‌زند، این تغییرات به ضرر شرکت است.

وی به رعایت حاکمیت شرکتی در شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: باید منافع تمام ذی‌نفعان را رعایت کنیم، باید بحث رعایت مقررات حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم تا اطمینان سهامدار جلب و منافع سرمایه‌گذار رعایت شود.

(بر اساس این گزارش؛ بهمن ماه سال بانک مرکزی با ابلاغیه‌ای به شبکه بانکی، بانک‌ها را مجاز به فروش گواهی سپرده به مردم با سود قطعی علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی کردند.)

برخی سهم‌ها نصف سال ۹۹ قیمت‌ها هم نیست

وی با بیان این که سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در حیطه اختیارات مجلس و دولت است، افزود: به صورت دائم در حال رایزنی هستیم تا تصمیمات اتخاذ شده باعث خدشه به اعتماد سرمایه‌گذاران نشود، دستورالعملی که باید ابتدای سال انجام می‌شد با ۱۱ ماه تاخیر انجام شد که این مسایل باعث ضربه به اعتماد سهامداران می‌شود.

عشقی تاکید کرد: از سال ۹۹ تا کنون، نرخ تورم تجمعی بالای ۳۰۰ درصد بود، اما قیمت سهام به صورت متوسط ۲۵ درصد زیر قیمت اوج سال ۹۹ است، اکنون برخی سهم‌ها نصف آن قیمت‌ها هم نیست.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: امیدواریم با توجه به این که در سه سال‌ونیم گذشته روند معاملات بازار سرمایه کاهش داشته، در آینده نزدیک شاهد جبران عقب‌افتادگی بورس باشیم.

وی به کاهش سودآوری شرکت‌ها در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: بهای تمام شده شرکت‌ها با تورم کاهش یافته، اما درآمد آن‌ها به آن سرعت افزایش نداشته است. سود خالص شرکت‌ها در آخرین فصل، به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده و باعث شده جلوی رشد سهام آن‌ها گرفته شود.

عشقی اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها متناسب با فروش آن‌ها نیست، با این شیوه، سرمایه‌گذاری جدید در شرکت‌ها رخ نخواهد داد.

چرایی کاهش دامنه نوسان در روزهای اخیر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به تاثیر رخداد‌های سیاسی بر بازار‌ها تاکید کرد و گفت: طبیعی بود با توجه به اتفاقات رخ داده شاهد ایجاد هیجانات در بازار باشیم، سازمان بورس برای حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از انجام معاملات غیرمنصفانه تصمیم به کاهش دامنه نوسان گرفت که این اتفاق قبلاً نیز افتاده بود.

وی به تمدید محدودیت دامنه نوسان برای روز چهارشنبه اشاره کرد و افزود: یکی دو روز اخیر، معاملات متعادل بود و التهابات ایجاد شده در روز نخست این اتفاقات کنترل شد، از هفته آینده روند معاملات به حالت قبلی باز می‌گردد.

عشقی به حرکت بورس با یک فاصله‌ای نسبت به سایر بازار‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل رشد نکردن بورس، کاهش سودآوری شرکت‌ها است. سرمایه‌گذار در ذهن خود تحلیل می‌کند که ممکن است یک سری اتفاقات برای این شرکت رخ بدهد، مجموعه این عوامل باعث شد که بازار سرمایه از بازار‌های رقیب جا بماند.

پرداخت سود سهام عدالت با وام بانکی

وی با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت اعلام کرد: برخی شرکت‌ها در پایان سال نتوانستند سود سهام عدالت را پرداخت کنند که اکنون اقدامات مربوط به پرونده تخلفاتی آن‌ها در حال پیگیری است و حتی برای پرداخت سود به دنبال دریافت وام هستند.

عشقی اظهار داشت: مشکلات مالی در برخی شرکت‌ها وجود دارد، اما این شرکت‌ها باید سود سهام عدالت را پرداخت کنند، امیدواریم تا خردادماه سود‌ها را جمع‌آوری کنیم و باقی مانده آن را پرداخت کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهاداربا بیان این که در سال گذشته، ۱۶ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های تولیدکننده طلا تزریق شده است، گفت: این اتفاق کمک کننده به تولید طلا و ذخایر آن خواهد بود و از سوی دیگر، سرمایه‌های خرد را نیز جذب خواهند کرد.

وی اظهار داشت: این موضوع سپر تورمی مطمئنی برای سرمایه‌گذاران است تا به جای آنکه پول خود را به بازار‌های خودرو و مسکن ببرند، در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی